Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
marek3435
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 27 окт 2011, 08:57
Модел на автомобила: ford s-max 2.0 TDCI-140ps titanium
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение

Мнение от marek3435 » 21 юли 2014, 17:25

Ако ви се случи климатроника да духа за малко студено,след което започва да духа само топъл въздух,тава е в следствие ,че кагато компресорът се включи и почне да вдига налягане в системата трябва да се включи и перката за охлаждане на първа степен.Но при мене се оказа ,че перката "дала фира" и като не се включи защитата изключва веднага компресора.Това го разбрах от колегите от сбирките във Варна,за което съм им много благодарен *kneeford*
Ходих в два сервиза кадето не можаха да открият причината през компютъра докато не им казах ,че перката не се включва.Тогава и в двата ми потвърдиха ,че перката е за смяна.
Решенията са следните:
Първото е Мото Пфое,тъй като перката няма алтернативни производители и се предлага само от Форд за скромните 740 лв. *butcher* + труд още 100лв.,ако имате карта 4+,може да се спазарите за 700лв. с трудъ. *57300*
Второто решение е да вземете втора употреба на собствен риск.Цена от 100 до 250лв.
Но ако познавате точните хора има трети по-сигурен и най-евтин вариант......да си я ремонтирате ,защото се оказа,че проблема не е много сложен.
Трябва да се сменят четките поради износване.
Все пак доверете се на компетентен автоелтехник да ви разглоби перката,както направих и Аз.
Стъпките са следните накратко:
Сваляте целия пластмасов дифузор с перката и модула за управление.След това сваляте перката от дифузора и трябва да я разкапсуловате внимателно.
Изображение
Изважда се плочката с четките и ако имате възможност почиствате с компресор перката от вътре.
Сменяте четките с нови-7/8мм.
Изображение
Това не са оригиналните четки понеже забравих да ги снема ,но изглеждат по същия начин.
След това сглобявате и капсуловате перката и я монтирате по обратният ред.Ремонта ще ви излезе максимум 50лв.
Сега перката и климатроника работят без грешка. _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение

Мнение от Nebhotep » 21 юли 2014, 19:12

Принципно се предлагат заместители, които трудно се намират в България, но има из Ebay:

1. Ford артикул 1 593 900 - КОЖУХ С ВЕНТИЛАТОРНА ПЕРКА
2. ZZVF артикул ZVXY-ZS-038A
3. AVA артикул FD 7556

Друг възможен вариянт, който често се случва е да откаже блока за управление (намира се на кожуха на перката), който обаче за съжаление не е ремонтопригоден!

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение

Мнение от koinov_bg » 21 юли 2014, 21:34

Евала за ентосиязма.Евала свалям ти шапка.Малко са хората които биха направили това нещо.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

vasasp
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 30 мар 2015, 18:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Ford S-max Неработещ климатроник/повредена перка-решение

Мнение от vasasp » 31 юли 2015, 16:18

Колеги ,аз имах подобен проблем.Подмених си сам четките но успях да намеря само графитни.Знае ли някой откъде мога да си намеря медно графитни?Колегата ,който също си е подменил четките са такива.Размера ,който ми трябва е 6,5 х10х 18 в милиметри.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 26 госта