Страница 2 от 3

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 13 яну 2019, 18:15
от freeway
Ами откакто не останаха софиянци....?!

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 13 яну 2019, 20:46
от Филипов
Ами сравнявай го с надницата За швейцарците сигурно е за под час табота, за румънците е под ден. За нас е примерно 3 - 4 надници. В северозападнало почти всичко работи за около минимална. За разлика в пътищата да не коментирам. Крадливи тикви барабар с баш кратуната.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 13 яну 2019, 23:06
от freeway
А защо тогава румънците си регистрират колите у нас?
Или нека да си поговорим за данъци, ГО и др. задължителни разходи в така любимите ни за цитиране чужди държави, защото разхода по един автомобил не е само винетка.
Или пък как се минава технически преглед в Швейцария или Германия.
Ама за това дето не ни изнася си мълчим, нали.....като да не казвам какво...?!?!

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 14 яну 2019, 22:33
от S_C
Аз предлагам ей така за целите на опита, да отидеш в Румъния с БГ паспорта си и да пробваш да си регистрираш кола на свое име. Да видим дали ще стане.
Що се правите зорлем на толкова наивни не мога да разбера?

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 14 яну 2019, 22:55
от ЯЛТА
freeway написа:
13 яну 2019, 23:06
А защо тогава румънците си регистрират колите у нас?
Румънците не регистрират нищо у нас, просто купуват кола, и я карат в Румъния без да я прехвърлят, и периодично излизат от Румъния, влизайки в BG-където е регистрирана колата. Бяха хванали един русенец със 120 + автомобила предоставени на румънци.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 14 яну 2019, 23:50
от pepy1
Ние българите сме царе на схемите за всичко! След дунав мост в Румъния едни 60-70% от автомобилите са с видинска, монтанска, чат пат враца и русе регистрации, има и добрички регистрации в другия край на Румъния ! Но за разлика от тук пътя е перфектен, въпреки че са села! Една държава, европейска, даже от бившия соц блок - Чехия, не се плаща данък за автомобили! Както искате - така го разбирайте. Всичко им е по- скъпо от тук, с изкючение на намаленията по молове и аутлети! Та да се върнем на винетките в тази бивша комунистическа държава, когато си купиш годишна винетка през декември важи за декемри тази година, до януари следващата година! Обаче караш по аутобани като в Германия. А винетката е на цена като тук, 100 лв. А в Германия да не споменавам, че до 3,5 тона мпс /сиреч коли и бусове/ не плащат нищо!

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 17:36
от dimkar
Хм, другата седмица ще пътувам до Чехия. Оказа се, че винетка няма да ми е нужна за там... :D

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 19:03
от pepy1
Щом имаш годишна за 2018 важи до края на януари 2019!

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 20:18
от freeway
pepy1 написа:
14 яну 2019, 23:50
Ние българите сме царе на схемите за всичко! След дунав мост в Румъния едни 60-70% от автомобилите са с видинска, монтанска, чат пат враца и русе регистрации, има и добрички регистрации в другия край на Румъния ! Но за разлика от тук пътя е перфектен, въпреки че са села! Една държава, европейска, даже от бившия соц блок - Чехия, не се плаща данък за автомобили! Както искате - така го разбирайте. Всичко им е по- скъпо от тук, с изкючение на намаленията по молове и аутлети! Та да се върнем на винетките в тази бивша комунистическа държава, когато си купиш годишна винетка през декември важи за декемри тази година, до януари следващата година! Обаче караш по аутобани като в Германия. А винетката е на цена като тук, 100 лв. А в Германия да не споменавам, че до 3,5 тона мпс /сиреч коли и бусове/ не плащат нищо!
Като казваш, че "ние българите сме царе на схемите за всичко", то тогава къде е проблема?
В правителство, "тикви", "кратуни" или просто трябва да погледнем в огледалото и ще намерим отговорите на много въпроси?!?!
Поздрави

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 22:30
от pepy1
Проблема е във всички нас! Ние искаме да сме в сянка, и да критикуваме. Няма как да се случи това. Сравнявам България с Европа, която съм обиколил. Не желая да я сравнявам с Венецуела и т.н.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 22:42
от GeorgiToRuleThemAll
dimkar написа:
15 яну 2019, 17:36
Хм, другата седмица ще пътувам до Чехия. Оказа се, че винетка няма да ми е нужна за там... :D
А това какво е?

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 15 яну 2019, 23:19
от dimkar
И какво е според теб? :D
За разлика от теб, публикуващ разни линкове, аз имам информация от извора. Това, за да си спестиш коментарите... :lol:

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 16 яну 2019, 07:57
от synthez 3D
Винетката в Чехия, както и тази в Словакия е нужна само за магистралите, които са отбелязани на картата. Всички останали пътища са безплатни, така че ако не карате по магистрала, няма нужда да си купувате винетка.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 17 яну 2019, 00:07
от m_fokus
http://www.vinetki.eu
Аз от този сайт черпих информация, когато си организирах пътуването. Както се каза има платени, има и безплатни пътища по някои държави.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 18 яну 2019, 17:08
от Филипов
Лятото ходих до Чехия и това лято пак ще ходя - Masters of Rock.
Винетка за всички пътища е само за румънците, Унгария, Словакия и Чехия е само за магистрали и някои първокласни съгласно карта. Словакия се прекарах да взема, тази година ще спестя за няма и 200 км от Комарно до Тренчин. Унгария предпочитам да платя по магистралата и да се спасявам транзит че горивото много скъпо.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 18 яну 2019, 19:08
от m_fokus
Аз предпочетох спокойствието и си закупих онлайн винетки за Унгария и Словакия. Най-скъпо гориво заредих в Сърбия, беше някъде към 2,70 ако правилно помня. Добри впечатления имах от Газпрома на Калотина, но странно беше че на пистолетите пишеше Nis petrol като бензиностанциите в Сърбия.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 19 яну 2019, 12:45
от HACKO
Момчета, каква е темата?
*offtopic1*

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 19 яну 2019, 15:09
от Филипов
За винетки, Наско, за винетки и таксуване по пътищата ни. Коментираме че при хората работи от години. А нашите кратуни дори мислеха и да гласуват да не можеш да минеш преглед ако нямаш винетка.

Между другото новите полицейски KIA ли са? Ако ще и да са с 5 години измислена гаранция още по-измисленият им катализатор е само за 1000 километра. И след това става на пясък и двигателя за основен ремонт. Нещо и радарите не можеха да засичат през стъклата им. Пак нашенски "обществени" поръчки.

https://www.youtube.com/watch?v=JpQlmjbYA0Y

Извинявам се за офтопика.

Те и проверяващите не са наред https://btvnovinite.bg/bulgaria/kolite- ... netki.html
Макар че формално не са към полицията. а към АПИ.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 19 яну 2019, 15:25
от pepy1
Темата е малко старичка /от 2008/тогава не е било ясно винетки ли ще плащаме, или като сърбите, италианците и французите... тол такси.
От години плащаме винетки/не помня от кога/, камионите също. Но вече е ясно и за мпс над 3,5 тона, ще плащат тол такси - на изминато разстояние. За мен това е правилния начин.

Re: Плащаме и винетки, и тол-такса

Публикувано: 26 яну 2019, 13:55
от ЯЛТА
Мошеници, или тъпанари ?

1 милиард лева от винетките отиват в мобилният оператор А1. Изтече скандалният договор на АПИ
======================================================================================================

В последните месеци държавата се тресе от неспиращите скандали около АПИ и българската тол система, част от които показахме в поредица от разтърсващи разкрития в Общество ОРГ. Вижте по-долу така криеният от институциите и може би най-скандален държавен договор в модерната история на България.
Ще фалират ли австрийците българската пътна агенция?
През 2017г. пътната агенция избра австрийската фирма КАПШ Трафик Солюшънс за победител в търга за 200 млн. лв с предварителното условие, че държавата ще си запази правото на управление на парите и данните, които националната тол системата ще генерира.
В началото на тази година, за изненада на цялото общество, се оказа, че мобилният оператор А1 (отново австрийска компания) е станал “единствен оператор” на системата, както за винетките, така и за тол таксите за камионите, което означава, че около 1 млрд. лева годишно от гражданите и транспортният бизнес ще минават през сметката на А1, които по случайност се нахождат на същия адрес в София като разработчика на тол системата за 200 млн. лева – Kapsch Traffic Solutions.
Скандалният договор на АПИ дава 7% комисионна на партньора си без публичен търг и напрактика оставя системата и парите от нея в частни ръце.
Капш – А1 – Интелигентни Трафик Системи – пътят на българските пари
Вижте по-долу скандалният договор от няколко страници, който е подписан от АПИ с кухото дружество “Интелигентни Трафик Системи” ЕАД, което е преотдало от своя страна права на продажба на А1, както става ясно и от самия сайт на мобилния оператор.
Извадка от интернет страницата на А1 България – “е-Винетка ще бъде достъпна в търговската мрежа на А1 в партньорство с “Интелигентни Трафик Системи” ЕАД, които са единственият национален доставчик на услуги за електронно събиране на такса за изминато разстояние и партньор на АПИ.”
Зад кухото дружество официално стои Станислава Арнаудова, която е сочена за приближена и служителка на Борис Марков, който от своя страна е открит лобист на Капш в България и подставено лице, което прехвърля пари към австрийските корпорации.
Интересен е фактът, че за хората беше по-лесно да си купят винетка от широко рекламирания онлайн магазин на А1, отколкото от сайта, който австрийците от Kapsch разработиха за АПИ. Единият блокира, а другият работеше безпроблемно. Този факт оставя съмнение за умишленото затрудняване на сайта на АПИ, особено имайки предвид, че в договора е предвидена комисионна от 7% ако винетките се продават през сайта на А1?
Скандални обстоятелства и клаузи в договора
Договорът, състоящ се от 6 страници, “защитава” правата на българската държава, като в случай на проблем с “Избрания” е предвидена клауза, която да “разреши всички спорове, породени от договора […] чрез разбирателство и взаимно отстъпки” (из чл. 14, ал. 1).

Избор на “оператор” тайно, без търг
На 18 декември 2018г. АПИ избира самосиндикално без публичен търг фирма Интелигентни Трафик Системи ЕАД за “единствен оператор” на винетки и тол такси. На 19 декември АПИ подписва Договора с избраната фирма (виж по-долу).
По-късно на същия ден – 19 декември (ден след избирането на “победителя”) АПИ пуска и публично условията за кандидатсване за всички останали фирми, които искат да кандидатстват.
Също интересен факт е и подборът на маркетингово послание на “А1 България”, а именно “Единственият национален доставчик” (бел. ред. на винетки и тол такси) имайки предвид, че формално АПИ също е “доставчик” на тези услуги.
Куха фирма вади 3 милиона с неясен произохд
Фирмата “Интелигентни Трафик Системи” ЕАД трябва да предостави банкова гаранция в размер на 3 милиона лева, като 2 милиона са за договора за електронното събиране на пътни такси и един милион за договора за винетките. Проверка на Общество ОРГ доказва, че общият годишен оборот на фирмата партньор на А1 е едва 2 000 лева и няма нито един служител.
В следващите материали ще ви покажем КОЙ е гарант за банковата гаранция и коя е банката, осмелила се да рискува лиценза си, както и дали банковата гаранция реално е направена или парите са с “неясен произход”.
Такса на таксата от 7% до 14%
“Интелrгентни Трафик Системи” и А1 взимат по 7% от всяка продадена винетка съгласно договора. В АПИ няма официално публикуване решение, мотив, доклад или каквато и да е форма на документ описващ как Пътната Агенция е решила да “закове” комисионната на 7%. С други думи с право може да се заключи, че решението е “взето във въздуха” (бел. ред. което го прави незаконно).
Въпреки, че комисионна от 7% е прецедент и би прозвучала като форма на открита олигархия за някой от активните граждани, то тя съвсем не е “черешката на тортата”. Извън клаузите на договора, А1 таксува и за всяко разплащане онлайн, в което доставчикът на разплащателни услуги – TECS Telecommunications & E-commerce Solutions GMBH (отново австрийско дружество), удържа допълнителни до 7% от всяко плащане. По този начин общата стойност на “такса на таксата“, която плаща всеки може да достигне до 14%.
В договора откриваме още, че Агенция “Пътна инфраструктура” очаква “Интелигентни Трафик Системи” ЕАД да и отчитат колко точно винетки са продали и колко пари са прибрали от тол таксите за камионите. Остава отворен въпросът как АПИ ще е сигурна, че партньорът на А1 ще каже точната бройка на продадените винетки и ще отчете до стотинка прибраните приходи от тол таксите, особено когато реалната система все още не съществува.