Страница 2 от 3

Публикувано: 12 юни 2007, 10:27
от EscortMK51.3
аз си мисля че ако си регулираш сам притока на газ (както правя аз) и си увеличиш количеството на подавания въздух може да се получи по-добро смесообразуване отколкото само да подаваш газ или само въздух...затова си правя експеримени....
бях гледал двигатели като моя, с махната такава тръба (всмукател ли му се вика нз) и на нейно място със скоба прихванат конусовиден филтър, мисля да си взема един за 15 лв и да видя дали има разлика



ама нещо ме зори махането на проклетата тръба :evil:

Публикувано: 12 юни 2007, 11:01
от valboy
И аз си правих такива експерименти и стигнах до тези изводи, които описах по-горе. Като запушиш отвора с клапа и се вдигнат оборотите на празен ход не знам... дали ще се получи по-добър старт примерно, но ако караш при тия задръствания най-много да прегрее по-бързо двигателя.
Мисля, ефект има само като отвъртиш кранчетата до края и тогава да си регулираш оборотите.
За тия филтри от 15 лева, чух че не струват! Е, освен за снимка. :wink:

Публикувано: 12 юни 2007, 14:04
от EscortMK51.3
тука в габрово задръстване има веднъж на година, така че това не е проблем, но аз си мисля че е точно обратното...

Публикувано: 12 юни 2007, 15:29
от valboy
EscortMK51.3 написа:......, но аз си мисля че е точно обратното...
За кранчетата ли? Защото пробвах с по-малко газ и клапа на филтъра(в смисъл направих нещо като клапа-при подаване на газ отвора да се отваря целия), резултата беше ... :((: :((: - тръгваш рязко (добре до тук), в следващия момент вече няма достатъчно гориво в сместа и колата спира всякакво ускорение. *unknw*

P.S. Мани друго, по равен път се ядваше обаче на Петрохан ми се разгони фамилията.... На връщане махнах всичко.

Публикувано: 12 юни 2007, 15:49
от gogo_21011
Според мен, има два варианта!
1. Караш само на бензин(нямаш АГУ) и промениш на отвора (дори и динамчично) променяш (разбирай разваляш) необходимото съотношение гориво въздух 1 гориво : 14/15 въздух. Ако все пак получиш някакви задоволителни резултати то те ще са само в определен режим на двигателя! Ако ти трябва това прави го, ако не ...
2. Караш на пропан / метан, прочети 1. :)

Съвет, за да ти работи двигателя добре във всички режими, остави си го заводски както си е изчислен, не прави излишни упражнения.
Казвам го от собствен опит, преди имах ваз 21011 и там съм правил какви ли не ексерименти, няма да ти казвам резултати. Макар и да се различават ДВГ - тата принципа на работа име идентичен.
То 15-20 на 100 газ или бензин или "реве кат мечка върви кат буболечка"..... можеш постигна с тоя тунинг :)
Нищо лично, но аз отдавна се отказах да правя каквито и да е промени, че за мен са разход на пари, нерви и време :)

Публикувано: 12 юни 2007, 16:28
от EscortMK51.3
валбой имам впредвид да увелича притока на газ и въздух...

гого уби всичко детско в мен :)

Публикувано: 12 юни 2007, 17:27
от kolyo
Колеги, както писах преди, Аз взех колата с запушен отвор наполовина ( от незнаен майстор) Като го махнах и не може да запали. Аз ходих също на майстор, той каза 4е има колата някакъв проблем и също запуши отвора наполовина.
Т.е. това го направих защото имам проблеми. Преди карах Вектра 1.6 моноинж. без никакви такива работи. Така че ако всичко ви е нормално не правете глупости.

Публикувано: 12 юни 2007, 17:37
от kolyo
Проблема беше че на празен ход му идва много въздуха. - не може да запали или ако запали веднага гасне. Затова се затваря отвора около 1/2. Но на обороти, направо засмуква изолирбанда навътре и спира да наема. Ако някой има същия проблем и майстора на газови му е запушил отвора наполовина само тогава му препоръчвам да пробва това. Ако всичко е ОК карайте си така. :arrow:

Публикувано: 12 юни 2007, 20:11
от HACKO
И аз смятам, че няма никакъв ефект. Клапата е свободна, естествено че на ниски обороти ще стои затворена, но при подаване на газ ще се отвори веднага и все едно я няма, а тя трябва да е затворена при ускоряване и чак след набиране на скорост да се отвори. За целта смятам че ще трябва да има някаква механика която да определя кога да се отвори.

Публикувано: 12 юни 2007, 21:10
от EscortMK51.3
сега ще ме караш да мисля начин за прикрепяне на клапа и серво към всмукателя и дистанционно управление :D

Публикувано: 12 юни 2007, 21:18
от EscortMK51.3
я да попитам аз на прахосмукачките електромоторите и перките които засмукват на колко В работят?
въртят ми се разни идеи за импровизирано турбо, само че на ток...

Публикувано: 12 юни 2007, 21:26
от kolyo
Колеги, някакав спор стана тука

както казах само за коли с проблем като моя.

На празен ход клапата е отворена отгоре толкова колкото да работи норнално. И се отваря в зависимост от оборотите (на 2-рата снимка около 3000 ).

Наско,
Механизъм не е нужен според мен защото например караш на 2-ра на 1500 об. ( клапата е отворена малко) , даваш пълна газ и докато направи 3000 об. (да се отвори напълно) пак имаш богата смес.

Защо има спортни филтри които дават повече въздух и качват мощноста с 5-10 коня, а не слагат стари и запушени филтри?

Публикувано: 12 юни 2007, 23:12
от HACKO
Ако сложиш 2 филтъра мощноста с 20коня ли ще се вдигне? И още 3-4 стикера по 5 коня и еххей *00130*

Публикувано: 13 юни 2007, 13:49
от iashor
Повдиганх въпроса, щото при мен металаната част, която излиза от филтъра я няма и както каза един от колегите имам елипса на филтъра, която е доста по-голяма от стеснението, което се вижда накрая на железния накрайник на снимките на Кольо. Според някои от мненията при повече въздух трябва да върви повече, но - не. Разхода ми е 14.5 15 градско - 1.6 карбуратор сиера.
Затворих наполовина елипсата и сега е 13.5 (съответно намалих малко газта от кранчетата).

Сега съм затворил елипсата до 1/3 просвет, пак върви толкова и ще изчакам да видя разхода, но определено повечето въздух не значи повече вървеж и нисък разход, а напротив! Очевидно газта и бензина по различен начин се спогаждат с въздуха и е възможно да са необходими малки корекции. Само за това става въпрос!

Успех!

Публикувано: 13 юни 2007, 14:24
от doctordre
колега, моята сиера е същата, 1.6 карбуратор. я обясни как си затворил елипсата 1/3 :roll:

Публикувано: 13 юни 2007, 17:53
от iashor
Ми резнах една ламаринка към 2 см широка. В двата края лекичко направих завиване да стане като клипче, ако обърнеш внимание, ръба на елипсата е удебелен и като огънеш ламаринката тя се закача на практика. Допълнително я облепих с изолирбанд. Това е.

Успех!

Публикувано: 13 юни 2007, 17:58
от dimbatami
колеги това със изолир бана не правили ефекта на запушен филтар аз го правих и имаше ефект колата стана по пъргава но маи започна да гори повече

Публикувано: 13 юни 2007, 22:54
от iashor
Явно е, че газта не се погажда с многото въздух. Затова и колите на газ с отвори на филитрите насочени към въздушната струя ги поразсместват... Между другото някой да е виждал АГУ на кола с турбо? Аз не съм, но тва не значи, че няма... или поне явно е доста врътня.

Както споменах, моят филтър е без желязната фуния и въпросният елипсовиден отвор е дългъг близо 10 см и в най-широката си част е към 5-6 см. Фърлете едно око на формулите над каските на другарите пилоти, то си е напрао нещо подобно, при кутурнайси хиляди конски сили 20 000 оборота и мам си джейс разход, мойта бангия мааму май не въри тъй уа (що така?).

За разхода - както казах с големия отвор, градско в Сф - 14.5, 15. При 1/2 закрит елипсовиден отвор 13.5л/100. Сега съм го остаил на 1/3 просвет и ще посоча резултата.

В заключение на тия неща (някои се повтарят, за което се извинявам) ще обърна внимание на следния факт. Баща ми има кадетче на 230 000 км 1.6 моно. На бензин е, но междуградско му дава 5.7 примерно. Факт. Както я бях напраил мойта с отвор като на Алонсо, междуградското ми бе 11.5! Реших да погледна диаметъра на тръбата на кадетчето преди филтъра...

2 пръста! Това са соколо 3, 4 см. И тая кола е 1.6 и явно тоя диаметър идеално я оправя, щот, ясно, че е лека, но е и пъргавелка, освен ниския разход. В крайна сметка и двете кат са 1.6, явно от приблизително едно и също количество въздух се нуждаят. Това допълнително ме подтикна към експеримента.

И наистина накрая - чудя се какво съпротивление оказва запушеният филтър. Въпросът е да го приравним към, да речем, 1/5 просвет на отвора на въздуха. Ако е така, 1/3 просвет не е проблем, но това са догадки.

Мноо дълго стана, сори!

Лека!

Публикувано: 13 юни 2007, 23:05
от doctordre
явно и аз ще запуша 1/3 от отвора, днес на 66-ия км започна да ми свършва газта :? това прави близо 15/100 градско газ :shock: това не мога да си го позволя... а иначе кола с турбо на газ- естествено че има, 1.8T на VAG си върви идеално с газ (инжекцион разбира се) :wink:

Публикувано: 13 юни 2007, 23:17
от EscortMK51.3
е добре де тогава, защо дават че с АГУ трябва да се сменя филтъра по-често?
еми не знам за ваште измервания, ама като си смених филтъра преди 3-4 000км колата се посъбуди.
а когато не и достига въздух - компенсира с газ.