Поддържане на работна температура при Галакси

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Поддържане на работна температура при Галакси

Мнение от z42 » 10 окт 2015, 12:02

Привет, колеги.
Имам някои неясноти по работата на охладителната система на Галакси-то.

1. Кога (режим на двигателя, AC и други ако оказват влияние) и при какви температури (на ECT и пр.) е НОРМАЛНО да се включват перките? Кога 1-ва и кога 2-ра степен? Има ли случайно и 3-та степен? Най-чести дефекти (симптоми)? Има ли нормална ситуация, при която на НЕ напълно загрял двигател да се включи ВТОРА степен?

2. При НОРМАЛНА работа, при всякакви (-20 до +40 градуса) външни условия, в какъв диапазон трябва да се движи стрелката на термометъра на таблото? Слушам натрапливи мнения от хора с претенции, че стрелката като застане ВЕРТИКАЛНО и ИЗОБЩО не трябва да мърда, каквото и да става. Аз такова ИДЕАЛНО поведение от една реална термодинамична система не бих очаквал, но все-пак какъв температурен диапазон следва да поддържа системата ако ВСИЧКО (термостат/и, радиатори, помпи, AC и т.н.) работи изрядно по спецификацията си?

3. Колко термостата в крайна сметка трябва да има Galaxy 2.3(Y5B) 1998г ? Ако има значение - колата е с преден и заден радиатор на парното и е само с преден охладител (въпреки че панела на климатроника е двузонов - заради задното парно). В Хайнес пише, че в моя вариант термостата не е на блока, а на маркучите. Този на маркучите без съмнение го има. Въпроса е за тоя на блока - в МП ми излезе в каталога и го "сменихме" - в кавички е, защото се оказа, че къщичката му беше празна. И от други места намирам противоречива информация и искам да си изясня ТРЯБВА или НЕ да го има в колата???

4. ECT сензора (на снимките от двата линка по-долу стърчи в дясно), който е завит в къщичката за термостат при главата в същност сякаш е НЕдозавит (и на моята кола и на снимките в нета) и изглежда се държи на примерно 2 витки от резбата си (визуално като се има предвид колко резба има нов, видян в магазин за авточасти) :
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... Bol4SA.jpg
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... e9y61g.jpg
Има ли обяснение това и трябва ли да взема гаечния ключ и да го дозавия???

Някой може ли да ми посочи климатичар-диагностик, който е разглобявал собственоръчно таблото на 2.3 1998-9 и се е ровил надълбоко в климатроника и парното? Защото ако е само за връзване на VCDS (няма грешки и пр.) и за гадаене - това и баба го може.

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Поддържане на работна температура при Галакси

Мнение от slavei2003 » 10 окт 2015, 17:16

Тази тема я дъвчете с TIKVA от миналата година.Стрелката стои почти вертикално с леки колебания при включване на парното.Температурата се поддържа само с един термостат без значение кой е той, стига да работи коректно.Казвам всичко това от опит. Сега съм с термостат в блока , защото цената му е по-приемлива /15лв./ от другия на маркучите, и се намира във всеки магазин.Стъклата са сухи и по тях НЕ тече вода.След вашите писания преди време си смених термостата и от тогава стрелката е почти вертикална.Друг е въпроса ,че новия изкара по-малко от година.От миналата седмица съм с термостат в блока. :twistednew:

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Поддържане на работна температура при Галакси

Мнение от z42 » 10 окт 2015, 19:45

slavei2003 написа:Тази тема я дъвчете с TIKVA от миналата година.Стрелката стои почти вертикално с леки колебания при включване на парното.Температурата се поддържа само с един термостат без значение кой е той, стига да работи коректно.Казвам всичко това от опит. Сега съм с термостат в блока , защото цената му е по-приемлива /15лв./ от другия на маркучите, и се намира във всеки магазин.Стъклата са сухи и по тях НЕ тече вода.След вашите писания преди време си смених термостата и от тогава стрелката е почти вертикална.Друг е въпроса ,че новия изкара по-малко от година.От миналата седмица съм с термостат в блока. :twistednew:
тема ще я продължавам да я дъвча докато не си реша доста от проблемите.В момента температурата на парното е една идея по-добре , няма влага по прозорците освен когато се запали двигателя но всичко се изчиства доста бързо.Това мисля се получи благодарение смяната на фреона в климатроника ,която направихме по абсолютна случайност края на пролетта.Като ти е почти права стрелката ,на коя буква застава ,и в кой край на буквата стои.На каква работна температура вентилатора на първа степен, ако климатика или климатроника не са пуснати.В кои случаи вентилаторите почват на втора степен.Другото откритие което съм направила е че или някога е имало теч на антифриз, или продължава макар и едвам забележимо съдейки по следи ,буквално следи по въздуховодите без да сме отваряли таблото.Та темата ,като няма кой да ми я изясни като хората ще продължавам да я дъвча докато белким някой ми помогне мъничко.В един украински форум има почти триста страници на тема охрладителна вентилационна и отоплителна система за вановете.Дъвчат я от доста години.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта