Колко често сменяте горивен филтър?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
pux
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 19 юни 2007, 13:54
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Колко често сменяте горивен филтър?

Мнение от pux » 04 сеп 2007, 10:19

Имам познати, които казват че го сменят при всяка смяна на масло т.е. на ок. 10 000 км. и други които го сменят само когато усетят някакъв проблем. Къде е истината? Става въпрос само за дизел, естествено :).

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 04 сеп 2007, 11:00

Според Microcat, (ако съм уцелил твоя двигател) го дават да се сменя на 60000км.
Моя го дават на 45000, но като знам каква нафта наливаме, го сменям на всяка смяна на маслото

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 04 сеп 2007, 13:28

На 40 000 мили (сухоземни)

Потребителски аватар
vasko_bulgaria
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vasko_bulgaria » 05 сеп 2007, 09:30

10000-20000 km
Изображение

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 07 сеп 2007, 03:44

С форделата го сменях на 20к км, сега с Нисана на 15к. Просто и да искаме не можем да спазваме километрите дадени по каталог заради един кофти факт - живеем в България ;)
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 10 сеп 2007, 11:25

Аз пък го сменям при всяка смяна на маслото. На около 8000 км. Не си струва заради спестяването на 8 лв. (толкова е в МП, а има и по-евтини в магазините) две-три пъти в годината да се рискува повреда на ГНП.
Изображение

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 10 сеп 2007, 16:57

Стана студено и дизела почна с много въртене да пали. :(
Затова още вчера се сетих че един майстор ми разправяше " Дизела се кара лятото с един горивен филтър, зимата с друг" Та си взех един чисто нов горивен и днеска сутринта проблема разрешен.
Но в общи линии много зависи какво гориво влиза в резервоара на моята фиеста дават че на 20 хил. се сменя ама аз ако откарам 7 - 8 хил. без проблем се радвам.
:P
Be happy

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 10 сеп 2007, 17:50

Dundee написа:Аз пък го сменям при всяка смяна на маслото. На около 8000 км. Не си струва заради спестяването на 8 лв. (толкова е в МП, а има и по-евтини в магазините) две-три пъти в годината да се рискува повреда на ГНП.
Да ти имам филтъра :) , моя за Фокуса струваше 58лв. в магазин на който имам доверие и знам, че не са ме излъгали или поне с малко де. В МП не знам колко ще ме обелят за такъв :roll: .

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 10 сеп 2007, 20:49

DTM написа: Да ти имам филтъра :) , моя за Фокуса струваше 58лв. в магазин на който имам доверие и знам, че не са ме излъгали или поне с малко де. В МП не знам колко ще ме обелят за такъв :roll: .
Можеше и по-евтино да ти излезе...
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 11 сеп 2007, 11:18

DTM написа:
Dundee написа:Аз пък го сменям при всяка смяна на маслото. На около 8000 км. Не си струва заради спестяването на 8 лв. (толкова е в МП, а има и по-евтини в магазините) две-три пъти в годината да се рискува повреда на ГНП.
Да ти имам филтъра :) , моя за Фокуса струваше 58лв. в магазин на който имам доверие и знам, че не са ме излъгали или поне с малко де. В МП не знам колко ще ме обелят за такъв :roll: .
Ами който иска да кара модерна "печка", която да не трака и бучи, плаща съответната цена. :P
Всъщност филтъра струва в МП 8,42 лв. Малко съм послъгал. :)
Изображение

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 13 сеп 2007, 22:16

Миналата седмица смених моя на около 20 к км.Не че след като го смених усетих някаква промяна в паленето или в динамиката, ама така бях решил. Цената 20 лв., но той е капсулован т.е. не е оригинален /хартиен филтър/. Бях изненадан, когато отвих пробката отдолу-нафтата която изтече беше като сълза и нямаше никакви утайки. Иначе наливам само от LUK и OMV

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 14 сеп 2007, 00:15

vasilev написа:Иначе наливам само от LUK и OMV
И добре правиш тя само от там горе- долу става за нещо,а аз напоследък и само от Лука даже пък и ми подариха 2 карти за отстъпка и хептен ,едната е за лук-петрол :lol: .А иначе филтъра го сменям кога как се сетиме или на една смяна на маслото или на 2!Зависи и как се кара колата де,ако и се въртят по 10 000 на година един път в годината кога ти дойде да не остарява :lol: ,аз сменям масло 4 пъти в годината и няма опасност да се застои много един филтър! :wink:

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 15 сеп 2007, 04:43

vasilev написа:Миналата седмица смених моя на около 20 к км.Не че след като го смених усетих някаква промяна в паленето или в динамиката, ама така бях решил. Цената 20 лв., но той е капсулован т.е. не е оригинален /хартиен филтър/. Бях изненадан, когато отвих пробката отдолу-нафтата която изтече беше като сълза и нямаше никакви утайки. Иначе наливам само от LUK и OMV
То е хубаво на 2-3000 км да се точи водата от горивния филтър. Това е идеята на въпросната пробка, а вода там винаги се събира ;) Дори и най-хубавите горива по света го правят ...
Изображение

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 15 сеп 2007, 09:31

Затова още вчера се сетих че един майстор ми разправяше " Дизела се кара лятото с един горивен филтър, зимата с друг"

В България ..по този начин...

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта