Въпрос за компресора на климатика.

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Въпрос за компресора на климатика.

Мнение от peigera » 20 яну 2014, 18:21

Здравейте приятели.
Мой приятел ме помоли да попитам дали ще има проблем с компресора на климатика ако му сложи електроника, която да го пуска и спира при зададени от него температури на въпросната електроника. Та въпроса е следния. Колата му си има климатик, който обаче веднъж пуснат не спира а постояно духа студено. Идеята му е да си сложи електроника на която да и зададе примерно 25гр. При достигане на тази температура компресора да се изключва и при повишаване да речем до 27-28 пак да се включва. Електрониката не е проблем. Въпроса е ако колата се движи с по високи обороти, и в този момент електрониката включи компресора ще има ли проблем. Като казвам високи човека си кара нормално и не е по високите скорости. Казва на магистралата вдига най висока скорост която е 120-140км/ч около 3000-3500 оборота.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компресора на климатика.

Мнение от HACKO » 20 яну 2014, 18:55

Че какво да му стане? Нали ако си караш с висока скорост и решиш, че ти е станало горещо и включиш климатика, който до този момент е бил изключен, ще се получи същото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компресора на климатика.

Мнение от dreadx » 29 яну 2014, 00:05

Наскоро си зададох този въпрос, докато обмислях как стои въпросът с ашладисването на климатик от друга кола. Един колега ми разправяше, че едно време познавал едни майстори, дето точно с това се занимавали.
Има ли някакво изискване да не се включва/изключва прекалено често, както например компресор на друг вид хладилна техника? - т.е. ако го управлява заводската електроника дали ще позволи последователно включване/изключване през няколко секунди? - или охлаждането трябва да се управлява чрез оборотите на перката? Някой може ли да даде пояснения?

Потребителски аватар
chistacha
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компресора на климатика.

Мнение от chistacha » 29 яну 2014, 10:46

Накратко - компресорът на климатика в колата работи на същия принцип, както работи и в домашния климатик. Разликата между колиматика в колата и климатика вкъщи е само в това, че след компресора потоците на газовата и течната фаза не се обръщат или иначе казано - климатикът в колата може да работи САМО в режим охлаждане (Предполагам не важи за някои по-скъпи марки коли, където има и такава екстра).

Та да се върнем на темата - ако инсталираш на колата си климатична инсталация от друга кола, то това трябва да бъде направено с оригиналната електроника от другата кола, тъй като тя е разчетена така, че да управлява всички процеси по работата на компресор, вентилатор за охлаждане, редуциращ клапан и други и други. Всяка ебавка с електрониката от неразбиращ човек може да скапе всичко.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Въпрос за компресора на климатика.

Мнение от traqn_savov » 19 апр 2014, 23:44

Всъщност компресорите на колите са направени да работят постоянно зацепени когато климатика работи, ако циклично включва и изключва значи имаш някакъв проблем...
най вече компресора изключва от прекалено ниско или прекалено високо налягане в системата, което и в двата случая не е хубаво...

А иначе климатиците имат клапа която смесва топлия и студеният въздух докато не чукнеш LO това е максималната ниска температура която системата може да подържа, ако работи нормално е към 7 градуса измерено на дюзата...

Предимството е че изпарителя работи по този начин на максимално обдухване иначе когато затвори трв-то ''повечето нови коли са с такова" цялото количества се събира в акумулатор изсушател-ла системата вдига налягане и пресостата изключва, докато фреона се изцеди през затвореното трв, после налягането пада и пак се включва.....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта