акумулатор

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 окт 2007, 00:10

cocoff, браво за линка към wiki-то, само не разбрах какво доказва той? То че има такива думи има, има и думи като гьостерица, ама нали вадиш научно обосновани теории, нека да звучат по-академично, пак ще те разберем, не бой се. :P

Сега, тъй като явно примера с водата се хареса, случайно попаднах на подобен пример за големите акумулатори, алтернатори и усилватели по 100A, отново с вода. И понеже сме тръгнали да откриваме топлата вода, правия ток и огъня, ето за какво става въпрос:
Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.

След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток. За какво ни е голям язовир, ако изворчето е мижаво? И обратното - при яко извиране - ако е малък язовира - реле-регулаторът непрекъснато ще спира притока, за да не прилива (кипи акумулатора) и дефакто вече не ползваме ефективно големия алтернатор -> т.е. нямаме нужда от такъв при малък акумулатор.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 26 окт 2007, 08:58

Научи се да си прощаваш, бе, човек, ще бъдеш много по щастлив :D Болезненото честолюбие е лош съветник :D :D За мен, както и за повечето писали в темата, въпросът е изяснен...но ти пиши, пиши, обичам академични, хидромелиоративни изказвания :P
Последна промяна от cocoff на 26 окт 2007, 11:52, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 окт 2007, 10:30

Да прощавам ли? Това не го разбрах. Ти изказа мнение, аз също, намерих информация в подкрепа на моето твърдение, не виждам какво лошо има в това, че съм я пуснал в темата :shock:
Ето цялата статия:
http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

...

Мнение от amonev » 26 окт 2007, 12:50

извода е ... слагайте по-малки шайби на алтернаторите и избягвайте спортното каране на 8000 оборота :P

пп - пък след година, две сменяйте динамото :D
Е ли правото право?

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 26 окт 2007, 22:40

Axis,не си прав!Мога да дам още примери ,просто този с водата ми дойде пръв наум!И още нещо,примерно моята кола е за 44ач но тока който харчи при нормално палене ще е многократно по -малко шоков за примерно сегашния ми 60ач!Не случайно писах че 7 години карах със стартовски български акумулатор и сега пак такъв взех!Точно при такива тежки натоварвания се кривят плочите и пада активната маса!По-големия капацитет са повече свързани паралелно 2волтови плочи в една клетка!При точене на енергия от акумулатора тока се разпределя през тях и по-малко се товарят!Процеса на компенсация мисля че кокоф го обясни,независимо че алтернаторите са изчислени с известен резерв освен да покриват нуждите на ел инсталацията на колата ,примерно за усилвател някакъв-не зверски мощен разбира се и тем подобни за да възтановяват загубите в батерията навреме!А ти щом имаш място в багажника ,пробвай с два 170ач паралел нови и ако се чуем поне след 10 години пиши как е хавата и какво мислиш по въпроса :wink:
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
lazera
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 28 апр 2007, 12:40
Модел на автомобила: Ford Escort 92 1,3
Местоположение: Бургас,Славейков
Status: Извън линия

Мнение от lazera » 30 окт 2007, 15:43

а хора някой може ли да ми каже колко трябва да е за моя модела е ескорт 92 годинка двигател 1.3 и колко ми препоръчвате да му сложа

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 31 окт 2007, 21:59

понеже в магазините цените на акумулаторите,както всичко друго са повишени не с малко,моят проблем го реших с доливане на електрлит и дестиларана вода и презареждане 24часа(понеже клетките бяха пресъхнали) и за тази зима би трябвало да изкарам.но по магазините 70Ач за цена 170лв масово е как да вземеш мамк*му.
колега за ескортчето ако му вземеш 56Ач мисля че е добре,да не казвам дори най-добрия избор :D

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 31 окт 2007, 23:00

Жожо,ако преди доливането на новия разтвор е спрял да върти мотора и сега върти -да знаеш че зимата няма да я изкараш!Ще те подведе точно когато имаш нужда от колата и ще се ядосваш излишно!С такива манипулации просто отлагаш с известен период неизбежното-нов акумулатор!Имах един колега който като не запали колата му по някаква причина и подивяваше!Зимата като скапеше акумулатора от въртене и нямаше накъде повече излизаше и почваше да рита и да налага горката кола по ламарините простака!
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 31 окт 2007, 23:08

дотам за радост не бях стигнал,добре че ме подсетиха де,то както всичко времето ще покаже,ако се налага ще обеднея с 200лв понататък,но мисля че ще издържи и този на 2години и 6 месеца е :D пък

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 05 ное 2007, 19:13

AX!S написа:
Значи - първо трябва да имаме източник, който да произвежда ток - все едно това е изворът на водата! Защото ако тя не извира, нищо няма да стане. Това се явява алтернаторът на колата. Той произвежда ток (знаете как става, да не изпадам в подробности) и зарежда акумулатора. Обикновено алтернаторите са около 70А, за дизелите - 90-100А. Това означава, че на максимални обороти на колата той произвежда толкова ток. При около 3000 оборота обаче (до колкото се кара обикновено), алтернатор от 70А произвежда около 40А ток. В зависимост от момента самата кола се нуждае за работа на мотора (бензинова кола) и други консуматори по нея - между 20 и 40А. Значи произведените над тези Ампрери остават за музиката.

След алтернаторът (изворът на ток) идва място на акумулаторът. Него си го представете като един язовир, непосредствено след извора. Алтернаторът има реле-регулатор, което следи колко е зареден акумулаторът. Когато се разреди - релето включва и започва да подава ток от алтернатора и да зарежда акумулатора, а когато той се зареди до около 13,8-14,2 волта - релето спира притокът на ток към акумулаторът, за да не се презареди. По този начин реле-регулаторът играе ролята на нещо, което спира притокът на вода, когато язовирът е пълен и отново го пуска, когато нивото на водата падне. За да не прелива язовира, а и за да не стои празен, че иначе каква полза от него?! Големината на акумулатора трябва да е съобразена с произвеждания от генератора ток.
Това по-горе не е вярно.
Алтернаторите често са еднакви, а акумулаторите - различни. Големината на максималният ток от един алтернатор не трябва да се сравнява с капацитета на акумулатора - няма нищо общо. 55А генератор си зарежда и 190Аh акумулатори, и 55 Аh. Този максимален ток не се получава при максимални обороти на двигателя, а при достатъчно високи обороти - които при изправен алетернатор са близки до минималните - малко над 1000 на двигателя.

Голям акумулатор би осигурил по-добър старт на колата. Освен това ще се разрежда по-малко от малкия, защото за да излезе 1 kW от последния, той се изпотява повечко от големия и е по-неефективен. Впоследствие, големия се налапва с ток по-лесно, отколкото малкия. Тук вярното сравнение с чешмите и водата е, че малкият акумулатор пуска водата през по-тънък маркъч, а големият - през дебел. Стартерът иска все еднакво количество "вода" за да запалим, просто в единия случай работата е по-спокойна.
Случаят, когато имаме саморазряд - при по-големият ще е повече като енергия, но не и като напрежение - същият си е. После, като запалим, е все тая - големия се налапва бързо, и няма проблеми.

Аз имам един ескорт дизел, специално преработван за каране през зимата в сняг и на много студено - в планината. е той има допълнителна кутия в багажника, до резервната гума, с два дебееели кабела и там се събира 210 Аh акумулатор. Аз съм пробвал с допълнителен 160 Ah, е няма да ви кажа какво значи палене... просто е удоволствие, особено при под -15 градуса.
Карал съм и с развален такъв - ами все едно съм с нов малък... никакви проблеми.

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 25 ное 2007, 19:45

Моя акумулатор си отиде.Кажете ми долу горе колко вървят от 60Ah до 75Ah.На какви цени са долу горе да си направя сметката? :wink:

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 25 ное 2007, 20:50

aз мога да ти кажа преди около 3седмици като ги гледах,70-75а в зависимост от марката 160-190 лв
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
Vacuum
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 01 юни 2007, 13:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TDI
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Vacuum » 27 ное 2007, 22:15

Преди две седмици си вземан 75a/h искра точно за 128лв.

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 27 ное 2007, 23:32

бре,браво на теб .я кажи от къде намираш на такива цени ,че и ний да ходим :D
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
Full_Speed
потребител
потребител
Мнения: 479
Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Full_Speed » 28 ное 2007, 00:46

Еxtra цена на Акумолатора.Само,че каква файда. :( Не сме от един град,че да ме насочиш от къде си го взел.А не върви да хукна до Русе за един акумолатор :lol: :P

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 28 ное 2007, 22:14

Нов 75 амперчасов искра си взех преди седмица и беше 130 лева!Пали супер доволно сега а и имам 2 години гаранция и 6 проверки на електролита през това време!:)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 28 ное 2007, 23:25

от какви магазини ги взимате,кажете нещо име на магазин и ние да знаем,а и един приятел е закъсал и ми писна през ден да му давам ток,та да му кажа къде да ходи
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 29 ное 2007, 10:35

Моето мнение е, че производителят на автомобила много добре е изчислил какъв акумулатор е необходим - ако е изчислил 44Ач значи 44 Ач трябва да се сложи. Ако 44 Ач не са достатъчни и акумулаторът губи напрежение това означава, че има някакъв проблем в автомобила. Мит е, че по-мощен акумулатор ще издържи повече. Единственото, което е сигурно е че ще струва по-скъпо и ще има по-голям разход на гориво.
Друг е случаят за измемения по автомобила като мощен усилвател, който консумира яко или други консуматори. Тогава се налагат изменения по ел.системата на автомобила.

Потребителски аватар
valeri1972
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 22 юни 2007, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo 1995-5D- 1.6i 16V- Zetec 90ps-газов инжекцион
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от valeri1972 » 29 ное 2007, 11:18

*00147* Цените са малко над средните, но качеството е проверено =D>:
Все пак избора е личен и всеки си прави сметка - успех:
http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 30 ное 2007, 16:18

Ами колеги ако някой иска адрес на магазин в Пловдив да каже!Два акумулатора же4е от там жземам и сам си предоволен!И двата са искра!!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта