разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня

Мнение от jasonsmith » 05 юни 2007, 16:27

Здравейте, не знам дали темата е за тук или за кафене, но реших да я пусна тук, ако модераторите преценят могат да я преместят:


Цитат:
Здравейте,
провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.

Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.
Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.

Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.

Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.

Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.

При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.

Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.

Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали smile.gif или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).

Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. smile.gif хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!

Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци smile.gif))

Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит!


Взето от:
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=11749" onclick="window.open(this.href);return false;

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня

Мнение от Любо » 05 юни 2007, 16:54

..... Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София ....
Жалко за икономията при тази скорост. Както знаят често пътуващите по тази отсечка, за която става дума по-горе, точно в тунелите има ограничение от 80 km/h. Освен това редовно има патрулка, като не рядко полицаите там са с радар. излизайки със 150km/h от тунела е със 70 km/h над ограничението. И ето къде му отиват парите от икономиите, дори да не го засичат всеки път...

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 05 юни 2007, 17:34

=)): браво бе колега "до 3 пъти може да се натискат спирачките" и точно когато ти изскочи нещо на пътя ше е 4тия път. Това шофиране е престъпно.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 05 юни 2007, 20:15

Да дойде да кара така пред мен и направо ще го убия. Тези дето много пестят от гориво, на намалят в очакване че ще се разминат и правят бели.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

виц

Мнение от tata1971 » 05 юни 2007, 20:34

А- като прочетох се сетих за китайският автобус който по нагорнището вървял много бавно защото водача трудно въртял педалите.
Икономията майка на мизерията-стара африканска поговорка
Наесен с песен в К1.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 05 юни 2007, 23:17

Тоя пич, ако пътува на стоп ще му излезе сувсем тънкана....Даже може и някой лев да изкара - 5-10лв на 100км....
...Малко само ще му се дигне разхода на вазелин, ама той ще си го избие!

По-добре да продаде Аудито за скрап и да си купи карта за БДЖ. Така автоматично ще е към 250-300лв напред.

Потребителски аватар
zaxyg
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 15 май 2007, 19:29
Модел на автомобила: Ситроен Ксантия 1,6i '95 и Пежо 106 '96
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от zaxyg » 09 юни 2007, 12:01

Да пробие пода, че да я задвижва крачно. :lol: По магистралата няма да му е много от полза, но в градско ще намали разходите със 100%. :P

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 09 юни 2007, 12:12

Ти си баси цървула.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 09 юни 2007, 20:11

snaiperisto написа:Ти си баси цървула.
:shock: Кой точно?
Нали осъзнаваш, че цитираната тема е по преди година и е пусната от съвсем друг потребител , от форума на Ауди....
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 09 юни 2007, 22:56

добре .. ОК да се прават икономии ,но Гасейки мотора се застрашават другите участници на движението защото оставаш без спирачки.. Което според мен е напълно безотговорно.. Ок и аз постоянно изключвам от скорост ,но не мисля да си гася мотора .. не само заради ключалката ами и заради цялата кола като цяло.. стартери и т.н. Пък и според мен това си е цигания

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 юни 2007, 23:56

Застигал съм такива,аз със 100 те с 60?? насреща кола,незнам следващия път дали ще успея да спра, и си с хАуди :D скъпи!!!!!!!
Ами вземи си едно ролерче и ще си на икономия ЯКО :P :twisted:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 10 юни 2007, 12:04

cenzor написа:
snaiperisto написа:Ти си баси цървула.
:shock: Кой точно?
Нали осъзнаваш, че цитираната тема е по преди година и е пусната от съвсем друг потребител , от форума на Ауди....

а...миии тоа дето гаси колата...
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
venko74
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 26 ное 2006, 22:20
Модел на автомобила: ескорт 1.6 XR3
Местоположение: Димитровград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от venko74 » 12 юни 2007, 23:04

Кой изрови тая стара тема от Ауди-форума на колегата Брунобанани :?:

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от jasonsmith » 14 юни 2007, 10:33

аз, защо ?

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 15 юни 2007, 06:53

jasonsmith,
Статията е добра.
Азне бих гасил двигателя по време на движение,понеже няма да имам нито хидравлика,нито спирачки да не говорим пък за климатик.
По инерция по нанадолнището колата си ускоряв и като изключа от скорост.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня

Мнение от diesel1.6 » 17 юни 2007, 17:03

jasonsmith написа:Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.


Взето от:
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=11749" onclick="window.open(this.href);return false;
Доста безмислено е. Аз с подобна кола просто карам с около 100/110 и си гори 6.5 литра. А той с хиляда трудности сваля на около 6.
Последна промяна от diesel1.6 на 06 юли 2007, 10:19, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 17 юни 2007, 17:48

Майко мила, какви чеда е раждала, ражда и ще ражда Майка България.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
sdrei
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 27 яну 2008, 21:15
Модел на автомобила: MONDEO 4X4 2.0 136кс 1995
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от sdrei » 28 яну 2008, 12:04

ами че аз ако тръгна да слизам от смолян ще съм на 100% далавера ама накрая ръцете ще са ми като на арнолд *00143*

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 28 яну 2008, 18:45

Абе още ли му "дъвчете" темата на тоя стотинкаджия?
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 29 яну 2008, 19:08

интересно ако този ''икономист'' е бил ма магистрала Хемус и по точно след първия тунел посока от София към Ботевград прохода витиня,какво ли е щяла да става :roll:
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта