Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Мнение от Nebhotep » 25 мар 2013, 10:11

По материали от: http://mondeoclub.ru

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!


Замяна на импулсния въздушен филтър.
Импулсния въздушен филтър се монтира на бензинови двигатели от предната страна на двигателя редом с изпускателните колектори. Той принадлежи към импулсната система, при която в изпускателните газове в различните фази на натоварване на двигателя, дозирано се подава свеж въздух. В резултата на това получаваме по добро изгаряне на горивната смес, а филтърът трябва регулярно да се почиства при силна запрашеност на пътищата (каквито за съжаление са и в България).

Изображение

Не е необходим специален инструмент, за да почистим филтъра!
Нужно е само следното нещо:
- Масло за овлажняване на филтъра (оригинално аерозолно масло на Ford)

Нужни инструменти:
- Торкс х 25 за развиване на капака заедно с тръбите
- торкс х20 за разглобяване на самия филтър
- ключ- 13
- WD 40
- удължител за торкса минимум 25 см.
- плоска отвертка
- електрод или парче дебела тел.

Визуализация на системата:

Изображение

1 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана

Изображение

2 - Тръбичка за постъпване на свеж въздух в изпускателния колектор
3 - Импулсен въздушен филтър/корпус на клапана (поглед отдолу)

Изображение

4 - Клапан за регулиране на въздуха
5 - Вакумен маркуч към регулировъчния клапан
6 - Датчик за положението на коляновия вал/ позиция на двигателя
7 - Всмукване на свеж въздух

Системата отвътре:
Изображение

8 - Ламбда сонда
9 - Звукоизолатор
10 - Филтър от пенопласт

Изображение

11 - Алуминиев капак
12 - Корпус на импулсния въздушен филтър


Ремонтни дейности:


Сваляме резонатора, на удължителя слагаме торкс 25, отхлабваме два винта, отвъртаме болта с ключ 13. Развиваме до край двата торкса 25 и отдолу изваждаме корпуса на филтъра, разединявайки вакумния шланг. След това разглобяваме корпуса с торкс 20, изваждаме филтъра и го измиваме с бензин и след това го изсушаваме.
Не правете грешката да използвате разтворител вместо бензин, гумената гарнитура реагира остро на разтворителя!!!
Промиваме клапана и двете биметални пластини.
След изсъхване на филтъра го напръскваме обилно с аерозолното масло!!!
Хубаво е при сглобяване на корпуса да уплътним добре с черен силикон.
Надяваме хубаво вакумната тръбичка, след това сгъваме електрода или дебелата тел във форма на кука и с нея придържаме корпуса на филтъра, докато навиваме болта с ключ 13. Навиваме с удължителя и другите болтчета и сме готови. Даже не ни беше нужен крик за изпълнение на цялата работа.

Даже и да сте лаик няма да ви отнеме повече от 2-3 часа.

А ето вариант и за тези, при които реставрацията не е помогнала:


Взимаме болтото М16 със стъпка на резбата 1.5 мм.. Измерваме дължината на оригиналните втулки на тръбите, които сме премахнали от изпускателните колектори и отрязваме болтовете по тези размери. За херметизация използваме медни шайби с подходящ размер:

Изображение

Получените болтове- тапи ги шлайфаме на конус в долната част, за да не наранят изпускателния колектор ако случайно са по- дълги. Смазваме с графитна смазка.

Изображение

Така изглежда в завършен вид:

Изображение

Възможно е да има проблем с оборотите на празен ход първоначално, затова ресетваме компютъра!!!


Плюс на тази преработка e, че е възможно да се замерва с газанализатор всеки цилиндър по отделно!

ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Мнение от HACKO » 25 мар 2013, 20:28

Съветвам всички директно да преминат към втория вариант и да не се занимават с глупости, тази система е ненужна за България.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Мнение от Didibao » 25 мар 2013, 20:50

HACKO написа:Съветвам всички директно да преминат към втория вариант и да не се занимават с глупости, тази система е ненужна за България.
Още преди години минах на варианта за изхвърляне.

Sent from my 3310I.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реставрация на филтъра на пулсационната система на Мондео

Мнение от S_C » 25 мар 2013, 23:31

Тази система наистина е без значение за работата на мотора в наши условия.С нея и без нея е все тая.Идеята на тая екология се върти около това, че в определени режими на работа, в колектора попада неизгоряла смес. Тази система подава въздух,за да се довърши окислението.Има голямо значение ако се кара с катализатор.Управлява се с ел клапан и вакуум.Ако се откачи вакуума,така и така ще спре да работи.Не знам обаче ако се откачи самото клапанче от кабелите, дали няма да отчете грешка.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта