Форд Ескорт проблем

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 31 авг 2015, 11:12

Здравейте имаме един Ескорт комби 1.8 ТДИ 90к.с след изгарянето на главен бушон до акумулатора за включване на перката за охлаждане имаме проблем с тази перка дачика на термостата е сменен с нов самия термостат сменен водната помна е добре прави си кръга парното е 6 климатика си работи и когато включа климатика перкат се включва но като загрее колата няма перка .Като искарам буксата на датчика до термостата сама се включва перката така бях чел тук във форума и че това е добре , но доколкото съм запознат има две фази за тази перка 1 и 2 какво представлява това нещо за тия фази реле ли е датчик ли е някой ако може да ми помогне и покаже със снимка за да видя и да оправя проблема . Иначе не минава средата застава междъ Р и М а понякога стои на N и О или под N когато тя сама си реши.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от addition » 31 авг 2015, 11:28

Перката е с 2 степени - първата минава през един резистор, който е защипан на рамката на перката, за да се охлажда от нея - един дебел шиш колкото палеца ти, не може да не го видиш, той е на букса и може да го махнеш и замериш, при мен (1.6 16V) беше изгорял и 1 степен не работеше. Но мисля, че като включиш климатика се пуска и 1 степен на перката, което значи, че резисторът е здрав.

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 31 авг 2015, 11:45

ами долу на самия радиатор има едно такова нещо през него минавало топул въздух и май от него включва перката но тя не иска а то си работи смисъл няма поражения при него ако е от него моментално ще го сменя

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от HACKO » 31 авг 2015, 12:58

А как стигна до заключението, че нещо не е наред? При Ескорт трудно се достига момента на включване на вентилатора а при Дизелите още по-трудно. Както го описваш, всичко си е наред.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 31 авг 2015, 16:29

Стигнах защото когато я закупих ме си включваше винаги независимо от сезона включваше се между N и O а сега дори и на средата няма реакция изобщо не се чува камоли да се включи след като изгоря този защитен бушон до + Клема на акумулатора и го смених ме датчик на термостата самия термостат няма и няма перката не иска да се включи единствено когато пусна климатика си работи и като махна буксата на датчика на термостата независимо студена или топла е колата тръгва вентилатора на 2 степен бучи яко

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от addition » 31 авг 2015, 17:22

Като пуснеш климатика пак ли почва да бучи силно на 2 степен както когато изключиш датчика над термостата? Ако е така, значи ти е изгорял резистора за 1 степен. Откачи буксата на датчика за перката, който се намира на маркуча, който влиза горе в радиатора, и с едно кабелче дай накъси левите и после десните клеми на буксата - трябва да се включват съответно двете степени на перката. Така ще видиш дали работят и двете. Като даваш накъсо клемите така, ще чуеш как цъка релето за перката, което се намира до акумулатора - вътре са 2 релета: за 1 степен е по-малко и цъка по-слабо, за 2 степен е по-голямо и цъка по-силно.

Според мен с климатика се включва 1 степен, но моя резистор беше изгорял още като купих Ескорта и аз го дадох накъсо (никога не правете така!) и така и не разбрах дали това е така.
Освен това мойта перка се включваше на 1 степен чак когато стрелката е между А и L на скалата и си карах така 10 години.

P.S. Посочените разположения на релета, датчици и т.н. са както беше при моя Ескорт - 1.6 16V 96г. В случай на несъответствие - моля игнорирай какво съм написал :D

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 31 авг 2015, 21:52

Перката се включва когато пусна климатика и то на 1 степен така си мисля .А когато искарам буксата от датчика които се намира до термостата се включва перката автоматично на максимална степен имам чувството че ще излети . Но колата дори и на средата не се включва перката за да охлади без климатика да е пуснат.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от addition » 31 авг 2015, 22:20

Тогава вместо да се чудиш и да правиш други опити :) остави я на място да загрее и виж кога ще се включи перката - т.е. къде ще се намира стрелката на таблото. Така ще изчистиш и последните съмнения.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от HACKO » 01 сеп 2015, 08:50

Ylalala написа:Стигнах защото когато я закупих ме си включваше винаги независимо от сезона включваше се между N и O а сега дори и на средата няма реакция .....
Така, първо да уточним положението между N и О, от написаното разбирам, че това е преди средата на скалата (на моя Ескорт е обратно), приемам че е така.
Това положение е изключително рано за включване на вентилатора, трябва да включва точно на обратното положение, след средата на сектора, близко до Червения сектор. Като сте купили колата е била или с неподходящ или с повреден датчик, затова и е включвала толкова рано. След като сте сменили датчика (подходящ работещ), нещата са дошли на местото си и колата ти държи нормална температура (около средата).
Така че смятам, че проблем нямаш. За свое успокоение, както каза addition, остави я на място и чакай да се включи вентилатора. Настрой се за дълго чакане и не се отказвай преди стрелката да влезе в Червеното, не е толкова страшно не се притеснявай за мотора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 01 сеп 2015, 09:29

тя различно си прави номерата сега в големите жеги понякога не може да стигне от първото N понякога стои между N и O а понякога на R и между R и M но тази проклерия перка не включва изобщо а в началото като я взех ме от автокъща нямаше тоя проблем смисъл пътували сме до Ямбол и обратно през варна бургас ямбол и повечето от вас знаят за прохода Бяла и Златните отнези баири с климатик нямаше проблем стрелката без да мръдне от началото на N и О стои си между тях а сега го избягваме да минаваме от там защото ще загрее и става цапано дупе . Аз си мисля че е изгоряла 1 степен защото тази пролет се си закупих мондео 2000 г. дизел нямам проблем и дано да нямам на скоро смених водната помпа моята превърта турбината и добре че са двата вентилатора и термостата правеше мизерия като изпреварвам или изпъвам аксаковския баир ми отива на червено а всичко си е ок няма хвърлена вода няма твърди маркучи стрелката отиваше за секунда в червеното и като спирам се връща пак на средата пак така бързо и сега оправих проблема с климатик без отстраних този проблем

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от HACKO » 01 сеп 2015, 14:12

Човек, разбери че на мотора му е по-добре да му е топло а не студено, защо искаш да го измръзиш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 01 сеп 2015, 17:38

аз знам че дизела работи по добре като е топъл мотора но не искам да се прецака мотора като всяка кола тази перка е сложена с цел не за красота . Тя трябва да се включва не да стои само на един термостат да разчитам не става ако задържи в затворено и не се включва перката какво правим ремонт ли :?: :?: :?: .Писах тук за да намеря решение на проблема закачал съм във Форд и те не можаха да кажат от какво е и реших че тук има хора който са се сблъскали с различни проблеми и по конкретно с моя за да ми помогнат . Всичките ни коли са на дизел само този Ескорт не иска тази перка да работи като хората. Разберете че за да има проблем произхожда от нещо не може да се остави така и каквото стане .Знам че форд трудно загряват или правят проблем с моторите здрави и не загряват но не искам на това да се държа

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от HACKO » 01 сеп 2015, 20:26

Ако ти блокира термостата вентилатора не те спасява, защото той охлажда радиатора а като блокира няма циркулация през него. За мене колата ти няма проблем а ти като искаш, пусни един кабел с +12V на контакт и да ти тръгва вентилатора още като запалиш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от addition » 02 сеп 2015, 09:14

Добре, де, защо не я остави на място да се включи перката? Досега 10 пъти да си разбрал дали и кога се включва, вместо да си повтаряме едно и също. Гледай стрелката и ако отиде в червеното и перката не се е включила, изключи двигателя и спри теста (или пусни климатика за малко да се пусне и перката да поохлади). Ако се случи това, явно е заминал датчика до радиатора, за който ти писах да му изключиш буксата и да й даваш накъсо клемите, ти и това не направи. Освен това перката затова е с 2 степени: първата се включва, когато загрее до някаква температура, а когато първата степен не успее да охлади (например качваш баир на 1-ва), тогава се включва и втората, която е без резистор и е доста по-бърза, с нея вече няма как да прегрее. Но имай предвид, че втората трябва да се включи късно, сигурно до червеното, тя е нещо като аварийна степен :-)

Моя датчик за перката като се прецака, перката въртеше постоянно, контактите му бяха залепнали.

Ylalala
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 16 авг 2015, 10:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0TDTI
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт проблем

Мнение от Ylalala » 03 сеп 2015, 18:40

дал съм на късо включва се перката от дачтика на термостата сменил съм два по едентични номера на датчиците с оригинала перката не иска да се включи съмнява ме реостат ли какво е не го знам на радиатора долу влиза в самия дефузиор

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта