Проблем с Празния Ход На Газ!- РЕШЕН!!!

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Проблем с Празния Ход На Газ!- РЕШЕН!!!

Мнение от Give_me_the_money » 24 сеп 2009, 17:38

Колеги Имам проблем с тия обороти на празен ход.Колата е Форд Ескорт 1.6 16В 96г. Когато работи на бензин няма никакви грижи, топла или студена перфекна е държи си около 900 1000 оборота.Но когато я обърна на газ, полудявам!Сутрин я паля за бензин и автомати4но си обра6та на газ след 1500 оборота някъде,но докато е студена гасне.Едва чак след като загрее нормално запо4ва да държи някакви обороти на газ и то 400 500 оборота,о дори тогава понякога гасне.Изпаритела ми е Ловато.Не е нов рециклиран е ама вси4ко си му е ново вътре.Мислех си 4е не е настроен ,въртял съм го свякак по зле става,ама не мога да и докарам нормални обороти или поне да не гасне студена,ужасно е в трафик да я караш.Пробвах с друг изпарител,пак рециклиран същата работа.Този газаджия,който ми намери газовата,ми сложи от магазина си нов изпарител и пак същата работа.В най-добрия слу4ай на празен ход 500 600 оборота.На компютъра я зака4и ,абсолутно нищо няма проблеми,мотора си работи нормално.В на4алото ми гарме6е ,но си смених кабелите и свещитеи и го оправих тоя проблем.Имам 2 познати със ескорти и те карат на газ и то от поне 4 5 години никакви проблеми.Съмнявах се,че нещо сме объркали жиците ама са си наред.Странно е,че при другите два ескорт има една кутиика на която пи6е Симулатор-Емулатор,и прекасно само дузите,а аз нямам такава кутия.Имам само емулатор който е вграден в самото коп4е за Газ-Бензини и пресва дузите ,има и два кабела които отиват за ламда сондата.Мислех си 4е там е филма и има някаква гре6ка,6тот се връзват на тези кабели които отиват към компютъра.Размених ги пробвах на единия после на другия-НИЩО!се едно и също,когато е студена гасне.Този газаджия ми е род не вярвам да ме ебава нещо ама пробвахме сякви работи и няма.От отделен симулатор нямало нужда така ми каза.Ужасно е направо когато е студена.Донякъде реших проблема навих онази врътка която е на дросела,по която минава жилото за гаста и се пока4иха малко оборотите.Сега даржи около 900 1000 оборота но само КОГАТО ЗАГРЕЕ,а докато загрее си гасне.Търсих във фомура подобен проблем неможах да открия отговор.Има подобен проблем който се оказа 4е е от мотор4ето за празния ход.Но мисля 4е моето си е дорбе ,6тот се пак на бензин колата няма Проблеми.Ако някой има няква идея да я сподели :(
Последна промяна от Give_me_the_money на 28 сеп 2009, 18:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от kEFi » 24 сеп 2009, 20:45

Принципно за този двигател, още повече и пълен инжекцион, емулатор ламбда сонда е наложително препоръчителен, да не кажа и задължителен. Да, много майстори казват, че може и без него, ама....базират изказа си на неприложим в случая опит. Дълго е за разправяне, но е свързано с управлението на запалването и свойствата на компа на Форда.
Препоръката ми е да си монтираш емулатор поне. Но изрично да е разчетен и за Форд. Не с скъпо! Естествено - избора и решението си е твое! А е възможно и проблема да е по-различен....

mitio1
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 25 сеп 2009, 20:03
Модел на автомобила: eskort 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от mitio1 » 25 сеп 2009, 20:48

здравейте колеги и моят ескорт е със същия проблем, газовата уредба е със всички възможни екстри където съществуват на оборотите понякога падат до 500 и даже и гасне колата. Според доста майстори няма обяснение на проблема всичко си ебило наред, иначе разхода е нормален около 10-11 градско, 8.5 извънградско при 120 км максимална скорост

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от schrack » 26 сеп 2009, 10:00

Има едни кутйки същите като симулаторите които са за празният ход именно точно за този проблем.! Ама явно са такива майстори дето само се учат от практика и като има нещо ново като проблем не могат да ти дадът обяснение за кво става дума и се пулят като бухали........! Това ее............

На кутйката пише СТАБИЛИЗАТОР ЗА ПРАЗНИЯТ ХОД.

Най добре си смени майстора че аман.... нещо почна да ми дотяга от некадърност

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от by_cec » 26 сеп 2009, 11:20

На кутйката пише СТАБИЛИЗАТОР ЗА ПРАЗНИЯТ ХОД.


Може ли малко инфо за кутийката,че ми стана интересно ?

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Give_me_the_money » 26 сеп 2009, 17:39

И на мен ми е интересно за тези кутии за Празния Ход.Някой знае ли как се връзват и дали има ефект от тях?Е как може ескорт 93г. 1.6 16В да върви на газ без никакъв проблем вече 7г,а моя е със същия мотор и се ебава.Трябва да има нещо криво в цялата работа :-/: Едва ли някви разлики по електрониката на мотора :-/: Вчера на път за вкъщи видях един газов сервиз,реших да спра и да им кажа за проблема си пак да видя може да ми помогнат.Та спрях нали разказах им за кво става дума ,че просто на празен ход държи много ниски обороти,а тези Майстори ,направо се сразиха.Това,което съм направил(тоест че съм сложил обикновенна газова)било най-голямата грешка,трябвало да се сложи газов инжекцион защото колата била пълна инжекция.Направо и оферта ми направиха *banned* и си тръгнах де. :D:

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Berilii » 26 сеп 2009, 17:53

Колеги със или без емулатор си е все тая. Тук има няколко проблема които виждам аз, и то от личен опит.
1. Най-вероятно зацапана дроселна клапа или около нея, (проста диагностика: откачваш ел. конектора на обходния вентил на дроселната клапа т.н. клапан за празен ход, и на бензин колата не трябва да гасне, ако гасне дроселната клапа е за чистене), най-лесно и бързо се чисти с толуен.
2.При рециклирането на ловатото да са ти сложили ментета мембрани( разглобяваш газовата част на изпарителя без да го сваляш и проверяваш дали има изкривявания по металните части на мембраните, ако има значи мембраните са ти чисти ментета, италианските никога не се изкривяват при работа). Заради тях самият изпарител се настройва страшно трудно.
3.Проблем с вакума или ел .управлението(в зависимост дали е вакуумен или електрически).

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Give_me_the_money » 26 сеп 2009, 18:22

Относно това,което си написал колега:
по т.1 за откачането на клапана за пр. ход,пробвах го,Колата Не гасне!
по т.2 за мембраните,едва ли да е там проблема дори съм сигурен ,че не е там.Човека който ми го прави се занимава с газови(род ми е)малко вероятно да ме преебе,пробвах с друг рециклиран изпарител ,накрая и чистак нов му сложих ,абе не се оправят тия обороти!
по т.3 Мисля,че там има нещо гнило,но още не съм сигурен.Наистина може да е вакум или ел.проблем!
Утре ще се занимавам цял ден дано открия топлата вода :(:

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от samsung_bg » 26 сеп 2009, 18:34

Berilii написа:...
1. Най-вероятно зацапана дроселна клапа или около нея, (проста диагностика: откачваш ел. конектора на обходния вентил на дроселната клапа т.н. клапан за празен ход, и на бензин колата не трябва да гасне, ако гасне дроселната клапа е за чистене), най-лесно и бързо се чисти с толуен.
...
Колеги, когато се откачи конектора на т.н. клапан за празен ход, колата гасне.
Да не бъркате клапана за празен ход с TPS-а :roll:
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Berilii » 27 сеп 2009, 11:09

samsung_bg написа:
Berilii написа:...
1. Най-вероятно зацапана дроселна клапа или около нея, (проста диагностика: откачваш ел. конектора на обходния вентил на дроселната клапа т.н. клапан за празен ход, и на бензин колата не трябва да гасне, ако гасне дроселната клапа е за чистене), най-лесно и бързо се чисти с толуен.
...
Колеги, когато се откачи конектора на т.н. клапан за празен ход, колата гасне.
Да не бъркате клапана за празен ход с TPS-а :roll:
при откачване на клапана за празен ход колата не трябва да гасне това е по спецификация. довечера ще го опиша по-подробно.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от samsung_bg » 27 сеп 2009, 11:27

Не знам как е по спецификация, но аз на практика съм го правил много пъти... и на студен, и на загрял двигател... при откачване на клапана двигателя веднага гасне :!:
Изображение

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от by_cec » 28 сеп 2009, 09:40

Подкрепям Самсунга, и аз съм го пробвал с изключен клапан няма палене. На Мондео дросела при отпуснат педал на газта затваря плътно камерата ,така че няма въздух(кислород) няма огън. Не ми се вярва на Ескорта да са променили нещо по мотора. Колкото до байпасният клапан,той нормално е затворен и също не пропуска въздух към цилиндрите до момента в който не му се пусне ток(грубо казано). Така че колегите или наистина бъркат чарковете или наистина имат проблем с клапана.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Berilii » 28 сеп 2009, 12:25

by_cec написа:Подкрепям Самсунга, и аз съм го пробвал с изключен клапан няма палене. На Мондео дросела при отпуснат педал на газта затваря плътно камерата ,така че няма въздух(кислород) няма огън. Не ми се вярва на Ескорта да са променили нещо по мотора. Колкото до байпасният клапан,той нормално е затворен и също не пропуска въздух към цилиндрите до момента в който не му се пусне ток(грубо казано). Така че колегите или наистина бъркат чарковете или наистина имат проблем с клапана.
Малко позакъснях с обяснението но ето го все пак.
Опита е върху моето мондео и няколко други с двигатели 1.6 и 1.8 литра. В началото и аз мислех, че дроселната клапа се затваря нацяло и празният ход се регулира от обходният клапан за празен ход, докато един ден не се захванах да я сваля и разгледам доста обстойно. Мислех си, че абсолютно си е чиста клапата, но се оказа всъщност, че не е. (двигателя гаснеше при разкачване на конектора на обходния клапан). След прегледа установих, че имам регулировъчен винт на положението за празен ход като лоста, който трябва да опира в него беше на 3 мм от винта. Почистих цялият отвор на дросела и самият него с толуен(единствено с това установих че се разтваря всичко като отлагания, които преди това си мислех, че нямат значение). И о чудо лоста опря в регулиращият винт, но не само това, а се оказа, че има и фабрична настроика на самият винт (него не съм го пипнал, има пломба от горният край) при която дросела е леко отворен. Така при разкачен клапан за празен ход врътнах и запалих и държи супер стабилни обороти между 850-900. В последтвие пробвах такова почистване и на други мондеота и едно поло 1.4 всички с проблеми в поддръжката на празен ход (било то на бензин или газ) и о чудо всички работят от тогава без никакъв проблем с празния ход. Ама и колко ядене изядох и изпих от тез почерпки :D, щото повечето от тези хора бяха понабили между 60-150 лв за маистори дето им са наприказвали всевъзможни глупости от елктронна диагностика.
PS: Тази "повреда" не се засича от нито един софтуеар, дори и от фабричен за марката, просто си иска познаване на конструкцията и принципа на работа на възела и възможната симптоматика която винаги се пренебрегва от болшинството майстори.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от samsung_bg » 28 сеп 2009, 12:32

Това ще го пробвам, но може ли да кажеш къде се продава и какво точно представлява толуена. Течност ли е или флакон спрей.
Изображение

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Berilii » 28 сеп 2009, 13:37

samsung_bg написа:Това ще го пробвам, но може ли да кажеш къде се продава и какво точно представлява толуена. Течност ли е или флакон спрей.
Течност е. Продава се в магазините за химикали, ама незнам в габрово дали има такъв магазин. Ако имаш някой познат учител по химия да ти даде ще е по лесно. За една дроселна клапа ако се използва икономично отиват около 150-250 мл. Може да използваш и ацетон ама иска повече търкане а и по голямо внимание с пластмасите. Най-важното, обаче е, да свалиш цялото тяло на дроселната клапа от колектора и тогава да я чистиш при отворено състояние, като много важно е да се измият и самите ръбчета на клапата до блясък. Ако не намериш разредител в крайна сметка може и с бензин ама те чака часове чакане да се разтвори и търкане, а и в никъкъв случай не се опитвай да стържеш вътре, че след това става зле.

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от bai_Petko » 28 сеп 2009, 13:48

Интересна тема. Ще я пробвам тази течност!
Да кажа само, че 2.0 моторите на мондео МК1 нямат регулировъчен винт. Също и че емулатор за ламбда сондата не влияе на празният ход, а само предотвратява натрупването на грешки от ЕКУ.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!

Мнение от Berilii » 28 сеп 2009, 14:02

bai_Petko написа:Интересна тема. Ще я пробвам тази течност!
Да кажа само, че 2.0 моторите на мондео МК1 нямат регулировъчен винт. Също и че емулатор за ламбда сондата не влияе на празният ход, а само предотвратява натрупването на грешки от ЕКУ.
Доскоро мислех същото за 1.8 и 1.6. Но чесно казано 2.0 още не съм разглабял. При нея конструкцията е малко по различна но се съмнявам да няма.

Give_me_the_money
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
Status: Извън линия

Проблем с Празния Ход На Газ!-РЕШЕН!!!

Мнение от Give_me_the_money » 28 сеп 2009, 18:52

Колеги шибаното проблемче,го открих!При монтажа на газовото,в схемата на копчето ,беше дадено да се прекаснат дузите.ОК бяха прекаснати.Когато съм прекъснал дузите да не работят всъщност им прекасвам " + са" ,те се командват с " - " от компа.Но в случа се оказа ,че има общ " + " от който взимат дузите и клапана за празен ход.Така когато колата е на бензин дузите си работят " + " си ходи на тях и на клапана за пр. ход , а когато я обърна на газ спирам " + " и клапанчето НЕ работи.Установих го с една пробна лампа ,на бензин свети на газ не!Като изрових целия сноп кабели се оказа,че има само едно кабелче по което минава " + "!!!В момента клапана за празен ход го вързах да взима "+" преди мястото където съм прекаснал дузите и така празния ход си дойде!!!Грешка която не сме я съобразили при монтажа!!! *00147*

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Проблем с Празния Ход На Газ!-РЕШЕН!!!

Мнение от schrack » 01 окт 2009, 07:43

Give_me_the_money написа:Колеги шибаното проблемче,го открих!При монтажа на газовото,в схемата на копчето ,беше дадено да се прекаснат дузите.ОК бяха прекаснати.Когато съм прекъснал дузите да не работят всъщност им прекасвам " + са" ,те се командват с " - " от компа.Но в случа се оказа ,че има общ " + " от който взимат дузите и клапана за празен ход.Така когато колата е на бензин дузите си работят " + " си ходи на тях и на клапана за пр. ход , а когато я обърна на газ спирам " + " и клапанчето НЕ работи.Установих го с една пробна лампа ,на бензин свети на газ не!Като изрових целия сноп кабели се оказа,че има само едно кабелче по което минава " + "!!!В момента клапана за празен ход го вързах да взима "+" преди мястото където съм прекаснал дузите и така празния ход си дойде!!!Грешка която не сме я съобразили при монтажа!!! *00147*
Да те и на Галакси е така със общ + на дюзи и стъп. мот.


Относно Стабилизатор на празният ход е за газ доколкото разбрахте той се регулира от кутйката като в нея има тример сигналите са от ГК. и маса и стъп. моторче

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта