Проблем с вентилатора в купето

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Проблем с вентилатора в купето

Мнение от gaden » 19 сеп 2005, 12:58

Здравейте.
От една година и половина карам Мондео МКII 2.0 комби.
От известно вреве забелязах,че вентилатора които е вътре в купето не духа много добре, а от вчера направо ме изненада че въздушен поток се усеща само на най-високата 4-та степен.
Какво да правя? :shock:
Че, идва такав сезон при който досте духане от духалките ще падне, :lol: а на 4-та степен става доста шумно вътре.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 19 сеп 2005, 14:44

Ами смени си филтъра на вентилатора /така наречения поленов филтър/.


:twisted:
Последна промяна от Brock на 06 фев 2007, 16:36, променено общо 1 път.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 19 сеп 2005, 17:30

Предварително се извинявам ако въпроса ви се стори глупав но Фиестита 92 г. има ли такъв филтър и ако има къде се намира и как се сменя.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 19 сеп 2005, 17:38

Не - няма


:twisted:

knite
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 28 юни 2005, 23:11
Status: Извън линия

Мнение от knite » 19 сеп 2005, 21:15

Хей Брок това да не е т.нар. филтър на климатика? защото си купих нов и ще трябва да го сменям

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Едва ли е филтъра.

Мнение от kujo » 19 сеп 2005, 22:11

Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Проблема се е появил внезапно и едва ли се дължи на филтъра.
Все пак ложе да го смениш с нов, като предвид наближаващата зима сложиш обикновен противопрахов, а не поленов. разликата в цената е чувствителна!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 20 сеп 2005, 10:37

knite написа:Хей Брок това да не е т.нар. филтър на климатика? защото си купих нов и ще трябва да го сменям
Да - същото е.
kujo написа:Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Ако е това, въобще нямаше да духа на бавните степени, а само на бързите.

Най лесно се проверява дали е филтъра, като се включи на макс. скорост и въздух отвън. След това пускаш на макс. с въздух отвътре /само от купето/ и ако духа по-силно, значи ти е заминал филтъра и трябва да се смени.


:twisted:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 20 сеп 2005, 20:24

Сега да поясня, след като прочетох постовете до тук направих едни опити с вентилатора и ето какво става.
Като пусна да вее на 4-та степен се чува звук от веене но вятър няма некъде по духалките :o , независимо дали е от вън или само обръща въздуха в купето.
На по-малките скорости 3,2 и 1 даже не се чува движение на въздух.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Значи провери клапите.

Мнение от kujo » 21 сеп 2005, 09:29

От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.

toko
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 31 яну 2005, 09:27
Модел на автомобила: Mondeo MKI 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от toko » 21 сеп 2005, 10:10

И аз имам подобен проблем, но се появява само при дъжд и то не всеки път. Още не съм разбрал какво е, но не съм и сменял нищо.

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Значи провери клапите.

Мнение от gaden » 21 сеп 2005, 15:57

kujo написа:От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.
Аха, сега да питам ако е от клапите не трябва ли все пак да се чуда движение на въздуха. Ако пък е от ключа (поне според мен) не трябва ли поне в едната посока да работи (той сега действа само на 4-ка)
Как може да се изключат една по една възможностите, че днес ходих до София и тоя вентилатор ми наду ушите, а пък без него вътре се запотяват стъклата за нула време.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

MEFFISTO
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 02 дек 2004, 11:40
Модел на автомобила: СОФИЯ
Местоположение: МОНДЕО II
Status: Извън линия

Мнение от MEFFISTO » 21 сеп 2005, 16:20

Провери задължително поленовия филтър- става сравнително лесно. Предполагам, че е здраво клеясал, а даже може да е сложено на негово място някакъв заместител, който да се спекъл тотално и всъщност ти да имаш парче картон или гума, през което да минава въздуха! След тази проверка мисли за клапи и др.! След смяна на филтъра просто ще се родиш.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 21 сеп 2005, 16:42

Нещо много объркано стана :roll:

Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен :arrow: което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо :arrow: което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра


Ако нещо греша или съм пропуснал кажи, че нещо съвсем се омешах с твойте обяснения *00147*



:twisted:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 21 сеп 2005, 21:51

Нещо много объркано стана

Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра
Значи - ДА-работи само на 4-та степен.
НЕ - не духа от никъде другаде или поне не се усеща на дланта.

Сега къде се намира термосъпротивление и как да се провери дали е изгоряло.

Бе най-добре ми кажете при какъв майстор да ида -жичкаджия или някакъв друг.
И ако някой случайно познава такъв във Враца направо да казва че ми е напрегнато с тоя проблем.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

knite
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 28 юни 2005, 23:11
Status: Извън линия

Мнение от knite » 22 сеп 2005, 20:15

"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 22 сеп 2005, 20:39

knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Утре като стана първо това ще проверя.
Мерси.

ще пиша какво е станало.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 23 сеп 2005, 14:28

gaden написа:
knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Утре като стана първо това ще проверя.
Мерси.

ще пиша какво е станало.
Здравейте
Днес като станах проверих и не видях никаква схема.
Между другото ми направи впечатление че при преместването в различните позиций за насочване на въздухо-потока не се чува нищо, преди се чуваше едно леко изжужаване.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 27 сеп 2005, 23:36

То gaden
Ето я "схемата",махаш жабката и вляво до вентилатора се намира за да може да се охлажда. И в тая връзка,ако филтъра на салона е мръсен,по малко въздух за охлаждане на резистора и от там той прогаря :wink:
Тъпите Англичани как включват скоростите с тоя десен волан не знам :D :D
Прикачени файлове
HEATER_HOWTO5.JPG
(37.14 KБ) Свален 929 пъти
HEATER_HOWTO4.JPG
(47.15 KБ) Свален 951 пъти
HEATER_HOWTO3.JPG
(88.3 KБ) Свален 1105 пъти
HEATER_HOWTO2.JPG
(58.77 KБ) Свален 1079 пъти
HEATER_HOWTO.JPG
(46.08 KБ) Свален 1147 пъти
Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 28 сеп 2005, 00:09

Самия резистор изгаря по принцип много трудно,проблема ти според мен е в контактите на клемата/както е видно от сн.№3/.Почисти ги,виж дали правят хубав контакт,ако трябва ги припои отново и воала.Понеже мотора на вентилатора е само с една намотка,намаляването на скороста на въртене става посредством тоя резистор,ако той не работи моторчето върти само на най-бързата четвърта скорост.
Изображение

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 03 окт 2005, 21:07

Здравейте,
днес най-накрая ми остана време и отидох при един майстор и той за 10-ина минути оправи работата.
Значи както ми обясни-там под жабката има една малка пластмасова кутийка и в нея има някакъв термо-датчик (това една щуротийка като диод-дребна една такава) от нея идвал проблема.Та човека я махна, нещо запой, ала бала (аз нищо не разбирам) и сега всичко е на шест.
Пича обясни че не съм нито първият нито последният и да не се притеснявам.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта