Монтиране на предно стъкло с подгряване на Мондео 93-00г.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Монтиране на предно стъкло с подгряване на Мондео 93-00г.

Мнение от didon80 » 01 апр 2010, 20:23

В случай, че до сега ви е липсвала тази екстра през зимните месеци, вече може да се сдобиете с нея, ако сте готови да похарчите необходимата сума и ви се налага да сменяте стъклото заради пукнатина като мен. Първо трябва да се уточни, че става без проблеми при ниво на оборудване Гиа, тъй като има необходимата ел. инсталация. Трябват ви само комплекта бутони за подгряване на задно и предно стъкло, релето за време и ново стъкло с подгряване. Бутоните и релето могат да се намерят втора употреба от друго мондео, но за стъклото варианта е ново от кобра, където цената е 416 лв! Днес ми смениха стъклото и за следващата зима вече имам противодействие срещу леда и снега по прозореца.....
Ето и снимков материал с кратко описание: http://dyan.snimka.bg/automobiles/podgr ... klo.478483" onclick="window.open(this.href);return false;"
Подробности: Реотаните са вградени в стъклото и са тънки вълнообразни нишки разположени вертикално на разстояние около 4-5 мм едно от друго. Самата ел. инсталация е на 2 кръга - ляв и десен, като за всеки си има отделен прадпазител по 30А(зелен) намиращи се в таблото при двигателя. Релето за време(сиво) се вижда на снимките, какво трябва да бъде и в кое гнездо се слага. Първо проверете дали имате необходимото окабеляване - изваждате бутона за подгрев на задното стъкло и страничните огледала, както е показано за да се убедите, че всичко е на мястото си. В таблото трябва да имате предпазителите и свободното гнездо за релето. Махате капака, който е над поленовия филтър и проверявате за кабела с буксата за свързване към стъклото. Ако имате всичко това, след монтиране на новите бутони и релето запалете двигателя и натиснете бутона за подгрев на предното стъкло, трябва да светне оранжевата му индикация, че е включено и с предварително закачен мултицет за буксата до поленовия филтър ще отчетете захранващото напрежение от порядъка малко над 14 V. Времето за подгрев е 4 минути, след което подгряването се изключва само и напрежението от буксата отпада. Ако я докарате до тук ще бъдете готови за подмяна на стъклото, не рискувайте да го сменяте преди да сте проверили, че системата работи. На никой не са му излишни 400 лв, че да ги хвърли на сляпо...
След монтажа на новото стъкло включете подгряването, като е желателно колата да бъде на хладно за да е студено стъклото на допир с ръка, за да може да усетите сами затоплянето от реотаните, което става постепенно и е може би от порядъка на 40 градуса, което при отрицателни температури ще накара леда и снега да се стопят. За сравнение, когато включите подгрева на задното стъкло, който е с 10 минутен таймер, няма да може да усетите с ръка затопляне на стъклото, но въпреки това леда по него се топи, което е показателно какъв ще бъде ефекта при предното стъкло! Между другото ако пипнете с ръка страничните огледала ще усетите, какво се казва подгряване, тъй като там реотаните са други по обясними причини...

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта