Страница 1 от 1

Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 15 фев 2022, 12:11
от ogimaster
Здравейте,
След като направих демонтаж и монтаж на акумулатора (заради смяна на горна помпа на съединител), колата (Фокус МК3 1.5 TDCI 120кс) сама си увеличава оборотите при смяна на предавка (при ускорение). В какво се изразява това - ускорявам на втора и при отнемане на газта и натискане на съединителя оборотите остават високи (все едно не съм пускал педала на газта). Това го прави на всички предавки.
В процедурата по смяна на акумулатор, описана в ръководството, е упоменато само обучение на стъклата.
Ще се радвам на всякакви съвети.

Благодаря.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 18 фев 2022, 18:59
от fordmaniac
Може да са се объркали адаптациите, нулиране и каране за да се адаптира.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 19 фев 2022, 08:10
от OgiDogi
fordmaniac написа:
18 фев 2022, 18:59
Може да са се объркали адаптациите, нулиране и каране за да се адаптира.
На дизела?
По-скоро са разкачили някой температурен или друг сензор (примерно не е добре закопчан дебитомерът), освен ако не е тръгнал да си прави регенерация.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 21 фев 2022, 11:16
от ogimaster
Здравейте,
Днес прочетох грешките и излезе грешка P0808 clutch position sensor A circuit high.
Ако някой има идея какво е това - да помага.

Благодаря.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 21 фев 2022, 18:17
от OgiDogi
ogimaster написа:
21 фев 2022, 11:16
Здравейте,
Днес прочетох грешките и излезе грешка P0808 clutch position sensor A circuit high.
Ако някой има идея какво е това - да помага.

Благодаря.
Ами, някоя букса е останала незакопчана. Залегни под таблото, да провериш датчика на педала, дали не му виси буксата.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 21 фев 2022, 20:40
от ogimaster
Здравейте,
Проблемът е че датчиците са 3.
Лягах под таблото и на 2 от тях проверих връзките - всичко изглежда да е наред.
Лошото е че третия датчик се намира на корпуса на помпата - под акумулатора.
Гледах го с подръчен ендоскоп и ми се струва че е включен както трябва, но нямам достъп да го хвана с ръка.
Все си мисля че с тази диагностика ще получа малко повече информация къде да гледам, без да ми се налага да ходя до Мото Пфое :D

Поздрави.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 22 фев 2022, 06:53
от OgiDogi
Не знам, какви са датчиците на този модел. Има обикновени превключватели, обаче може да са и потенциометри. Ако се демонтират при разглобяването, може да има и неправилен монтаж - обикновен да не дава контакт или потенциометър да е в грешна позиция и да иска калибровка.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 22 фев 2022, 09:43
от imitev
На празен ход като подадеш газ пак ли го прави това с форсирането?

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 23 фев 2022, 18:30
от ogimaster
Здравейте,
При подавдане на газ, когато колата е покой, се държи нормално - няма самоволно форсиране.
Днес минах през Фото Мое и от там ми казаха, че проблема е в "А" сензора.
Борбата продължава :)

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 10 мар 2022, 11:19
от ogimaster
Здравейте,
След поставяне на правилната помпа и изчистване на грешката, проблема е решен.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 01 апр 2022, 22:25
от F Focus
Добре, Огимастер-сподели каква марка помпа първоначално си монтирал(и откъде) и коя се е оказала правилната(марка), щото така някак не е полезно докрай-така всеки може да мине по твоят път, повтаряйки същите грешки.

Re: Focus MK3 сам си повишава оборитите при смяна на предавка

Публикувано: 07 апр 2022, 08:42
от ogimaster
Проблема не е марката, а една малка особеност - в буталото на помпата има магнит, който влияе на сензора за положение на педала.
Оказа се, че първата помпа е без магнит, въпреки наличието на място за сензор (съответно аз свалих сензора от старата и го сложих на новата).
След което купих помпа със сензор и нещата си дойдоха на мястото.
За марката - не смея да препоръчвам, всичко е до късмет :D