Проблем с климатик
- MOMCHO2000
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
- Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
- Местоположение: Видин, България
- Status: Извън линия
Проблем с климатик
Здравейте колеги, имам един проблем с климатика на майка ми на Фиеста-та 1.3 мотор 2000 год. е колата та закарах я да и напълнят климатика, че като я докараха от Австрия не работеше и заредиха я и всичко беше ок климатика работеше много добре и студеше купето идеално, но след няколко дни започна да духа по слабо и по слабо и сега духа хладко а не студено, отидох при този човек дето го е пълнил той го закачи там с уредите си и каза, че фреона не е изтекъл а проблема е от друго място, заял клапан дехидратор или нещо такова може да е уж, после се оказа, че компресора се включва, но перката не се включва, включва се само когато загрее двигателя зарад климатика не иска, та какво може да е. защо тая перка не се включва, да няма някъде бушон за нея или някое реле да се е прецакало, че той майстора каза, че като не се включва перката не хлади радиатора на климатика и за това не студи в купето, дали е така или газта е изтекла, някой има ли нещо на предвид? Благодаря ви.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
От перката може да не изстудява добре само на място или при движение с ниска скорост. Пробвай климатика, като се движиш с 90-100 км/час.
- MOMCHO2000
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
- Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
- Местоположение: Видин, България
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
Ще тествам и ще пиша.dimkar написа:От перката може да не изстудява добре само на място или при движение с ниска скорост. Пробвай климатика, като се движиш с 90-100 км/час.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
Перката се пуска от тройния прекъсвач, известен като пресостат. Контактната му система е устроена така, че при налягане между 2 и 25 бара е затворена веригата към електромагнитният съединител на компресора, а перката се пуска при 18 и изключва при 15 бара (има и изключения с малко различни стойности, но принципът е същият). При налягане под 2 бара компресорът не работи, за да не задере поради липса на масло и фреон, който да го разнася по буталата и клапаните, а над 25 бара - за да не гръмнат маркучи и радиатори. Налягане от 18 бара в "горещата" страна отговаря на температура около 70 градуса и е достатъчно за отдаване на топлина към околната среда, дори при външна температура 45-50 градуса, което гарантира сваляне на температурата на въздушната струя в купето с поне 20 градуса.
Ако съединителят включва, а вентилаторите не тръгват, причината може да е в предпазител или реле във веригата към вентилаторите. Обикновено, поради голямата им консумация, предпазителят е от порядъка на 30-40 А и се намира при другите силови предпазители в двигателния отсек.
Ако съединителят включва, а вентилаторите не тръгват, причината може да е в предпазител или реле във веригата към вентилаторите. Обикновено, поради голямата им консумация, предпазителят е от порядъка на 30-40 А и се намира при другите силови предпазители в двигателния отсек.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
До колкото разбирам ти я няма 1вата степен на перката на мотора.
На моята резистора за 1ва степен се намира на самия радиатор до пробката за източване.
Не знам дали и на 1.3 е там.
Намери го, свали го и премери
На мен ми беше изгорял термопредпазителя на резистора за 1ва степен и климатика се шашкаше.
Като тръгнеше перката направо на бърз ход и наставаше страшно
На моята резистора за 1ва степен се намира на самия радиатор до пробката за източване.
Не знам дали и на 1.3 е там.
Намери го, свали го и премери
На мен ми беше изгорял термопредпазителя на резистора за 1ва степен и климатика се шашкаше.
Като тръгнеше перката направо на бърз ход и наставаше страшно
- MOMCHO2000
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
- Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
- Местоположение: Видин, България
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
При движение с 90-100 км/ч климатика студи отлично, дори се усеща когато се включва компресора и кога изключва ма то 1,3 няма как да се не усеща но на място не духа като хората и перката не се включва, проверих всички бушончета и са здрави, има отпред едни много големи черни бушони тях не ги гледах и не знам за какво са, кво да правя сега знам ли да сваля тоя реостат да видя дали работи кво ли.... а и как да видя дали е изправен???
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик
Ясно, значи климатикът ти е изправен. Преди и аз имах такъв проблем на Фиестата. Извадих всички букси на вентилатора и ги почистих. След това не съм имал повече проблеми.
Теоретично може и да е вярно, но на практика със сигурност не е.OgiDogi написа:...Налягане от 18 бара в "горещата" страна отговаря на температура около 70 градуса и е достатъчно за отдаване на топлина към околната среда, дори при външна температура 45-50 градуса, което гарантира сваляне на температурата на въздушната струя в купето с поне 20 градуса...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта