Страница 2 от 2

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 13 юли 2022, 09:06
от mitakagl
И двата датчика са сменени(на коляновия и разпределителния) и за сега няма проблеми.
Маховикът е голям и са могли датчика да го монтират на по-достъпно място, но нарочно са го наврели под колата, за да може да събира вода и кал и да се “смазват” клемите по добре.

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 13 юли 2022, 14:03
от ivchotr
Карай и не ги мисли много. Така става, когато някакъв инженер заварил жена си с шофьор в леглото :lol: :lol: :lol:

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 14 юли 2022, 11:47
от mitakagl
Ами пожелавам на инжинера, следващият път да завари жена си с механик :)
Много сложно ли е било при повреда на такъв важен елемент, да сложат на таблото една червена лампа, та да е ясна причината или шофьорите са длъжни да проверяват за наличието на искра?!

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 14 юли 2022, 12:17
от ivchotr
Гледай сега. Ако всеки шофьор можеше да си оправя всичко по колата сам, нямаше да има работа за механиците :D Освен това за симптомите, които показваше твоята кола, има една камара възможни причини. Аз ти дадох като вариант една от тях. Червената лампа ще светне, ама зад нея ще стои тази камара от причини. Ако за всяка една от тях слагаха отделна червена лампа, в колите трябва да има табла като в Боинг 747 :D
Та карай сега и се кефи, а пък ако вземе да направи друг мурафет, ще го мислим. Все някой ще предложи вярното решение.

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 14 юли 2022, 14:22
от mitakagl
Така си е. Предишната кола даже нямаше лампа за нивото на спирачната течност, защото явно това не бе важно за VW, но съм си патил и от тази липса по таблото, в края на краищата щом средният педал потъне без да има ефект е пределно ясно, че уплътнението на някое спирачно бутало го няма вече ;) Инересен е подхода на инжинерите на Уаз. Те не са се харчили за лампа, а са изрязали таблото и от дупката се вижда съда на спирачките колко е пълен. Този визуален подход чрез ревизия са го прилагали и в самолетите DC10. Там вратата може да се заключи и дори да не е напълно затворена (еднократно щтракване), за това самолетните инжинери са пробили дупка, през която да се види дали вратата е затворена добре и чак тогава да бъде заключена. Разбира се все има някой който не е видял и паднаха няколко самолета заради отворена врата в полет, та индикациите са важно нещо като например дисплей, на който да пише: “смени бобината” или “провери кабелите на свещите” или “грешка в датчик на разпределителен вал” ;)

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 14 юли 2022, 19:31
от F Focus
Има няколко такива катастрофи, заради недобре затворена врата(и) и на други марки и модели аероплани(дори и военни), но в преобладаващият брой случаи е идело реч за врата на товарен отсек. Причината е, че товарната врата(и) се затварят от летищният персонал, а пътническата от стюард/стюардеса-има разлика, дали оставаш на земята, или ще летиш :wink:
Не искам да ви плаша какви "специалисти" има по летищата и сервизните бази в Африка, Близият изток и Южна Америка-от около година идват самолети за ремонт в наше село от всички гореизброени континенти и региони, та говоря от личен опит. И няма да престана да се чудя колко дуракоустойчиви и издръжливи са съвременните "хвърчила"! Де такива да бяха и автомобилите...
Сори-не е по темата, ама се надявам да ви е било интересно.

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 14 юли 2022, 22:33
от HACKO
mitakagl написа:
14 юли 2022, 14:22
........, та индикациите са важно нещо като например дисплей, на който да пише: “смени бобината” или “провери кабелите на свещите” или “грешка в датчик на разпределителен вал” ;)
Ами има, светва съответната лампа, закача се някаква диагностика и там пише какъв е проблема.

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 15 авг 2022, 12:16
от mitakagl
Защо са важни монтьорите:
Имаше един случай с ремонт на тримерите на турбо-витлов самолет в една авиокомпания. Ремонтът бил извършен през нощта от механик, но без супервайзор (наблюдаващ отговорник). Механикът свалил гайката на вертикалният стабилизатор, гресирал движещите се части и я завил обратно, но без да постави шплента против развиване. След няколко излитания и кацания, гайката се развива и в полет законтря стабилизатора в горно крайно положение. Самолетът естествено пикира към земята и се разбива. Компанията заради случая губи лиценза. Та един не поставен шплент води до много главоболия.

Re: Гасне и не пали докато е топъл

Публикувано: 15 авг 2022, 22:57
от MamaMy
Аз не съм умрял, но си загубих два дни да разглобявам Галаксито без да свърша нищо заради предишен монтьор свършил работата си през пръсти. Тръгнах да сменям ангренаж. През седмицата гледах клипове, упътвания и снимки. Поръчах си инструментите и зацепващия комплект които ми трябваха и сигурен, че съм подготвен се хванах за неблагодарната работа. Точно с жената на този инженер който го е проектирал не съм спал, но изразих готовност и желание много пъти. След като свалих и последния шибан болт на носача на тампона и намерих поредните части за смяна, Тръгнах да свалям демпферната шайба. Разхлабих два от болтовете, но не с нужния инструмент. На третия болт главата на шестограма се скъса в болта. Тогава свалих двата разхлабени и видях, че и четирите болта са различни, с различни глави (два шлицови, един еврейска звезда и един торкс). Отделно си личи, че са пилени на шмиргел за да им докарат дължината. След почесване където не ме сърби и споменаване и съпругата на монтьора преди мен (сигурно и тя се е чесала отзад), събрах всичко обратно без да свърша нищо. Заради предния тъпанар преди мен се оказа, че нямам подходящи инструменти и си блокирах работата. Живея извън града и няма от къде да взема такива. Днес закупих нови болтове и заведох галаксито на истински доктор да развие двата останали болта. Това ми струва допълнителни разходи по транспорт и т.н. за почти 100 лв. Че да бях го закарал пак направо на предния майстор. Нали за това е сложил различни болтове, намазал ги е обилно с осигурител на резбите и ги е стегнал до скъсване. Искал е да си подсигури този клиент. Стар хитрец и тарикат. Такива са склонни да си прецакват клиентите в името на печалбата и дори рискуват здравето им. Кой ще им вземе лиценза който така или иначе нямат? Да сте чули за катастрофа доказано причинена от некомпетентни монтьори осъдени заради намесите си? Преди няколко години имаше един случай на скъсан фалшив накрайник в завой. Цяло семейство си беше отишло. Някой вносител на ментета или корумпиран монтьор да са осъдили? mechanic-smile