Секрети на Мондео МК4!

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Секрети на Мондео МК4!

Мнение от Nebhotep » 27 мар 2013, 10:20

1. За да отворите първоначално с дистанционното само шофьорската врата, а при повторно натискане на копчето за отваряне да отворите останалите врати и багажника, трябва: едновременно да натиснете копчетата отваряне и затваряне на дистанционното и ги задържате за 3 секунди, докато не премигнат мигачите веднъж. За връщане в нормален режим, правите същата операция отново;
2. За да изгасите екрана на бордовия компютър при изключено запалване, трябва да затворите колата отвътре с централното заключване от шофьорската врата (много е полезно, ако искате да се уедините с някого на задната седалка. :-*)

3. При изключено запалване натиснете на която и да е страна лостчето за мигачите или светкавицата- фаровете се запалват за известно време... нещо като функцията "изпрати ме до вкъщи";

4. Ако отключвате само багажника в режим на охрана на фабричната алармата и след това го затворите, алармата отново влиза в режим на охрана, чрез мигащо потвърждение от мигачите;

5. Ако се случи да спирате екстремно, при около 100 км/ч. се включват аварийните светлини;

6. За да не се включват умивателите на фаровете при измиване на челното стъкло, трябва да натискате копчето за измиване кратковременно, така че да не сработят чистачките, които можем след това да пуснем от лостчето. Не е много удобно, но така се пести течност за чистачки. Също така умивателите на фаровете работят само при включени фарове на къси или дълги светлини. Може да изключите светлините и тогава да си измиете прозореца (много важна подробност за този, които с последните си стотинки са купили кола бизнес клас, а нямат пари за течност :D)

7. Асистента при потегляне (HLA) по нагорнище работи също така и при тръгване назад по наклон.

8. Ако се появи съобщение (ЗАМЕНЕТЕ ВЕДНАГА МАСЛОТО), то се премахва така: натискаме едновременно педалите газ и спирачка, включваме запалването без да палим двигателя, появява се съобщението, и ако до 60 сек. натиснем ОК то се изтрива. Икономия на време за посещение при дилъра и допълнителни нерви. Само за дизелови автомобили!

9. За водачите на дизелови автомобили - отнесете се внимателно към този индикатор:
Ако имате поставен филтър за твърди частици DPF и сте изминали сред смяна на маслото няколко хиляди километра (например 5-7 хил.), то е възможно надписът "ЗАМЕНЕТЕ МАСЛОТО" да се появява поради няколкократното сработване на системата за регенерация на DPF. Процеса на регенерация влошава качеството на маслото и компютърът отчита това, затова не е достатъчно само да премахнете съобщението, но и да замените маслото.

10. За да настроите на централното заключване функцията за автоматично затваряне на вратите при движение на автомобила, трябва да посетите оторизиран сервиз или човек притежаващ софтуер за настройка.

11. При температура по- ниска от 5 градуса, при старт на двигателя автоматично се включва обгряването на предното и задното стъкло. Тази опция не може да се променя!;

12. За да занулите километража на нов автомобил (ако показанията не са повече от 30 км.) е необходимо да натиснете и задържите копчето Ок на волана за 7 секунди. Така може да занулявате само 3 пъти и общия занулен километраж не може да превишава 90 км.;

13. Ако загасите двигателя на позиция на селектора на автомата N, музиката на спира;

14. На загасен двигател (ако не сте отваряли вратите), при изваден ключ от патрона, електрическите стъкла работят;

15. Ако включите аварийните светлини, сигнала за несложен колан не звъни;

16. Когато акумулаторът се разрежда, габаритите мигат при спрял автомобил.;

17. Може да отворите всички стъкла при приближаване към автомобила, ако задържите бутона отворено на дистанционното за 3 секунди. По същия начин могат и да се затворят.

18. Ако на волана натиснете и задържите кочето с буква М се получава превключване между mp3, радио и изход aux;

19. При Мондео МК 4 е невъзможно да разредите акумулатора при случайно забравени аварийки, включени габарити или осветлуние в салона. След 30 минути всички лампи се изключват;

20. За всички, които имат функцията за осветяване на завоите , не е тайна, че при завъртане на волана наляво или надясно са осветяват завоите. Но при каране на заден ход всичко се променя, при завой на ляво се осветява дясната част на платното, а при завой на ляво дясната;

21. Ако функцията за разблокиране на заключването е била препрограмирана така че, да се разблокира само заключването на шофьорската врата, имайте предвид следното: ако първата отворена врата е шофьорската, то вратите на пътниците и багажника остават заключени. Те могат да се отблокират отвътре, ако се натисне копчето разположено около дръжката на шофьорската врата. Вратите могат да се разблокират и по отделно, ако се дръпнат ръкохватките на всяка от вратите.
Ако първата отворена врата е предната пътническа или някоя от задните врати, то заключването на всички врати и багажника ще бъде разблокирано;

22. Ако колата буксува, компютърът изключва късите светлини, вентилатора на парното и CD-то. Двигателят и габаритите работят. Светлините, CD-то и вентилатора могат да се включат след повторен старт на двигателя.;

23. Заключването на вратите се отблокира автоматично, когато се активират въздушните възглавници.;

24. Ако изгасите двигателя и натиснете лостчето за мигачи на която и да е страна, ще се включат габаритите от избраната лява или дясна страна, за да не се изтощава излишно акумулатор при престой.

25. В гърба на предните седалки има канали за инсталацията на подглавници с монитори. А под задните седалки има букси за подгряване им. Добра основа за тунинг. Не при всички обаче има букси под задните седалки.

26. Няма задиране на чистачките по време на голям студ и лед, тъй като опъващите пружини се разтягат и чистачките по- лошо прилягат към стъклото, но и по- лошо чистят;

27. На мондео до фейслифта сигнализатора за коланите са изключва по следния начин: включете на контакт и 8 пъти поставете и махнете колана, поставяме за 9 път и без да го махаме стартираме двигателя. Махаме колана, лампата светва и загасва. За автомобилите след фейслифта, правим същото но само 6 пъти. За предния пасажерски колан извършваме същата операция;

28. Колкото е по- висока скоростта ви, толкова по често сработват чистачките, ако сте на място те практически на работят, в зависимост от настроената чувствителност на сензора за дъжд;

29. Ако нямате пакет за безопасност (сигнализация), то не значи че я няма в автомобила. Тя е там и ви чака да я активирате с подходяща за целта апаратура. Ако сложите и плафон с датчик за движение ще имате пълноценна охрана и съответстващото меню за настройка. При активиране на режима за охрана мига съответната лампа и при отваряне на врата започва да бибитка клаксона;

30. Ако имате люк може да настроите отварянето така- едно натискане отваря всички стъкла, а люка се отваря с второто натискане и задържане на копчето. Не работи при всички, зависи от опциите на GEM.

31. Ако на автомобил след фейслифта задържите копчето за включване на осветлението в купето повече от 4 секунди, светлините ще премигнат и при отваряне на врата няма да светват. Също така се изключват и лампичките за четене.Отново се активира, чрез повтаряне на процедурата;

32. Когато е поставен ограничителя за скоростта на круиз контрол (например 60 км/ч.), както и да се стараете автомобила няма да ускорява над ограничението. Но ако натиснете педала на газта до "кикдаун", автомобила ускорява все едно е нямало ограничение. При това на екрана се появява зачеркната цифра на зададената скорост на ограничение.;

33. Ако отворите задната врата на 10-20 см. и в същото време отворите предната врата, то вратите ще се опрат една в друга на нивото на пантите, като се надраскват леко;

34. За да обучите ел. стъклата е нужно:
• спускате стъклото напълно, три пъти натискате бутона надолу с интервал от една секунда- границата е запомнена;
• същата операция правите и с горната граница;

Програмирането на долната граница не е необходимо, само горната като има случаи да трябва да се натиска бутона повече от три пъти;

35. Сгъваемите ел. огладала са сгъват автоматично при активиране на алармата. При деактивиране на алармата се разгъват. Но ако огледалата предварително се приберат от салона и след това активирате алармата, след деактивиране те не се разгъват автоматично. Трябва да се разгънат от копчето в салона.;

36. За да свалим акумулатора (проверено на 2.0 дизел), разединяваме клемата, сваляме закрепването, откопчаваме кожуха около акумулатора, издърпваме акумулатора напред и едновременно нагоре, докато опре в кутия на въздушния филтър. Виждаме другата клемата, която разкачваме и изваждаме батерията. Нормално операцията отнема 10 минути.
Внимание: При студено време клипсите лесно се чупят, много по лесно ще е ако имаме помощник.;

37. Ако имате зимен електропакет, при стартиране на двигателя при температури под -5, автоматично се включва отоплението на предното и задното стъкло и огледалата, независимо че няма индикация на бутоните.;

38. Когато CD-то просвирва диск, обикновено няма информация, колко е изминалото време от началото на парчето. Но ако няколко пъти натиснем бутона INFO, се появява надпис Track 1 и до него времето: 1.42/43/44 и т.н.;


Очаквайте продължение!

kixam
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 21 яну 2013, 21:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Секрети на Мондео МК4!

Мнение от kixam » 27 мар 2013, 14:07

Хубава тема колега браво, има полезна информация.
Интересува ме обаче точка 35, това със заключването и прибирането на огледалата и съответно обратното, може ли да се програмира по някакъв начин (колата ми си има сгъваеми огледала но се прибират и разгъват само от копчето в купето).
И още един въпрос радиото ми е стандарното сони и гледам че има копчета за вдигане и затваряне на телефон, обаче единственото което се случва е да спират и пускат звука. Има ли някаква опция която да се активира за да се ползва поне като хендс фри като се добави нещо към радиото примерно блутуут модул но да е за радиото (фабричен). И има ли начин да се смени кода на радиото ръчно.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта