Питане относно полир и шлайф пастите

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
baligo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 27 фев 2007, 10:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi '94г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Питане относно полир и шлайф пастите

Мнение от baligo » 06 окт 2007, 22:06

Може ли полир и шлайф пастите по някакъв начин да повредят боята и лака на колата ?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 07 окт 2007, 22:01

Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 07 окт 2007, 22:14

Напримерно ако хванеш полирпаста за машина, от тази абразивната и почнеш да търкаш на ръка с нея ще с еполучат драскотини, които после много трудно ще извадиш с полиране на машина. Но до сега аз не съм имал проблеми да се съсипе боя при полиране :) .
Може би ако лака/боята са прясно боядисвани или са прекалено изгоряли може й да се получи някакъв кофти ефект :idea:
Изображение Изображение

baligo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 27 фев 2007, 10:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi '94г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от baligo » 09 окт 2007, 22:28

Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.

Потребителски аватар
lazera
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
Местоположение: Бургас,Славейков
Status: Извън линия

Мнение от lazera » 09 окт 2007, 22:44

baligo написа:
Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.
колега даен пускам нова тема мяота боя вече си заминава поизбеля че съм решил да я пооправя с някоя паста ще съм много благодарен ако някой помогне каква паста да потърся изобщо всякакви препоръки като за начинаещ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 окт 2007, 22:57

http://www.carsystembg.com/ocms/opencms ... /polirane/" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 10 окт 2007, 00:48

lazera написа:
baligo написа:
Gate написа:Може! Зависи дали си ги уцелил,на ръка или с машина ще се действа и дали имаш опит(особенно с машина)!
Ако може тогава някакви полир пасти да препоръчаш.
На ръка ще се действа, и нямам особено голям опит.
колега даен пускам нова тема мяота боя вече си заминава поизбеля че съм решил да я пооправя с някоя паста ще съм много благодарен ако някой помогне каква паста да потърся изобщо всякакви препоръки като за начинаещ
Е тука за съжаление не мога да помогна,и аз не ги разбирам.Преди 7-8години полирах ръчно форда(като беше металик)и имаше хубав ефект,но за кратко.И от тогава не съм повтарял операцията,след като боядисах форда с авто емайл я оставих на един приятел само да ми запечати боята и честно казано слоя изкара много повече от колкото очаквах,а и ефекта хич не беше за подценяване!Машинната качествена работа(треа си майстор)може да преобрази коренно една кола,а и ако се запечати след шлайфането и полирането,ефекта е дълготраен!Според мен изобщо не се занимавайте да ги търкате-изгубено доста лично,време ,като за начинаещи не се знае една кутия дали ще ви стигне ,може на места и да си нараните боята,а като сложим и краткоста на покритието....няма смисъл,моя съвет е разпитайте тук там какви пари ще ви искат за дадения ефект и действайте :wink:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 10 окт 2007, 09:31

еми за пастиране около 30-40 кинта взимат, така че си струва предполагам :wink:

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 13 окт 2007, 10:25

при полиране -абсурд да се повреди боята
при пастиране- може. абразивната паста отнема от боята и ако прекалиш започва да прозира и се вижда основата, имам едно такова петно..

за Фиестата (неметалик) ползвах за драскотини абразивна паста Turtle,доволен бях и полираща Sonax

за металик са малко абразивните пасти. единия добър вариант е Sonax около 200мл за 15 лв (не съм го пробвал,но мой познат -да), другия е 3М продаващи се в почти всички магазини за бои (5-6лв за 100мл). аз избрах втория и не сгреших- страхотно действие има , по-евтина е а и има и полиращ ефект .. на неизвестните марки не се доверявам, а преди да взема 3М купих абразивна паста Motip- уж добра немска марка- ефект нулев а и на цена 7-8 лв за тубичка 100мл..

аз действам само на ръка. на няколко пъти става, наведнъж си е мазохизъм :)

и не забравяйте че драскотини стигащи до основата на боята не могат да се премахнат с паста- просто няма какво да изтъркаш че да изравниш повърхностите. за 6-7 лв ми забъркаха боя MOBIHEL с моя цвят и с тънка четчица в повечето случаи заличаването на драскотините има ефект..

и Sonax, u 3M,u Turtle имат различни означения за по-финните и по-абразивните пасти, но тъй като всичките са ми на село (там пастирам/полирам) не знам какви номера бяха точно и затова не съм ги споменал горе...

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 14 окт 2007, 13:24

Имам един въпрос, не е точно по темата, но го задавам тук за да не отварям нова тема.

Предното и задното ми стъкло са доста поиздрани от чистачките и прахоляците, които вероятно са действали като "абразивна паста" :) и сега са се получили едни неприятни дъги по повърхността на стъклата.
Има ли паста с която да се "изгладят" тези драскотини по стъклената повърхност?
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Dimitko
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 13 апр 2005, 10:10
Модел на автомобила: Sofia
Местоположение: Ford Mondeo
Контакти:
Status: Извън линия

Пастиране

Мнение от Dimitko » 13 ное 2007, 11:14

Пичове, да ви кажа изобщо не си губете времето с разни автомивки, дето ще ви вземат десетки левове за некадърна работа. Мойта кола вчера я пастираха и полираха с препарат, който излиза под 10 лв на кола. За майтап бях спрял до една автомивка точно, и до мен спря току-що измит мерцедес. След 5-6 минути изсъхна, и отдолу грейнаха калните петна. Препарата се казваше Ecosheen.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Пастите

Мнение от mladen1984 » 13 ное 2007, 21:11

Моята кола от както се помня все я пастирам -ръчно. Принципа е следния преди да я пастираш я измиваш много добре, може и на автомивка и след като изсъхне я пастираш следвайки инструкциите на съответната паста .Колата ми е 89 набор и не е пребоядисвана.Купена е 1994г.Пастирам я на 2 месеца и я мия постоянно - това е тайната но добрия външен вид и липсата но корозия :D !
А за да нямам проблеми ползвам маркови пости: Agip ,Nigrin,Motip и т.н.Средната цена е 20 лв.и се използва минимум 1 година .Сами си направете сметката !

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 06 дек 2007, 14:06

От доста време съм се занимавал с пастиране на автомобили.И зная точно каква паста е нужна за обработката са самия автомобил.Така,че ако имате някакви подробни запитвания или съвети пишете на Л.С или на ICQ.Значи абразивната паста е за драскотини.И то леки които не са стигнали до шприц кита.После минаваш същия участък с полир и си готов.А ако не ги разбирате коя за какво се използва не взимайте на своя глава.Отидете до STANDOX(малко реклама) :wink: или до някой магазин който правят компютърно авто бои.Питайте те ще ви предложат добра паста.За да си пастирате както трябва своя автомобил е нужно да използвате машинка иначе се губи ефекта. :wink: повярвайте!От личен опит! :P Успех колеги...... :!: :!: :!:

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

пастиране

Мнение от mladen1984 » 07 дек 2007, 08:03

И аз мисля че с машина ще стане по-добре,но ме е страх че може да се повреди нещо гланца или да се надраска(от машинката)!Пък и смятам че пак има добър ефект чрез ръчно пастиране!!
Ще се радвам на някой съвет относно полирането с машина :D
Иначе тези машини не са скъпи(30лв)в "Практикер"
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 07 дек 2007, 17:56

То тия за по30лв. от Практике, почти нищо не става, освен ако ще пастираш само капака на колата :P . Примерон моята е от по-читавите (професионална се вод) най-еФтините и е за 200лв. на елхим (май такава беше марката) и вързи работа. А пък вече по-хубавите са и за по 1000лв. :shock: .
Иначе с машина не е много философия... движиш машината из детайла на няколко посоки, примерно аз я движа напренчо и надлъжно на детайла (така намерих за най-лесно да обясна посоките :oops: ) понеже така съм забелязал, че става най-добре. Но и кръгово също минавам, абе минавам през всякакви линии за да се мине по-добре детайла. И според зависи пастата и състоянието на боята, натискам или не машината към детайла. После чакаш да изсъхне и бършеш с памучен парцал (май памучен беше, точно какъв беше не помня, защото си ги определям по допир, трябва да могат да попиват) до бласък. И като се намърси парцала го сменяш с чист (и сух :P ). иначе само мазниш по колата :P
А иначе на машина няма как да се повреди гланца, освен ако не си вземал грешна паста (която не е за полиране а за шлайфане примерно). По скоро гланца може да се прецака ако се пастира ръчно с абразивна паста, тогава се появяват много повече и дебели драскотини от колкото на ръчно.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 07 дек 2007, 18:19

Колега mladen1984 значи не се притеснявай че може да се нарани повърхноста на детайта който обработваш.Все пак се обработва с специална гъба за полиране.Може да се получи някой фал ако примерно гъбата е толкова захабена 4е да се е скъсала по краищата и да опита и на подложката на шлайф машината която е гума :wink: А полиращата гъба се държи на лепка към машинката.За да се получи идеално полиране на детайла е хубаво да се мине няколко пъти.Повтаряш докато ти хареса.Почваш вертикално и обръщаш хоризонтално като нанесеш пастата по детайта из4акай да дръпне малко.Минаваш после със "микрофибърна кърпа за полир"Те са мекички и се продават даже в Метро.По принцип са сини.Да се олесня малко.След това отново нанасяш пастата на самата гъба :!: :!: Не директно на колата :!: :!: :!: Като сложиш пастата разнеси по детайла без да пускаш машинката и после я пускаш и почваш второто нанасяне с кръгови движения.Ако не разнесеш пастата на спряла машинка първо целия ще се оклепаш :lol: На ръка няма да получиш същия резултат както с машинката.Ще останат гадни неразнесени отблясъци или петънца от пастата.Които малко или много се забелязват.И колега най важното е да решиш каква машинка да се вземаш.Не се хвърляй на евтиното.Имал съм и такива издържат не повече от седмица а и са боклуци и не може хубаво да разтриват пастата.Ако вземаш гледай да е качествено.Аз работя с BOSH от не малко години и съм много доволен.До сега да чукна на дърво не е видяла ремонт. :wink: Успех....! Питай ако ти е нужен съвет....чао чао

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

мерси

Мнение от mladen1984 » 07 дек 2007, 19:58

Много Ви благодаля за изчерпателните отговори! :D Стано ми ясно !
И наистина ще се спра на някоя по качествена техника!Цитирах машинките в Практикер защото скоро гледах някаква обява в тях.Напълно съм съгласен че :"не сме толкова богати ,че да копуваме толкова евтино" :lol:
Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 07 дек 2007, 20:07

И също има няколко вида гъби, която се лепят на гумата на машината... Аз ползвам една дебела (около 30-40мм. й е дебел дунапрена) и твърда с която нанасям абразивната паста. След това слагам друга по-тънка и мека гъба (около 20мм. дебела) но е с дупки (като за звукозолация и също като кори за яйца) с която нанасям следващата по-финност паста. А когато пастирам някакви по-нови авномобили ги минавам накрая с най-финната паста, за нея слагам една пак тънка и мека гъба, която е като предната, но си е права. Но аз лично не мисля,ч е има разлика между двете гъби (меката като кора за яйца и правата) просто в магазина когато ги купувахме казаха че едната е за това, другата си е за другото, но не е проблем и с една гъба, но просто ефекта няма да е такъв какъвто в различните гъби.
Пък и просто не е доре да се слага една върху друга различна паста (когато не се мия гъбата), защото не знаеш колко е останало от предишната паста върху гъбата. Иначе трябва да мия гъбата при всяка смяна на пастите и за да пастирам една кола, ще ми отнеме доста чакане докато изсъхне гъбата.

П.П. Full_Speed това за микофибърнатяа гъба от метро, може и да го използвам, че до сегашния момент използвам меки памучни парцали от завода за платове в който бачкам =)):
Иначе аз съм с Енхел машинка (в бриколаж май ги имаше) за към 200лв. и до сега (3-4 години) нямам оплакрания от нея... е, то и не идват толкова много автомобили де, ама се е случвало да търкам с часове по даден автмобил без да имам проблем и просто няма грешка за сега *00134*
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 08 дек 2007, 00:29

Колега gmivanko напълно съм съгласен,че има много различни гъби но е много относително дали колата е само за полиране или трябва да се минават няколко ръце.Дали е изгоряла боята и трябва с по тейка паста да се отстрани нагара(нагорелия слой) от слънцето.Тази която е със пъпките предимно се използва само за полир.Другите прави гъби ги ползвам за първична обработка на детайла.Да се махне по грубото т.наречено нагара.Ама и все пак както споменах зависи от колата.Дали и е нужно лек полир или сериозно шлайф до полир. :wink: То ако става дума колега да се сменят гъбите е правилно със всяка гъба да се сменя и пастата.И да се пере не е грешно :!: Особенно лятото бързо съхне.Най доброто пастиране според мен става през пролетта когато не е толкова горещо или пък студено.Така,че колега mladen1984 ако я пастираш този сезон в гараж обезателно и при нормални градуси :!: От голямо значение е :!: :wink: Преди пастирах само с немски пасти "NIGRIN" ако ви говори нещо. :P Така се казва цялостната серия полиращи препарати.Много са хубави,но скоро не мие докарвал брата.трябва да му поръчам скоро.Колегата gmivanko ако е работил с такава серия знае за какво качество на пастиране става дума.... :D

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 08 дек 2007, 11:35

Ми не, смао съм ги чувал като марка, иначе предимно (почти винаги) с 3М жуля *00120* (с номера 74-75-77) и съм доволен от тях *00134* също съм пробвал и костекурката и тези с кадето са със цвета на колата, ама не останах много доволен как се нанасят и кака се търкат :( .
Иначе да, сменяш гъбата със следващата гъба и разбира се слагаш другия вид паста а не пак стария :) . А накрая идва великото пране (ако е дори малко по-студено на вън влизам вътре в нас на топла водичка, щото ми измръзват ръцете дори и лятото от водата *00120* ) и съхнене *00130* :)
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта