Страница 1 от 1

Климатична система на Форд Маверик

Публикувано: 22 авг 2023, 12:20
от Nikolaystbratov
Здравейте, притежавам Форд Маверик- 2005 г., 2.3, 150к.с, бензин. Имам някакъв проблем, може би с насочващите клапи или електрически, защото независимо в каква посока или степен завъртам копчето чрез което се насочва въздушната струя-топла, студена, винаги духа в краката и в предното стъкло.
Питането ми е: Някой имал ли е такъв проблем, ако да, от какво естество е, и какво е решението му?

Re: Климатична система на Форд Маверик

Публикувано: 22 авг 2023, 12:29
от ivchotr
Ако се управлява с врътка, доколкото разбирам, тя задвижва клапите с помощта на жило. Поне при Фокус е така и не виждам причина при Маверик да е по-различно. Та жилата се късат или откачат от клапите. Затова вентилаторът духа през отворите, които са останали отворени при прекъсване на връзката между жилото и клапата. Оправя се с подмяна на жилото. Обаче, когато търсих нови такива за Фокуса, не се намираха, та реших проблема със здрави от друга кола. Купих целия преден панел с все врътките, жилата, часовника и каквото има там закачено по него. Когато стигнеш до монтажа на новото жило, провери дали клапата се движи нормално и ако не го прави, първо отстрани този проблем, за да не се скъса и новото жило.

Re: Климатична система на Форд Маверик

Публикувано: 22 авг 2023, 13:04
от Nikolaystbratov
Да, с механична врътка е. Мислех си за някой бушон, но може би си прав за жилото. Предполагам се налага да се разглоби цялото табло, за да смени или само предния панел?

Re: Климатична система на Форд Маверик

Публикувано: 25 авг 2023, 10:17
от ivchotr
Не знам как е при Маверик. На Фокуса се сваля панелът с врътките, за да се закачи новата, ако си намерил такава. Другият край на жилото отива под таблото, там, където парното духа в краката на водача. Иска се малко да се сгънеш, но не е нещо невъзможно. Твоята кола е по-голяма, така че би трябвало да стане по-лесно. Не вярвам жилото да е хванато от другата страна, при пасажера, ама кой да знае? Проследяваш го и това е.