Въпрос за компресора на климатика.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Въпрос за компресора на климатика.
Здравейте приятели.
Мой приятел ме помоли да попитам дали ще има проблем с компресора на климатика ако му сложи електроника, която да го пуска и спира при зададени от него температури на въпросната електроника. Та въпроса е следния. Колата му си има климатик, който обаче веднъж пуснат не спира а постояно духа студено. Идеята му е да си сложи електроника на която да и зададе примерно 25гр. При достигане на тази температура компресора да се изключва и при повишаване да речем до 27-28 пак да се включва. Електрониката не е проблем. Въпроса е ако колата се движи с по високи обороти, и в този момент електрониката включи компресора ще има ли проблем. Като казвам високи човека си кара нормално и не е по високите скорости. Казва на магистралата вдига най висока скорост която е 120-140км/ч около 3000-3500 оборота.
Мой приятел ме помоли да попитам дали ще има проблем с компресора на климатика ако му сложи електроника, която да го пуска и спира при зададени от него температури на въпросната електроника. Та въпроса е следния. Колата му си има климатик, който обаче веднъж пуснат не спира а постояно духа студено. Идеята му е да си сложи електроника на която да и зададе примерно 25гр. При достигане на тази температура компресора да се изключва и при повишаване да речем до 27-28 пак да се включва. Електрониката не е проблем. Въпроса е ако колата се движи с по високи обороти, и в този момент електрониката включи компресора ще има ли проблем. Като казвам високи човека си кара нормално и не е по високите скорости. Казва на магистралата вдига най висока скорост която е 120-140км/ч около 3000-3500 оборота.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за компресора на климатика.
Че какво да му стане? Нали ако си караш с висока скорост и решиш, че ти е станало горещо и включиш климатика, който до този момент е бил изключен, ще се получи същото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за компресора на климатика.
Наскоро си зададох този въпрос, докато обмислях как стои въпросът с ашладисването на климатик от друга кола. Един колега ми разправяше, че едно време познавал едни майстори, дето точно с това се занимавали.
Има ли някакво изискване да не се включва/изключва прекалено често, както например компресор на друг вид хладилна техника? - т.е. ако го управлява заводската електроника дали ще позволи последователно включване/изключване през няколко секунди? - или охлаждането трябва да се управлява чрез оборотите на перката? Някой може ли да даде пояснения?
Има ли някакво изискване да не се включва/изключва прекалено често, както например компресор на друг вид хладилна техника? - т.е. ако го управлява заводската електроника дали ще позволи последователно включване/изключване през няколко секунди? - или охлаждането трябва да се управлява чрез оборотите на перката? Някой може ли да даде пояснения?
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за компресора на климатика.
Накратко - компресорът на климатика в колата работи на същия принцип, както работи и в домашния климатик. Разликата между колиматика в колата и климатика вкъщи е само в това, че след компресора потоците на газовата и течната фаза не се обръщат или иначе казано - климатикът в колата може да работи САМО в режим охлаждане (Предполагам не важи за някои по-скъпи марки коли, където има и такава екстра).
Та да се върнем на темата - ако инсталираш на колата си климатична инсталация от друга кола, то това трябва да бъде направено с оригиналната електроника от другата кола, тъй като тя е разчетена така, че да управлява всички процеси по работата на компресор, вентилатор за охлаждане, редуциращ клапан и други и други. Всяка ебавка с електрониката от неразбиращ човек може да скапе всичко.
Та да се върнем на темата - ако инсталираш на колата си климатична инсталация от друга кола, то това трябва да бъде направено с оригиналната електроника от другата кола, тъй като тя е разчетена така, че да управлява всички процеси по работата на компресор, вентилатор за охлаждане, редуциращ клапан и други и други. Всяка ебавка с електрониката от неразбиращ човек може да скапе всичко.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за компресора на климатика.
Всъщност компресорите на колите са направени да работят постоянно зацепени когато климатика работи, ако циклично включва и изключва значи имаш някакъв проблем...
най вече компресора изключва от прекалено ниско или прекалено високо налягане в системата, което и в двата случая не е хубаво...
А иначе климатиците имат клапа която смесва топлия и студеният въздух докато не чукнеш LO това е максималната ниска температура която системата може да подържа, ако работи нормално е към 7 градуса измерено на дюзата...
Предимството е че изпарителя работи по този начин на максимално обдухване иначе когато затвори трв-то ''повечето нови коли са с такова" цялото количества се събира в акумулатор изсушател-ла системата вдига налягане и пресостата изключва, докато фреона се изцеди през затвореното трв, после налягането пада и пак се включва.....
най вече компресора изключва от прекалено ниско или прекалено високо налягане в системата, което и в двата случая не е хубаво...
А иначе климатиците имат клапа която смесва топлия и студеният въздух докато не чукнеш LO това е максималната ниска температура която системата може да подържа, ако работи нормално е към 7 градуса измерено на дюзата...
Предимството е че изпарителя работи по този начин на максимално обдухване иначе когато затвори трв-то ''повечето нови коли са с такова" цялото количества се събира в акумулатор изсушател-ла системата вдига налягане и пресостата изключва, докато фреона се изцеди през затвореното трв, после налягането пада и пак се включва.....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта