Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Първоначално нека разгледаме схемата на охлаждане и нужните ни части, за да осъществим проекта:
- Детайл 060С12- с FINIS 1453304 - актуална цена в МП: около 100 лв. - Тръбата за охлаждане
- Детайл 060С26- с FINIS 1374411 - актуална цена в МП: 4.75 лв. - Адаптер за тръба
- Детайл 19Е977- с FINIS 1369520 - актуална цена в МП: 8.47 лв. - Регулираща планка за въздушния поток в жабката
- Детайл HC1 - с FINIS 6800422 - актуална цена в МП: 1.47 лв. - клипса за закрепване на тръбата
Монтаж:
1. Сваляме декоративния капак като с отвертка издърпаме капачетата на пластмасовите дюбели и откопчаем щипката, чрез издърпване в задната част:
2. Проверяваме за наличието на отвор за въздуховода:
3. Набавяме си нужните части, описани по- горе.
4. Отстраняваме пластмасата запушваща въздуховода с макетен нож:
За да не попаднат парчета от пластмасата във вътрешността, се включва вентилатора на максимална степен в краката и се затварят централните отвори на таблото.
5. Съединяваме внимателно тръбата с вече разпечатания въздуховод, като слагаме в горната част и адаптера към жабката:
6. Във вътрешността на жабката от лявата и част се намира отвора, в който влиза адаптера. Внимателно с макетен нож изрязваме крачетата държащи затварящата преграда и отваряме отвора необходим за поставяне на адаптера.
7. Регулираща планка за въздушния поток в жабката поставяме отвътре, след като сме съединили адаптера с отвора:
Всичко трябва да изглежда така в завършен вид. Поставяме най- накрая и клипса за закрепване на тръбата, показана в горната част на снимката:
Мои добавки към ръководството:
Забележка:
- За по лесна работа е хубаво да махнем кората и освободим от държача таблото с бушоните под жабката!
- За да ни е икономически ефективен проекта (с оригинални части излиза около 120 лв. ), за тръба може да ползваме подходящ по извивки и размери гумен маркуч, като само си закупим оригинални адаптер и регулиращата планка. Проблем би ни представлявало само присъединяването на маркуча с адаптера, тъй като той не е кръгъл, а овален
- Детайл 060С12- с FINIS 1453304 - актуална цена в МП: около 100 лв. - Тръбата за охлаждане
- Детайл 060С26- с FINIS 1374411 - актуална цена в МП: 4.75 лв. - Адаптер за тръба
- Детайл 19Е977- с FINIS 1369520 - актуална цена в МП: 8.47 лв. - Регулираща планка за въздушния поток в жабката
- Детайл HC1 - с FINIS 6800422 - актуална цена в МП: 1.47 лв. - клипса за закрепване на тръбата
Монтаж:
1. Сваляме декоративния капак като с отвертка издърпаме капачетата на пластмасовите дюбели и откопчаем щипката, чрез издърпване в задната част:
2. Проверяваме за наличието на отвор за въздуховода:
3. Набавяме си нужните части, описани по- горе.
4. Отстраняваме пластмасата запушваща въздуховода с макетен нож:
За да не попаднат парчета от пластмасата във вътрешността, се включва вентилатора на максимална степен в краката и се затварят централните отвори на таблото.
5. Съединяваме внимателно тръбата с вече разпечатания въздуховод, като слагаме в горната част и адаптера към жабката:
6. Във вътрешността на жабката от лявата и част се намира отвора, в който влиза адаптера. Внимателно с макетен нож изрязваме крачетата държащи затварящата преграда и отваряме отвора необходим за поставяне на адаптера.
7. Регулираща планка за въздушния поток в жабката поставяме отвътре, след като сме съединили адаптера с отвора:
Всичко трябва да изглежда така в завършен вид. Поставяме най- накрая и клипса за закрепване на тръбата, показана в горната част на снимката:
Мои добавки към ръководството:
Забележка:
- За по лесна работа е хубаво да махнем кората и освободим от държача таблото с бушоните под жабката!
- За да ни е икономически ефективен проекта (с оригинални части излиза около 120 лв. ), за тръба може да ползваме подходящ по извивки и размери гумен маркуч, като само си закупим оригинални адаптер и регулиращата планка. Проблем би ни представлявало само присъединяването на маркуча с адаптера, тъй като той не е кръгъл, а овален
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Eто и решение с минимални инвестиции:
1. Купуваме си това (диаметър на тръбата 32 мм.)
2. Отрязваме където трябва и се получава това:
3. Прокарваме тръбата без да пречупваме никъде.
4. Топлоизолираме, за да не се нагрява от тръбите на климатика
5. Пробиваме отвора в краката или го изрязваме с макетен нож, като следваме инструкциите от първия пост, за да не попаднат стружки в кутията!
5. За уплътняване на тръбата в отвора на жабката използваме тефлонова лента:
Единственият минус е, че така направено, въздухът постъпва в жабката постоянно (топъл през зимата, студен пред лятото), защото нямаме затваряща клапа.
Ако искате да имате клапа в жабката трябва да си измислите вариант за закрепване на кръглия профил на маркуча към елипсовидния профил на клапата!
Но пък разликата в цената е потресаваща: 20 лв. срещу- 120 лв. за оригиналните части!
1. Купуваме си това (диаметър на тръбата 32 мм.)
2. Отрязваме където трябва и се получава това:
3. Прокарваме тръбата без да пречупваме никъде.
4. Топлоизолираме, за да не се нагрява от тръбите на климатика
5. Пробиваме отвора в краката или го изрязваме с макетен нож, като следваме инструкциите от първия пост, за да не попаднат стружки в кутията!
5. За уплътняване на тръбата в отвора на жабката използваме тефлонова лента:
Единственият минус е, че така направено, въздухът постъпва в жабката постоянно (топъл през зимата, студен пред лятото), защото нямаме затваряща клапа.
Ако искате да имате клапа в жабката трябва да си измислите вариант за закрепване на кръглия профил на маркуча към елипсовидния профил на клапата!
Но пък разликата в цената е потресаваща: 20 лв. срещу- 120 лв. за оригиналните части!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Аз го правя с този маркуч за пералня.
Гъвкав е и не се чупи. Гумената му част влиза точно в елипсата на оригиналната клапа и уплътнява перфектно. От другия край към кутията на климатика правя отвора с размера на маркуча и това е всичко. Цената на двата оригинални детайла на клапата, както се вижда от горния пост, е около 14 лв. Mаркуча за пералня е около 2лв. Работи перфектно и е почти без пари
Гъвкав е и не се чупи. Гумената му част влиза точно в елипсата на оригиналната клапа и уплътнява перфектно. От другия край към кутията на климатика правя отвора с размера на маркуча и това е всичко. Цената на двата оригинални детайла на клапата, както се вижда от горния пост, е около 14 лв. Mаркуча за пералня е около 2лв. Работи перфектно и е почти без пари
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
А това има ли някакъ ефект въобще?
Защото без изолация на цялата жапка, май няма да станат както трябва нещата. Фиата го има това и да ви кажа....хич не съм доволен и от замисъла, и от изработката, и от ефекта. Но там е по друг начин-охлаждането е за бачрчето в подлакътника и студеният въздух се взима от разклонение от въздуховода за задните седалки. Самото барче има доста сериозна изолация от полиуретан....и пак не е кой знае какъв ефекта. По-скоро ако се сложи нещо студено, то ще си остане горе-долу студено. Но да се изстуди нещо, което е поставено там топло....определено няма да стане, освен ако не говорим за някакво каране 5-6 часа.
Защото без изолация на цялата жапка, май няма да станат както трябва нещата. Фиата го има това и да ви кажа....хич не съм доволен и от замисъла, и от изработката, и от ефекта. Но там е по друг начин-охлаждането е за бачрчето в подлакътника и студеният въздух се взима от разклонение от въздуховода за задните седалки. Самото барче има доста сериозна изолация от полиуретан....и пак не е кой знае какъв ефекта. По-скоро ако се сложи нещо студено, то ще си остане горе-долу студено. Но да се изстуди нещо, което е поставено там топло....определено няма да стане, освен ако не говорим за някакво каране 5-6 часа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Естествено че има ефект, но все пак не е фризер. Охлаждането става бързо, заради обдухването със студен въздух, а не заради поддържането на ниска температура вътре. Затова една термоизолация не би променила особено скоростта на изстудяването, а би запазила съдържанието на жабката по-дълго студено след спирането на колата. Температурата на въздуха който обдухва е от 7 до 10 градуса. Нормално охлаждане на 500мл. бутилка до около 15-20 градуса става за около 30-40 минути шофиране, но все пак зависи и от каква първоначална температура се тръгне. Същата бутилка има нужда от поне 2 часа в домашен хладилник до достигане на същата температура, така че определено екстрата върши работа. Най-ефективна е при дълъг път, което е разбираемо, но става и за града, ако се налага да се шофира по-продължително.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
С климатроник как точно ще се постигне това, че ми се губи нещо?
Положението на клапите, т.е. "смесването" топъл-студен въздух ти се контролира на база данните от датчиците за вътрешна и външна температура. Оборотите на вентилатора също.
От къде дойдоха тия 7-10 градуса постоянен поток?
За двузоновите климатроници пък съвсем не го виждам...
Положението на клапите, т.е. "смесването" топъл-студен въздух ти се контролира на база данните от датчиците за вътрешна и външна температура. Оборотите на вентилатора също.
От къде дойдоха тия 7-10 градуса постоянен поток?
За двузоновите климатроници пък съвсем не го виждам...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Щом инженерите са го преценили, че ще върши работа, значи ще. А на нас не ни остава нищо друго, освен да го изпълним качествено с възможно най- малко средства. Поздрави
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Отвора в кутията е точно след изпарителя, преди смесването на въздушните потоци за регулиране на температурата. Единственият параметър на изходящия въздух, който се променя по време на регулирането е скоростта му, която зависи от скоростта на вентилатора. Температурата на изпарителя се поддържа почти постоянна и затова и изходящият въздух от клапата има постоянна температура, независимо колко градуса са настроени на климатроника. Дори температурата в купето да е на максимум, ако климатика работи, жабката се охлажда. Когато климатика е изключен, през изпарителя минава само външен въздух и при по-горния вариант, който е без клапа, в жабката ще духа въздух с околна температура, което няма да е много приятно през зимата при едни -20 .
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на охлаждане в жабката Ford S-max!
Благодарности на synthez 3D за идеята с маркуча за пералня. Сега ще споделя детайлите и подводните камъни при монтирането на охлаждането с този маркуч на моята кола:
Купуваме си възможно най- късия маркуч за мръсна вода- 80 см., около 2,40 лв. От маркуча ще са ни нужни около 50 см., но не по- малко от 48 см!. Хубавото на маркуча е, че е гъвкав и издържа на високи температури.
Купуваме си адаптера и самата клапа, на актуална цена около 14 лв.
Отрязваме единия гумен маншон от едната страна на маркуча. Дебелата част на маркуча, която е ф21 я запазваме, тя ще влезе в елипсовидния адаптер по- нататък.
Измайсторяваме си от гума допълнително уплътнение, тъй като външният диаметър на гумения маншон е ф28, а отворът който изрязваме в кутията на климатичната инсталация е ф30.
Аз го направих така, като използвах стар гумен тампон от кората над двигателя (допълнителен изолационен пръстен):
Маншонът влиза в адаптера наистина перфектно:
Даже малко се полигавих и си направих изолация на клапата, зимно време да не пропуска топло:
Започваме изолацията на маркуча (тук още не е отрязан с необходимата дължина). Използвах подложка за паркет 3 мм., захваната със свински опашки:
* Подводен камък:
Наложи се да направя преходник от PVC тръбичка, тъй като при поставянето и огъването му маркучът изскачаше от маншона, който е пъхнат в отвора на кутията на климатика:
На самата PVC тръбичка към маншона също поставяме допълнително гумено уплътнение или каквото намерим за да не пропуска.
Маркучът готов за слагане:
Поставяме адаптера на мястото му:
Така минава маркучът, опирането в тръбите на климатика е неизбежно:
В завършен вариант:
Наслаждаваме се на пълноценната жабка с охлаждане само за 16,50 лв. и два часа работа!
Купуваме си възможно най- късия маркуч за мръсна вода- 80 см., около 2,40 лв. От маркуча ще са ни нужни около 50 см., но не по- малко от 48 см!. Хубавото на маркуча е, че е гъвкав и издържа на високи температури.
Купуваме си адаптера и самата клапа, на актуална цена около 14 лв.
Отрязваме единия гумен маншон от едната страна на маркуча. Дебелата част на маркуча, която е ф21 я запазваме, тя ще влезе в елипсовидния адаптер по- нататък.
Измайсторяваме си от гума допълнително уплътнение, тъй като външният диаметър на гумения маншон е ф28, а отворът който изрязваме в кутията на климатичната инсталация е ф30.
Аз го направих така, като използвах стар гумен тампон от кората над двигателя (допълнителен изолационен пръстен):
Маншонът влиза в адаптера наистина перфектно:
Даже малко се полигавих и си направих изолация на клапата, зимно време да не пропуска топло:
Започваме изолацията на маркуча (тук още не е отрязан с необходимата дължина). Използвах подложка за паркет 3 мм., захваната със свински опашки:
* Подводен камък:
Наложи се да направя преходник от PVC тръбичка, тъй като при поставянето и огъването му маркучът изскачаше от маншона, който е пъхнат в отвора на кутията на климатика:
На самата PVC тръбичка към маншона също поставяме допълнително гумено уплътнение или каквото намерим за да не пропуска.
Маркучът готов за слагане:
Поставяме адаптера на мястото му:
Така минава маркучът, опирането в тръбите на климатика е неизбежно:
В завършен вариант:
Наслаждаваме се на пълноценната жабка с охлаждане само за 16,50 лв. и два часа работа!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта