Вече съм горд собственик на Форд Фокус + перипетии в КАТ
- amdinside
- потребител
- Мнения: 309
- Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вече съм горд собственик на Форд Фокус + перипетии в КАТ
Днес регистрирах в КАТ новозакупен Форд Фокус 1999
Нека споделя с Вас някои мисли и полезни съвети:
Всичко стана много бързо, дори учудващо бързо
В 5.30 се наредих на опашката пред КАТ.Имаше на пръв поглед много автомобили преди мен (над 60 мисля).
В 7.30 мина един полицай и каза, че почват да пускат и за 5 минути бях почти до каналите.
По пътя застрахователни агенти си предлагат услугите и аз сключих ГО в Бул инс (беше ми все едно къде). Без ГО не става регистрация.
Пададох документи за автомобил купен във Франция (със съмнения да не ми направят някой проблем) и всичко стана много лесно и бързо.
Получих ред на канала и ми провериха на валците спирачките само (без никакви проблеми, като на всеки Фокус )
След това трябваше да се платят такси и да се получи новата регистрация на гише 23 (такси към 62 лв)
При чакането за новите номера ти викат името по една уредба (от по-по-миналия век сигурно)
Трябва да се свалят още и старите номера. Тук аз не бях особено опитен и реших,че са закрепени френските номера с нитове (а то било със звезда). Един симпатичен чичко в халето го мързеше явно и ми даде една отверка, и в резултат аз се мъчих упорито в най-големия дъжд да си сваля номерата с една отверка(глупаво, но горчивият опит учи),но после като отидох за да взема клещи (че само с отверка е много трудно) той чичкото дойде и ги отвъртя с ел. пистолет и готово (аз свалих задния с отверка само и вир-вода)
Но всичко се преживява в името на по-голяма цел.
И така започва чакането за нов талон. Тук имах голям късмет и за 15-ина минути ме викнаха по супер модерната уредба (от по-по-миналия век)
Върнах си старите френски номера.
Взех си талона и отивам в едно хале да ми сложат новите номера (между другото сложи ги същия чичко, той е добър човек, шегаджия).
Не мога да побярвам,че за около 3 часа към 10.30 часа съм готов, но...
Отидих да си направя авто каско и там откривам почти с ужас, че са писали кубатурата 1.4, а тя е 1.6
На пръв поглед не е кой знае какво, но ми казаха, че всяка разлика между писано и реално, може да навреди в един момент.
И какво ми оставаше освен да си върна с моя Форд Фокус до КАТ ( тук уточнявам, че през цялото време и жена ми беше с мен)
Отиваме в КАТ пак на гише 23 и жена ми на висок глас се възмущава как може да пишат 1.4 като това по документи никъде го няма( следват пререкания между жена ми служителка на гише 23 и жени от опашката, които чакат от сутринта, аз съм философси спокоен)
Следва връщане на оригиналните документи и пак на канала (без колата, която е на паркинг) и там служителят спокойно ни писа 1.6 (за него това беше без особено значение)
След това пак на гише 23 и там чаках над 2 часа за да ми пренапишат новия талон (някои чакаха от сутринта много повече от мен, но това е слаба утеха)
В един момент си чух за втори път през този ден името и почуствах някакво удовлетворение, сякаш съм постигнал някаква заветна цел.
Взех си поправения талон, видях че е 1.6 литра(+ всичко останало ОК) и се запътих към паркинга.
След това отидох да ми сложат аларма, направих каско и така започна новия живот в БГ на моя Форд Фокус.
За разходите:
Гражданска огговорност: в Бул инс за една година 96 лв.
Такси в КАТ: 62 лв.
Аларма: 154лв
Каско на излащане: по 128 лв. за 3 месеца
Маркиране на автомобила: 54 лв.
И ето как си вървят парите (500 лв за този ден)
Така завърши етап едно от покупката на автомобил (на старо)
Следва етап две: смяна на ремъци, ролки, филтри, масло и не знам още какво за не знам още колко.
После етап три: регистриране в данъчното
Важни изводи:
1. За бога хора гледайте внимателно данните за колата. Най-добре питайте още на канала, защото всичко върви по служебен ред и вие не виждате какво пише.
Ако ви издадат талон с грешка ще е вече късно и следва ново чакане
2. Направете си копие на всички документи (от много глава не боли)
3. За автомобили регистрирани в чужбина трябва копие от документите за пред данъчните. Така поне пише на 1-2 бележки залепени в залата за чакане.
Аз направих грешката да не копирам всички документи и може да ме чакат нови перипетии в етап три (регистриране в данъчното)
4. Не губете търпение (трудна работа)
5. КАТ в този си вид няма нищо общо със развития свят,но имайте вяра (пътят ще бъде извървян все някога).
Всъщност нещата не бяха чак толкова лоши, ако не се брои връщането за грешния талон (но всичко е до късмет някакъв)
Успех
Скоро ще пусна снимки на моя Форд...
Нека споделя с Вас някои мисли и полезни съвети:
Всичко стана много бързо, дори учудващо бързо
В 5.30 се наредих на опашката пред КАТ.Имаше на пръв поглед много автомобили преди мен (над 60 мисля).
В 7.30 мина един полицай и каза, че почват да пускат и за 5 минути бях почти до каналите.
По пътя застрахователни агенти си предлагат услугите и аз сключих ГО в Бул инс (беше ми все едно къде). Без ГО не става регистрация.
Пададох документи за автомобил купен във Франция (със съмнения да не ми направят някой проблем) и всичко стана много лесно и бързо.
Получих ред на канала и ми провериха на валците спирачките само (без никакви проблеми, като на всеки Фокус )
След това трябваше да се платят такси и да се получи новата регистрация на гише 23 (такси към 62 лв)
При чакането за новите номера ти викат името по една уредба (от по-по-миналия век сигурно)
Трябва да се свалят още и старите номера. Тук аз не бях особено опитен и реших,че са закрепени френските номера с нитове (а то било със звезда). Един симпатичен чичко в халето го мързеше явно и ми даде една отверка, и в резултат аз се мъчих упорито в най-големия дъжд да си сваля номерата с една отверка(глупаво, но горчивият опит учи),но после като отидох за да взема клещи (че само с отверка е много трудно) той чичкото дойде и ги отвъртя с ел. пистолет и готово (аз свалих задния с отверка само и вир-вода)
Но всичко се преживява в името на по-голяма цел.
И така започва чакането за нов талон. Тук имах голям късмет и за 15-ина минути ме викнаха по супер модерната уредба (от по-по-миналия век)
Върнах си старите френски номера.
Взех си талона и отивам в едно хале да ми сложат новите номера (между другото сложи ги същия чичко, той е добър човек, шегаджия).
Не мога да побярвам,че за около 3 часа към 10.30 часа съм готов, но...
Отидих да си направя авто каско и там откривам почти с ужас, че са писали кубатурата 1.4, а тя е 1.6
На пръв поглед не е кой знае какво, но ми казаха, че всяка разлика между писано и реално, може да навреди в един момент.
И какво ми оставаше освен да си върна с моя Форд Фокус до КАТ ( тук уточнявам, че през цялото време и жена ми беше с мен)
Отиваме в КАТ пак на гише 23 и жена ми на висок глас се възмущава как може да пишат 1.4 като това по документи никъде го няма( следват пререкания между жена ми служителка на гише 23 и жени от опашката, които чакат от сутринта, аз съм философси спокоен)
Следва връщане на оригиналните документи и пак на канала (без колата, която е на паркинг) и там служителят спокойно ни писа 1.6 (за него това беше без особено значение)
След това пак на гише 23 и там чаках над 2 часа за да ми пренапишат новия талон (някои чакаха от сутринта много повече от мен, но това е слаба утеха)
В един момент си чух за втори път през този ден името и почуствах някакво удовлетворение, сякаш съм постигнал някаква заветна цел.
Взех си поправения талон, видях че е 1.6 литра(+ всичко останало ОК) и се запътих към паркинга.
След това отидох да ми сложат аларма, направих каско и така започна новия живот в БГ на моя Форд Фокус.
За разходите:
Гражданска огговорност: в Бул инс за една година 96 лв.
Такси в КАТ: 62 лв.
Аларма: 154лв
Каско на излащане: по 128 лв. за 3 месеца
Маркиране на автомобила: 54 лв.
И ето как си вървят парите (500 лв за този ден)
Така завърши етап едно от покупката на автомобил (на старо)
Следва етап две: смяна на ремъци, ролки, филтри, масло и не знам още какво за не знам още колко.
После етап три: регистриране в данъчното
Важни изводи:
1. За бога хора гледайте внимателно данните за колата. Най-добре питайте още на канала, защото всичко върви по служебен ред и вие не виждате какво пише.
Ако ви издадат талон с грешка ще е вече късно и следва ново чакане
2. Направете си копие на всички документи (от много глава не боли)
3. За автомобили регистрирани в чужбина трябва копие от документите за пред данъчните. Така поне пише на 1-2 бележки залепени в залата за чакане.
Аз направих грешката да не копирам всички документи и може да ме чакат нови перипетии в етап три (регистриране в данъчното)
4. Не губете търпение (трудна работа)
5. КАТ в този си вид няма нищо общо със развития свят,но имайте вяра (пътят ще бъде извървян все някога).
Всъщност нещата не бяха чак толкова лоши, ако не се брои връщането за грешния талон (но всичко е до късмет някакъв)
Успех
Скоро ще пусна снимки на моя Форд...
-
- потребител
- Мнения: 133
- Регистриран: 06 дек 2006, 15:49
- Модел на автомобила: Opel Rekord C Coupe 1700, 1971
Opel Rekord D Coupe 1975 - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля, че е това, което търсиш - от ЗДвП:
Чл. 145. (1) При промяна на собствеността на регистрирано пътно превозно средство праводателят в двуседмичен срок предоставя на службата, издала регистрационния номер, копие от договора за прехвърляне на собствеността с данните на приобретателя.
(2) Приобретателят на регистрирано пътно превозно средство е длъжен в двуседмичен срок да предостави на службата за регистрация по местоживеене копие от договора за придобитата собственост с данните на праводателя.
Чл. 145. (1) При промяна на собствеността на регистрирано пътно превозно средство праводателят в двуседмичен срок предоставя на службата, издала регистрационния номер, копие от договора за прехвърляне на собствеността с данните на приобретателя.
(2) Приобретателят на регистрирано пътно превозно средство е длъжен в двуседмичен срок да предостави на службата за регистрация по местоживеене копие от договора за придобитата собственост с данните на праводателя.
Последна промяна от dido1903 на 29 авг 2007, 12:07, променено общо 3 пъти.
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
2- седмичен срок за пререгистрация в КАТ;AX!S написа:Аз искам да питам след като се направи договор за покупко/продажба, в какъв срок автомобила трябва да мине в КАТ за пререгистрация?
2-месечен за регистрация в Общината- Данъчната служба. Като там се попълва декларация по образец, прилага се ксерокопие на договора за придобиване на МПС, копие на регистрационниа талон.
Последна промяна от Polly на 28 авг 2007, 09:02, променено общо 1 път.
FORD - Feel the difference.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта