Подготовка и управление на автомобила при зимни условия
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Извинявам се за късното писане.
Та с "две" думи, лятото гумите са ти на 2.1, идва зима и те спадат на 1.9 поради ниските температури - да нормално е. И вземаме компресора и ги правим пак на 2.1 - нали така. Е нали това ти писах по-горе или лятото караш с 2.0 а зимата "напомпани повече" на 2.2 !
aaleks написа:Т.е. пак ги помпиш до едно и също налягане само, че влиза различно количество въздух.kEFI написа:Доколкото си спомням от физиката, при ниски температури се свива обема, съответно налягането. В тази връзка има резон през зимата гумите да са напомпани повече В СРАВНЕНИЕ с помпането през топлите месеци.
Та с "две" думи, лятото гумите са ти на 2.1, идва зима и те спадат на 1.9 поради ниските температури - да нормално е. И вземаме компресора и ги правим пак на 2.1 - нали така. Е нали това ти писах по-горе или лятото караш с 2.0 а зимата "напомпани повече" на 2.2 !
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
управление на плъзгаво
Аз пък се научих да правя 360 с колата )))
Тази сутрин за първи път успях, на паркинга на работа... хихи, как зяпат сега следите )))
Това е супер полезна подготовка на водача, аз се спасих веднъж от занасяне с 80 на сух асвалт... иначе щеше да се попревърти през таван и врати ) ако нямах опит и бях пипнал примерно спирачката тогава
Тази сутрин за първи път успях, на паркинга на работа... хихи, как зяпат сега следите )))
Това е супер полезна подготовка на водача, аз се спасих веднъж от занасяне с 80 на сух асвалт... иначе щеше да се попревърти през таван и врати ) ако нямах опит и бях пипнал примерно спирачката тогава
- ultrawolf
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
1. Гуми (по-високи и по-тесни)
2. Антифриз (НИКАКВИ КОНЦЕНТРАТИ ЗА РАЗРЕЖДАНЕ!!! СМЕНЯХ ПОМПА И РАДИАТОР МИНАЛАТА ЗИМА ЦЯЛО ЩАСТИЕ Е , ЧЕ И БЛОКА НЕ СЕ ПУКНА)
3. Верги в багажника не са излишни също (комбинацията от киша и под нея лед е крайно неприятна )
4. Акомулатор (миналата зима станах "шампион" в квартала по бягане на 100м при зимни условия с акомулатор)
БЕЗАВАРИЙНО КАРАНЕ ЗИМАТА
2. Антифриз (НИКАКВИ КОНЦЕНТРАТИ ЗА РАЗРЕЖДАНЕ!!! СМЕНЯХ ПОМПА И РАДИАТОР МИНАЛАТА ЗИМА ЦЯЛО ЩАСТИЕ Е , ЧЕ И БЛОКА НЕ СЕ ПУКНА)
3. Верги в багажника не са излишни също (комбинацията от киша и под нея лед е крайно неприятна )
4. Акомулатор (миналата зима станах "шампион" в квартала по бягане на 100м при зимни условия с акомулатор)
БЕЗАВАРИЙНО КАРАНЕ ЗИМАТА
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
относно бързото потегляне зимата
чувал съм че още отдавна е приета новата теза че зимата колата се пали и не се чака дълго, но се кара кротко с по-ниски обороти.......няма значение на коя предавка си /дори може би е хубаво да си на по-висока/ въпроса е да не са високи оборотите....но предвид, че като тръгнеш не си сам на пътя се поставя въпроса можеш ли да караш например 5-10 минути без да форсираш двигателя??? особено в града. както каза един приятел засега имам летен дизел, още не съм посрещал зима с тази кола.....но пежото на баща ми /404 Д/ го карах така......паля, в началото му давам съвсем малко газ, след което го оставям да си работи 2-3-5 минути /една цигара време/ако се заслушате /дизела е достатъчно шумен/ ще усетите промяна в звука - по-меко започва да работи, след това тръгваш и поне 5-10 минути се стараеш да не се изсилваш.
сега забелязвам че това е тема от зимата на 2006 .....е.....вярно че сега е август и ще кажете че съм подранил, но няма да усетим кога въпроса ще е пак актуален
сега забелязвам че това е тема от зимата на 2006 .....е.....вярно че сега е август и ще кажете че съм подранил, но няма да усетим кога въпроса ще е пак актуален
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Това е много относително. Аз пък твърдя, че колата не трябва да се кара и в ниски обороти, бензиновата примерно под 1800. Най-добре е колата дори и студена да се кара от 2000 до към 2500 оборота, където е приблизително най-икономичния режим на работа. Логиката е там, че триенето на частите е най-гладко. Нали се сещате, че ниските обороти са също мн. голям тормоз за колата.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Я малко ъп на темата.
Колеги, ще идат ли трайно студени дни и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
Колеги, ще идат ли трайно студени дни и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
и де чете тази дивотия?! я се позагледай по маркировките на зимни гумиpantata написа:Чтох за M+S (Mud+Snow), че това не са изобщо зимни гуми, такива гуми слагат на новите SUV-ове, абе нещо като всесезонни, истинската зимна гума има само снежинка.
edit: @mrdds: ОК , ама шъ проверя
aaaхам, а що на Debica Frigo например - явно зимна гума има маркировка M+S?
Последна промяна от carrot на 11 окт 2007, 13:04, променено общо 1 път.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Пантата е прав до някъде.carrot написа:и де чете тази дивотия?! я се позагледай по маркировките на зимни гумиpantata написа:Чтох за M+S (Mud+Snow), че това не са изобщо зимни гуми, такива гуми слагат на новите SUV-ове, абе нещо като всесезонни, истинската зимна гума има само снежинка.
M+S са пороизвеждат за кал,сняг и киша,които са по-голямата част от настилката през зимата.
На чист сняг караш когато настилката е абсолютно бяла(тоест само сняг)в този случай си за гуми с означение *,за всички други зимни пътни условия са гумите M+S.И тъй като 99% от пътищата през зимата са с кал,сняг и киша затова M+S се приемат за зимни гуми.
Гумата за сняг има по различен състав и тя се означава с *.
И тук може да се направи разлика с гуми за сняг и зимни гуми.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Айде, аз днес ги сложих зимните. Сега остава да намажа всички гумени уплътнения по колата със силиконова смазка или вазелин , за да не залепват и засега съм готов.cenzor написа: Я малко ъп на темата.
Колеги, ще идат ли трайно студени дни и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
Пожелавам на колегите , които още не са ги сменили , да успеят да го направят бързо и без няколкочасови опашки.
- sanndo
- потребител
- Мнения: 552
- Регистриран: 08 фев 2007, 07:53
- Модел на автомобила: Mondeo MK3 facelift ghia (FULL X3+leather seats) + 206 CC + signum + ESCORT.96.COMBI.115.HP + RC CLK + Pocked Bike + many other :)
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Някой да има преки впечетления от тези гуми за сняг? Препоръчаха ми ги и за есента и за сняг и съм от 2 месеца с тях. Малко е офф, ама да си питам
- libra
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тези се водят всесезонни и за сняг не вършат работа. Виждал съм как една Лада я бутаха няколко души за да я изкарат от мястото, на което беше паркирана... Верно, че тя е със задно, но по онова време имах една такава, и с гуми Траял нямаше спиране....sanndo написа:Някой да има преки впечетления от тези гуми за сняг? Препоръчаха ми ги и за есента и за сняг и съм от 2 месеца с тях. Малко е офф, ама да си питам
На Дебика шарката с "листенцето" е много добра на сняг, карал съм две коли с такива и на път към ски пистите е като джип
Тази година заложих на Фулда, та ще видим резултата.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост