Дизел vs газ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
to66ko7
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 окт 2008, 18:49
Модел на автомобила: zx
Status: Извън линия

Дизел vs газ

Мнение от to66ko7 » 12 окт 2008, 19:21

Здравейте, въпроса ми е кое би било по изгодно да се вземе-Форд ескорт 1.6/1.8 16v със газова уредба или дизелов -1.8тди.
Почетох тук във форума и по мои наблюдения форда на извън градско харчи около 8-9/100 газ,без голямо значение дали е с обикновенна газова или ГИ,за градско-11-14/100 според градското+бензин.
За дизела нямам наблюдения за разход-възможен ли е разход под 5/100 извънградско,и какъв разход дава на градско?
И на кой автомобил е по лесна(евтина)поддръжката?

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от isoiso » 12 окт 2008, 20:50

Горе долу все тая. Гледай колата да е читава на 1-во място.

Потребителски аватар
eizo
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 06 дек 2007, 13:24
Модел на автомобила: Escort 1.8D, 1993
Местоположение: София - Видин
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от eizo » 13 окт 2008, 10:33

Не вярвам, че дизел ще ти падне под 5 извънградско, камо ли турбо. Моят е чист, градско в Сф в най-зверските задръствания ~7,5/100, извън ~5,5/100.
No Guts No Glory

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от TIN » 18 окт 2008, 10:41

to66ko7 написа:Здравейте, въпроса ми е кое би било по изгодно да се вземе-Форд ескорт 1.6/1.8 16v със газова уредба или дизелов -1.8тди.
Почетох тук във форума и по мои наблюдения форда на извън градско харчи около 8-9/100 газ,без голямо значение дали е с обикновенна газова или ГИ,за градско-11-14/100 според градското+бензин.
За дизела нямам наблюдения за разход-възможен ли е разход под 5/100 извънградско,и какъв разход дава на градско?
И на кой автомобил е по лесна(евтина)поддръжката?
Отделно бензина дава този разход на газ като натискаш...не караш с 90....а с дизела леко галиш педала и постоянно гледаш стреклата на резервоара :)
Ще ти кажа за габрово например....с дизелово мондео зимата се кара в гррада...няма врем да загрее разхода отива и на 8...лятото 7...на дълго 5,5
Бензина с газов инжекцион градско в габрово 10 извънградско 9....единствено лятото с климатик 11,5

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от KokalAudio » 18 окт 2008, 19:20

Имам и дизел 1.8 д 92 год и 1,8 115 коня с ГИ и ти казвам
газ-
градско-11-15 в зависимост от настъпването и климата
извън градско-до 110 км (натоварен) 7.5 към 130 дава 8 :)
Със скорост 150-160 по пътя нормалния и 180-200 по магистралата ми даде 10ка :) (Пътя от Габрово до Слънчев брях е това)

дизела
-извън града полека с до 110 нейде 4!
ако го карам с колкото може 5-6
в града 7-8
сметката си я прави ти :) ,но нафтата и на тънко я има :)

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от DTM » 18 окт 2008, 20:28

TIN написа:
to66ko7 написа:Здравейте, въпроса ми е кое би било по изгодно да се вземе-Форд ескорт 1.6/1.8 16v със газова уредба или дизелов -1.8тди.
Почетох тук във форума и по мои наблюдения форда на извън градско харчи около 8-9/100 газ,без голямо значение дали е с обикновенна газова или ГИ,за градско-11-14/100 според градското+бензин.
За дизела нямам наблюдения за разход-възможен ли е разход под 5/100 извънградско,и какъв разход дава на градско?
И на кой автомобил е по лесна(евтина)поддръжката?
Отделно бензина дава този разход на газ като натискаш...не караш с 90....а с дизела леко галиш педала и постоянно гледаш стреклата на резервоара :)
Ще ти кажа за габрово например....с дизелово мондео зимата се кара в гррада...няма врем да загрее разхода отива и на 8...лятото 7...на дълго 5,5
Бензина с газов инжекцион градско в габрово 10 извънградско 9....единствено лятото с климатик 11,5
То, всичко много хубаво, слагайте и бензина на тея ГИ докато се достигне температурата за преминаване на газ. При температури под нулата, преходи от порядъка на 3-5-7км. градско? Направете сметката както трябва и дайте да видим какво излиза? Да не излезе само че, 10л/100км газ градско и 2-3л/100км бензин? Не знам колко е, вие кажете.
Последна промяна от DTM на 19 окт 2008, 08:18, променено общо 1 път.

KokalAudio
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 15 окт 2008, 20:02
Модел на автомобила: Volvo V40 2.0 turbo 99" & Ford eskort 1.8 115hp + 97"
Местоположение: Габрово
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от KokalAudio » 19 окт 2008, 01:33

аз я изчкаквам на място ,но при температура от 10 градуса за 2-3 мин на място обръща
пбщо взето на 5 татра минута тръгвам :)
Аз и необичам да си карам колата студена :) стар навик

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от msotiroff » 19 окт 2008, 21:47

По тънки сметки май на газ е по - икономично да се кара... Ако само това ти е приоритет - вземай кола на газ...
Едната ми кола е Фиеста 1,4 на газ и е доста икономична - около 7/100 газ(тя на бензин не работи) извънградско, градско не засичам...другата е Мондео ТД, която калкулирано в лева гори малко повече, но пък много повече ми харесва как върви, ускорява, няма проблеми с тоци, датчици и тям подобни.
Както беше споменал някой гледай да е запазена и поддържана добре колата, това е най - важното, за да не ти иде икономията в сервиза ;)
А, и турбо дизелът е много по - добър вариант от атмосферния, противно на мнението на колегата eizo... Турбината вкарва сгъстен въздух, а не повече гориво... Дизелът гори повече ако се кара във високи обороти, независимо дали е атм. или ТД.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от TIN » 20 окт 2008, 09:59

DTM написа:
TIN написа:
to66ko7 написа:Здравейте, въпроса ми е кое би било по изгодно да се вземе-Форд ескорт 1.6/1.8 16v със газова уредба или дизелов -1.8тди.
Почетох тук във форума и по мои наблюдения форда на извън градско харчи около 8-9/100 газ,без голямо значение дали е с обикновенна газова или ГИ,за градско-11-14/100 според градското+бензин.
За дизела нямам наблюдения за разход-възможен ли е разход под 5/100 извънградско,и какъв разход дава на градско?
И на кой автомобил е по лесна(евтина)поддръжката?
Отделно бензина дава този разход на газ като натискаш...не караш с 90....а с дизела леко галиш педала и постоянно гледаш стреклата на резервоара :)
Ще ти кажа за габрово например....с дизелово мондео зимата се кара в гррада...няма врем да загрее разхода отива и на 8...лятото 7...на дълго 5,5
Бензина с газов инжекцион градско в габрово 10 извънградско 9....единствено лятото с климатик 11,5
То, всичко много хубаво, слагайте и бензина на тея ГИ докато се достигне температурата за преминаване на газ. При температури под нулата, преходи от порядъка на 3-5-7км. градско? Направете сметката както трябва и дайте да видим какво излиза? Да не излезе само че, 10л/100км газ градско и 2-3л/100км бензин? Не знам колко е, вие кажете.
Ами виж...аз градско нямам от сопот съм :) карам само надълго, сопот-габрово; сопот - пловдив; сопот - софия, и мисля чее по добре на газ...ако караш само софия градско мисля че бензин или дизел няма значение, дори по скоро дизел....но за дълъг път, дори да слагам бензина необходим ми за достигане на тампература в който ми се вкл газовия инжекцион мисля е по икономично на газ дори дизела да дава разход 5 на сто :) Поне за момента..

pero
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 20 юни 2005, 07:47
Модел на автомобила: Fiesta 1.1iclx 90г
Escort 1.6 16V 94г
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от pero » 11 дек 2008, 19:47

имам фиеста на газ 1,1i разход 9 градско, и ескорт 1,6 SEFI 16v с ГИ разход 8,5 градско.
Смятал съм точно разходите плюсовите и минусите. Фиестата ми излиза 10 лева на сто километра и ескорта ми излиза 10 лева на 100. До сега не съм чувал 18ТД на ескорт да гори градско под 7, това прави 13 лева горе долу.

Изводите са:
- Фиестата е супер количка за града макар и издухана, супер евтина подръжка двигателят е бетон
- Ескорта е комби, товари се колкото искаш данъци, гражданска, разход на сто километра същите като фиестата. Купето е по зле от фиестата, двигателят е няколко класи над.
- Къде е дизела. Когато си мислих каква кола да си купя първо огледах евтините дизели и техните разходи. Оказа се че дизелите без турбо харчат доста по-малко от ТД. Единствената файда е ако намираш нафта по-евтино.


Съвет: каквото и да си купиш ще си блъскаш главата после :lol:

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дизел vs газ

Мнение от meltin » 20 яну 2009, 15:30

Моя съвет е да си вземеш бензинова кола която да си газифицираш тук. Защото майсторите така или иначе ще ти сменят изпарители и т.н. като дойде момента за някоя дребна настройка, защото нали те не разбират от газовите уредби на италианците и такива части нямат.

След това другия довод ми е че дизеловата кола 100% ще е карана повече от бензиновата. Просто няма финансова изгода никой да си купи дизел и да кара по-малко от някой дето кара на бензин. Ако е карано повечко идва следващия момент турбо(една торба пари) и гнп (още една торба пари) само тия двете неща на ТД двигателя са ти колкото бензинов двигател.
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта