Сгъваем ключ
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сгъваем ключ
Здравейте, понеже знам че такъв тип ключ е мерак на доста хора тук, реших да документирам моят случай.
До сега бях с обикновен ключ плюс дистанционно за аларма, като алармата е някаква слагана от първия собственик в Италия и съответно дистанционното е доста старо и изтъркано.
Реших да потърся сгъваем ключ с празна кутийка, в който да се опитам да трансплантирам платката от дистанционното на алармата. За късмет успях да намеря един продавач, на който му беше останала само една бройка и то с лек дефект, затова той направо ми я подари
. В последствие се оказа че дефектът е в пружинката на механизма за сгъване на ключа - беше много натегната и ключа не искаше да стои сгънат. Проблемът беше решен за 1 минута
.
Ето как изглеждаше старият ключ и дистанционно в сравнение с новата кутийка: Така, сега следва най-трудната част, а именно как да наблъскам тази платка в новата кутийка, която е около 20% по-малка от нужното: Разгледах хубаво платката и набелязах някои зони, които може да се отрежат/изпилят без да се наруши нормалната работа на алармата: Крайният резултат беше такъв: За съжаление, платката пак беше значително по-голяма от нужното, затова се наложи да махна гуменото уплътнение и да изрежа малко от стените от вътрешната страна на кутийката.
Понеже не можах да измисля по-елегантен начин, използвах поялник. Да грозно е, но ще е от въре и няма да се вижда
Накрая едва успях да навра платката, достатъчно че кутийката да се затваря и бутона на платката, който служи за пускане/спиране, да съвпада с първия бутон на кутийката:
След като сглобих новия ключ последва един тест за да съм сигурен че съм напаснал бутона (и че платката работи
):
https://youtu.be/eX4oMnRqVgA
Забележка: При мен се наложи да обуча дистанционното наново, понеже като вадих батерията си беше загубило възката с алармата. В моят случай това става с задържане на двата бутона за 10 секунди докато диода засвети постоянно и след това натискане на някой от бутоните.
До тук добре, но ако искаме колата да пали с този ключ, трабва да трансплантираме и чипа (ампулата транспондер) на оригиналния ключ.
Тук има 2 варианта:
1. Намираме място на чипа в новата кутийка;
2. Залепваме чипа под пластмасите на таблото, някъде около контактният ключ, за да може колата да го разчете. След това е възможно ключ без чип да запали колата.
При вариант 2 колата става значително по-лесна за кражба. Аз избрах вариант 1, защото все пак искам да запазя тази защита.
В горната част на кутийката на сгъваемия ключ е оставено място за чипа, но е много по-малко от самата ампула: След малко рязане и много усилия, успях да натъпча чипа и затворих кутийката за последен път.
Накрая отнесох ключа на автоключар и ми наряза заготовката, като дубликат на оригиналния ключ. Процедурата ми струва 10лв.
За финал залепих логото "Ford" и ето крайният резултат от 3 дена мъчения
:
До сега бях с обикновен ключ плюс дистанционно за аларма, като алармата е някаква слагана от първия собственик в Италия и съответно дистанционното е доста старо и изтъркано.
Реших да потърся сгъваем ключ с празна кутийка, в който да се опитам да трансплантирам платката от дистанционното на алармата. За късмет успях да намеря един продавач, на който му беше останала само една бройка и то с лек дефект, затова той направо ми я подари


Ето как изглеждаше старият ключ и дистанционно в сравнение с новата кутийка: Така, сега следва най-трудната част, а именно как да наблъскам тази платка в новата кутийка, която е около 20% по-малка от нужното: Разгледах хубаво платката и набелязах някои зони, които може да се отрежат/изпилят без да се наруши нормалната работа на алармата: Крайният резултат беше такъв: За съжаление, платката пак беше значително по-голяма от нужното, затова се наложи да махна гуменото уплътнение и да изрежа малко от стените от вътрешната страна на кутийката.
Понеже не можах да измисля по-елегантен начин, използвах поялник. Да грозно е, но ще е от въре и няма да се вижда


https://youtu.be/eX4oMnRqVgA
Забележка: При мен се наложи да обуча дистанционното наново, понеже като вадих батерията си беше загубило възката с алармата. В моят случай това става с задържане на двата бутона за 10 секунди докато диода засвети постоянно и след това натискане на някой от бутоните.
До тук добре, но ако искаме колата да пали с този ключ, трабва да трансплантираме и чипа (ампулата транспондер) на оригиналния ключ.
Тук има 2 варианта:
1. Намираме място на чипа в новата кутийка;
2. Залепваме чипа под пластмасите на таблото, някъде около контактният ключ, за да може колата да го разчете. След това е възможно ключ без чип да запали колата.
При вариант 2 колата става значително по-лесна за кражба. Аз избрах вариант 1, защото все пак искам да запазя тази защита.
В горната част на кутийката на сгъваемия ключ е оставено място за чипа, но е много по-малко от самата ампула: След малко рязане и много усилия, успях да натъпча чипа и затворих кутийката за последен път.
Накрая отнесох ключа на автоключар и ми наряза заготовката, като дубликат на оригиналния ключ. Процедурата ми струва 10лв.
За финал залепих логото "Ford" и ето крайният резултат от 3 дена мъчения

Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта