Как да монтираме климатик на Мондео Мк1

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Как да монтираме климатик на Мондео Мк1

Мнение от Didibao » 25 юли 2012, 13:32

За да получите тази екстра в автомобила си трябва да се заредите с много желание, време, познания по електротехника и разчитане на схеми и разбира се да имате някой излишен лев!

Ако написаното по горе не ви устройва не се захващайте с тази дейност.

Първото и най-важно снабдете се с всички части! Имайте в предвид че процедурата която описвам е за бензинов мотор, при дизела има някой разлики, но общо взето е същото. Най-добре е да имате цяла кола донор.

Нужни части:

1. Радиатор за климатик (кондензатор).

Изображение

2. Вътрешен радиатор за климатика (изпарител)

Изображение

3. Компресор

Изображение

4. Дехидратор (изсушител)

Изображение

5. Панел с копче за включване и изключване на климатика.

Изображение

6. Клапан за вътрешна рециркулация.

Изображение

7. Моторче за регулиране на клапата топло/студено, може да минете и без него и да ползвате старата система с жила, ако ползвате моторче, се налага да разглобите старата си кутия и да размените водачите на кутията които са отстрани за да пасне моторчето, ако имате направо кутия от модел с климатик не е нужно да подменяте водачите.
Кутиите за климатик и без климатик са идентични!

Изображение

8. Ще са ви нужни всички тръби за климатика, за предпочитане здрави, не рязани, нямам снимки на всичките, но ще ги изброя, тръба от компресора до предния радиатор, от предния радиатор до вътрешния радиатор, тръба от компресора до дехидратора, от дехидратора до вътрешния радиатор. С намирането на тръбите ще изпитате голяма трудност!

9. Необходими са също два датчика за климатичната уредба, намират се на тръбите, единия е с два извода за ниско налягане и седи на дехидратора, другия е пресостат който се намира на тръбата за високо налягане и е с 4 извода.

10. Необходими са още вакумни линии от мондео с климатик, или да преправите вашите вакуми, по-надолу ще дам схема на вакумите.

Трябват ни и 2 релета който се намират в кутията с предпазители в моторния отсек, едното е черно, служи за пускане на перката, другото е малко синьо служи за пускане компресора.

При набавянето на частите вземете задължително всички букси от донора! Важно на буксата на компресора на климатика има диод който е някъде по кабела, вземете и него, ще е нужен.

След като имаме всичко налично може да започнем монтажа който никак не е лесен. :)

Преден радиатор.
Започваме с моторния отсек и монтиране на предния радиатор, за целта ще ни е нужен канал, лично аз монтирах радиатора без да свалям броня фарове и т.н., как става, ще ни е нужен канал или подемник влизаме под колата откачаме долните планки на които се държи долния радиатор бутаме го назад и вкарваме климатичния радиатор пред него, преди да откачите водния радиатор фиксирайте го в горните му водачи с пирон, отверка или друг тънък инструмент за да не изпадне. Възможни проблеми при монтажа на радиатора има само ако охладителя на хидравликата ви се намира зад предната греда и е оребрен, в този случай се налага да го замените с такъв от кола без ребра и радиатора излиза под гредата, радиатора на хидравликата представлява просто една метална тръба през която циркулира маслото.

Компресор.
Монтажа на компресора също не е от най-лесните задачи, той седи от предната част на блока, има си стойка за него, забравих да спомена, че когато си набавяте компресор е нужно да вземете и 4-те му болта за закрепване, за да монтираме компресора се налага да се разкачи малко генерацията, по точно се откача само двоянката от изпускателния колектор, в противен случай компресора не може да влезе.

Компресора показан на снимката е монтиран на дизелово мондео затова има разлика, давам снимката информативно!
Изображение

Дехидратор.
Дехидратора също си има свое отредено място и то е под шофьорския фар, лично аз не съм вземал нов дехидратор, ползвам стар, системата ми тръгна и с него, но се препоръчва замяната му с нов ако системата седи дълго време разхерметизирана. Важно е да си набавите стойката за дехидратора, на снимката се вижда къде се монтира.

Изображение
Изображение

Вътрешен радиатор.
За монтажа на вътрешния радиатор, ще ви се отвори доста повече работа, има много разглобяване.

Като за начало се налага да свалите таблото, волана, жабката, всичко което е отпред, няма да обяснявам как се сваля таблото, общо взето е лесна работа да се извади за 30 минути.

Когато таблото вече е свалено получавате това:

Изображение

След като сме демонтирали таблото е ред да извадим кутията на парното, за целта се налага предварително да сме откачили маркучите на радиаторчето на парното намират се отдолу под колата, ще ви е нужен канал!
След това с доста мъки се разкачат болтовете на които е закрепена кутията и тя излиза. Ако ползваме старата си кутия когато я разглобим от предната страна вътре има една пластмаса която насочва въздуха, махаме я и на нейно място монтираме радиаторчето на климатика. Ако ползваме цяла кутия от модел с климатик и управление на клапата топло студено заменяме цялата кутия, важно е да проверите състоянието на клапите, и дунапрена който е върху тях ако е изгорял го заменете!

Кутията на парното изглежда така:
Изображение
Изображение
Когато сме готови с работата по кутията я връщаме на мястото и, поставяме клапана за вътрешна рециркулация и подреждаме новите вакумни линии.

Схема на вакумните линии на парното:
Изображение

Следва работа по инсталацията вътре, прережда се клемите на старото копче за степените на парното, по схемата която съм дал, лично аз изводите на копчето ги установих с измерване, жалко че не направих снимка на подредбата но се установяват лесно, нужни са ни само няколко допълнителни кабела за клапана за рециркулация и моторчето за топло студено.

Схема на електрическа инсталацията на бензиново мондео тук.

Схема на местоположението на частите на климатика:

Изображение

Преди да сглобите тръбите подменете всички О пръстени задължително с нови маслоустоичиви.

Ще ви е необходим също инструмент за разглобяване на връзките на климатика ако сами го сваляте от донор, лично аз си го направих сам защото не можах да намеря, не съм и търсил много, инструмента представлява това:
Изображение
Изображение

Описах монтажа на бързо, може и да съм пропуснал нещо, ако има още ентусиазци ще помагаме.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да монтираме климатик на Мондео Мк1

Мнение от ЯЛТА » 25 юли 2012, 15:21

Браво, извършил си чудеса. Удоволствието от работата на климатика ще ти компенсира невероятният труд който си положил.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Как да монтираме климатик на Мондео Мк1

Мнение от Didibao » 25 юли 2012, 15:46

Мерси, също мога да спомена, че след подмяната на дунапрените с фолиото което ползват при изграждане на вентилации, насочването на въздуха почна да ми работи много по добре, за разлика от преди на предното стъкло никога не бях доволен от силата на въздуха, след като смених уплътнението което е към него струята е много по-силна, впрочем въздуховода за предното стъкло е вграден в таблото. :)
Изображение

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта