Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от diesel1.6 » 23 авг 2014, 09:54

Не мога да извадя от скоростната кутия чашата на лявото вътрешно каре. По съвет на монтьор опитах с един лост, но не стана. Подозирам, че с такова напъване - с лост от едната страна на чашата на карето - може да се увреди лагера на касетата на диференциала. След неуспешния опит забелязах че въпросната чаша мърда леко странично (не по оста, а аксиално). Леко съм гузен, защото може да съм повредил скоростната кутия на колата - източник на части. Реших да не си правя повече ескперименти, особено пък на моята и освободиш скобата на маншона и така извадих само вътрешната част на карето. Възнамерявам да почистя чашата на моята кола и да пъхна всичко комплект. С идеята да спестя свински операции върху возилото заради подозренията за опасност от повреждане на лагер на касетата.
Видях в една от онези преведените от английски теми (на "небхотеп") за разни ремонти че това каре се вади с чукане отвътре, след вадене на дясното каре. Препоръчват отверка, но аз бих си направил приспособление от кръгъл профил желязо с изрязан процеп за да мине покрай оста на сателитите. Последната се пречка там вътре, вижда се след вадене на дясната и "лесна" полуоска и каре.

Съвети и коментари? Къде греша и къде не?
Също се чудя за греста. Тази вътре виждам че е доста рядка - да търся ли такава или се слага нормална?
Нормалната, която се продава е NLGI2, a тази меката е NLGI 0 или 1. (тук има обяснения за гъстотата на гресите и обозначенията http://www.machinerylubrication.com/Rea ... ubrication)
Последна промяна от diesel1.6 на 23 авг 2014, 17:35, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия

Мнение от baro » 23 авг 2014, 10:13

Вадят се ,но трябва да се напъват с две щанги пъхнати срещуположно. За греста тя си е точно определена за карета ,графитна мисля се води.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия

Мнение от HACKO » 23 авг 2014, 10:18

Не се самовъзвеличавай, не си толкова силен та да повредиш лагера, просто си е износен и затова е и радиалния луфт. По принцип карето се откопчава сравнително лесно, но явно като се износят лагерите прави проблем, в момента не мога да извадя Лявата полуоска на Фиестата, която също е със износени лагери.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия

Мнение от diesel1.6 » 23 авг 2014, 10:59

Абе напънах го с едни 500 кила и отгоре. Както и да е, на моята кола това ще го пропусна. След като си има по-културен начин - с прорязано желязо или тънък пробой през диференциала, защо да мъча колата.
Хлабината от милиметър-два видени на края на чашката нормална ли е? Разбира се, в лагера тази хлабина е много по-малка, но нормална ли е? Още не съм погледнал как е на друга кола това нещо.
За греста въпросът се оказа интересен. Вътрешното каре е с ролкови лагери, а там е забранено или крайно нежелателно да се използва грес с молибденов сулфид. Ще направя отделна тема за това ей сега http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=69289.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия

Мнение от HACKO » 24 авг 2014, 12:56

diesel1.6 написа:...
Хлабината от милиметър-два видени на края на чашката нормална ли е? ....
Не, не трябва да има никаква, тази хлабина разбива семерингите и дори да сложиш нови, пак тече.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от diesel1.6 » 24 авг 2014, 14:07

То при това рамо от дължината и диаметъра на чашката и разстоянието до мястото на лагеруване, хлабината в семеринга се проявява няколко пъти увеличена. Там да е 0.5 мм или по-малко
Яд ме е че не проверих как е предварително, доверих се на специалист... после намерих, че се вади нарочно през диференциала и така няма ниакво кривене или напъване настрани. С две щанги и лостове има - уверих се сам :(

От друга страна имам кола в движение с лека хлабина, не протече много години. Но грешката си остава грешка въпреки това.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от lordextra » 29 авг 2014, 22:28

"Ех колко мъка има по този свят - каза Крайненеца", та така сваляш дясната полуоска, вземаш тънък и дълък и здрав "шиш" и през дифа на скор. кутия намираш челото на лявата полуоска и с чук 2,5 кг, нанасяш средно премерен удар по шиша и си готов. - Така пише в автодата - пробвано РАБОТИ.

---------------


еее сега видех 11 01 2011, сигурно си се оправил ....
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от paci » 29 авг 2014, 23:22

lordextra написа:еее сега видех 11 01 2011, сигурно си се оправил ....

Нед Авг 24, 2014 2:07 pm
diesel1.6 написа:... после намерих, че се вади нарочно през диференциала и така няма ниакво кривене или напъване настрани. С две щанги и лостове има - уверих се сам :(

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от diesel1.6 » 30 авг 2014, 09:48

Благодаря за споменаването на Аутодата. Значи така си е правилно.
За щастите след като видях какви са лагерите (ролкови с цилиндрични ролки) и как са сложени, се успокоих, че нищо не съм счупил. Хлабината на чашката на карето е даже повече по другите коли и излишно се шашнах.
Все пак, за да си спестя работа и това вадене, смених главина, външно каре, полуоска и 1/2 от вътрешното каре в комплект.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от HACKO » 30 авг 2014, 11:12

Когато лагерите се износят, първо започва теч на масло от семерингите, който не спира при подмяната им. После короната започва да стърже в кутията и когато най-накрая се покаже навън е време за ремонт (смяна) на скоростната кутия. :mrgreen:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от dreadx » 30 авг 2014, 21:43

lordextra написа:.. и с чук 2,5 кг, нанасяш средно премерен удар по шиша и си готов.
Моите излязоха с рязко дръпване на цялата полуоска навън (има малко свободно аксиално движение и при дръпване се получава удар). Може би ако се износят лагерите един трябва да дърпа полуоската, а друг от вътрешната страна да я намества/повдига с ръка, за да уцели точния център и да улесни изваждането.
А дали е уместно при удобен случай (подобно разглобяване) да се разменят чашките на вътрешните карета? - ляво/дясно, така че ако работната им повърхност е износена, да работят в обратна посока - ще има ли полза от това?
Питам за случаите, когато се получават вибрации при определена скорост, и това е следствие от износени вътрешни карета.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от paci » 01 сеп 2014, 21:49

HACKO написа:Когато лагерите се износят, първо започва теч на масло от семерингите, който не спира при подмяната им. После короната започва да стърже в кутията и когато най-накрая се покаже навън е време за ремонт (смяна) на скоростната кутия. :mrgreen:
Ескорта така го продадох. Естествено казах на момчето и му показах теча на масло.
Колата е спряла да се движи на края. Не е казал да се е показвало нещо.
1во опитах със смяна на семерини.
След това разбрах, че не е имало смисъл.
После започна да трепти стрелката на километража и смених таблото.
С новото беше същата работа и после спря да отчита.
Накрая бъркаше 1ва със задна и замина при друг собственик.
Ама си го закара и си е покарал човека докъто е спряла колата.
Много километри мина от началото на проблема до финала.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изваждане на вътрешното ляво каре от скоростната кутия?

Мнение от diesel1.6 » 02 сеп 2014, 09:14

При рязко дръпване излиза вътрешната част на вътрешното каре. Същото е и пре леко дръпване - само маншонът държи карето сглобено. Не става дума за такива усилия, а за сто пъти по-големи. За лявата полуоска.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта