Страница 1 от 1

смяна на радиатор за парно

Публикувано: 17 авг 2007, 12:44
от nikivid
Здравейте,
интересува ме сложна ли е подмяната на радиатора за парно (съответно демонтирането и монтирането на цялото табло) на автомобил като моя. Заслужава ли си 100-те лева, които бих дал в някой сервиз само за работата.
Ако имате информация за подмяната със снимки, ще съм ви много благодарен.

Лек ден

Публикувано: 17 авг 2007, 15:58
от jameshet
Ами при положение, че има шанс да си загубиш поне 2 дни мисля, че си заслужава да ходиш на сервиз. Един съвет - ако си купуваш неоригинален радиатор, не ходи да ти го сменят в МП - ще ти кажат, че не става и ще ти сложат техен, който на мен ми струваше 200лв. без труд.

Публикувано: 17 авг 2007, 16:29
от nikivid
Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)

Публикувано: 21 авг 2007, 21:49
от runtavguz
на Фиестата съм го свалял за чистене...Не е никак сложно...нито трудоемко, не се налага сваляне на таблото....Поне при Фиестата...няма логика при други коли да е различно.

Маха се барчето, където е скоростния лост 3-4 винта.
След това се отваря пластмасовата "кутия" на въздухопроводите, която стои над/зад барчето....Радиаторчето се намира тоно където се отваря кутията. Тук се внимава, понеже е на пластмасови чопчета, които много лесно се чупят(остаряла пластмаса)
(Дори да се счупи някое пласмасово чопче можеш да го сглобиш после с пластинка и две видички в пластмасата....Внимавай с видиите да не надупчиш новия радиатор:)
Като отвориш "кутията" самото радиаторче не е хванато на нищо...Крепи се на профила на кутията и двете тръбички излизащи към моторния отсек.

Остава ти само да разкачиш маркучите откъм моторния отсек и да издърпаш радиаторчето отвътре. Често тези маркучета са много трудни за сваляне заради мястото и заради това че са спечени.

Самия радиатор пипай внимателно да не змажеш питата.

Монтаж по обратния начин! Работа за човек който открива топлата вода не повече от час и половина - два.
Успех!

Публикувано: 22 авг 2007, 10:17
от Peter_CLX
nikivid написа:Незнам по колко са оригиналните но до колкото успях да събера информация има радиатори по около 70 лв.
Мерси за съвета и аз не мислех да си спестя 100 лв. за труда но в момента двамата монтьори дето ми оправят Форда честичко са заети (аз съм от Видин). Та се надявах ако не е толкова сложно да го свърша аз, понеже ми трябва колата наложително.
Май ще направя номера с байпаса на двата маркуча към радиатора с една тръба колкото да ми върши работа временно :)
Преди известно време ходих в сервиз да сменям същия радиатор. Новият ми излезе 80 лв. (турски), а смяната - още 30 лв. Не успях да видя цялата операция как става (щото бях на работа през това време), но поне от това което ми обясниха - таблото се разкачвало и се издърпвало леко към седалките, като се маха кората на скоростния лост преди това.

Публикувано: 22 авг 2007, 12:15
от nikivid
Благодаря ви много за съветите.
Може би ще се пробвам първо аз да го сменя но незнам дали ще е скоро - като гледам колко хубаво стана байпаса направо ми се отщя да сменям радиатора, но за зимата няма начин освен ако не реша да сваля камината във Форда. :)
За байпаса: явно хората от Форд са помислили за такъв бърз байпас - на едно място тръбите така се разкачат, че само ги завъртях една към друга и ги свързах. Трябва малко да се нагодят така че да не се прегъват и да не се опират в двигателя. На аматьор като мен това отне 10 мин. с една отверка.

Лек ден

Публикувано: 22 авг 2007, 13:12
от HACKO
Значи след като вече си откачил тръбите, нещата са елементарни. Вземаш кръстата отверка и първо сваляш металната планка която уплънява тръбичките към купето(тези които са останали на купето когато си разкачил маркуча) ще я видиш откъм д-ля има 1или 2 видии. След това се навираш под жабката, ще видиш радиаторчето то се държи също с две видии развиваш и тях и изтегляш радиаторчето. Сглобяването е по обратния път, не се сваля табло и нищо друго, може да се извърши в рамките на 30 минути с почивка за цигара.

Публикувано: 05 яну 2008, 12:05
от eizo
Аз имам подобен проблем. Опитах се да си сваля радиаторчето. Отвих винтовете, но тръбите му минават през дупката към мотора и просто не мога да го извадя без някак всичко да се дръпне малко назад към седалките, за да влязат двете тръби вътре в купето. Развих всички болтове, които набарах по таблото, но пак не иска да мръдне в средата. Яд ме е, че един колега ще ми намери радиаторче за 25 лева (ново), а кой знае колко ще ми искат за смяна...

Re: смяна на радиатор за парно

Публикувано: 07 фев 2009, 14:47
от aldov
Имах същия проблем на моя ескорт, т.е. протече радиатора на парното и трябваше да се смени. Оказа се че не е толкожа сложно, но трябват двама души. Единият дърйи отгоре, а другия лежи вътре в колата, защото се развиват едни (мисля бяха гайки от към двигателя) и този вътре придържа. Като цяло тази операция отнема към 30-40 мин. без да се бърза. Разгледай внимателно и ще видиш че не е толкожа трудоемко.