Като вдигат цената на бензина ще караме с???РАКИЯ!!!

Предимно, но не само за Форд.
1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Като вдигат цената на бензина ще караме с???РАКИЯ!!!

Мнение от 1.8d » 28 апр 2006, 22:34

Спирт в резервоара
Автомобилните компании търсят изход от високите цени на петрола


Темите, свързани с нарастването на цените на петрола, вече заемат солидна част от медийното пространство. И ще стават все по-често явление, а заедно с тях ще се говори и за всички възможни алтернативи на нефта. Един от бъдещите заместители на бензина е етиловият алкохол - същият този добре познат спирт, който се съдържа в гроздовата ракия.
При представянето на Форд F 250 Super Chief на детройтското изложение в началото на годината посетителите бяха силно впечатлени от огромните размери на возилото, но малцина обърнаха внимание на далеч по-важния факт, че неговият могъщ V10 двигател може да работи еднакво добре с бензин, с водород и с Е85 - смес от 85% етанол и 15% бензин. Тази смес се смята за една от най-актуалните възможности за по-широко навлизане на етанола и замяната на част от бензина.
Лично Бил Форд се ангажира с обещанието, че още през 2006 ще се появят 4 нови серийни модела, които ще могат да работят с Е85, с чист бензин и с произволна като пропорция смес между двете горива
Поради възможността за работа с всякакви пропорции между двата вида гориво тези автомобили се наричат FFV (Flex Fuel Vehicles или Возила с гъвкава горивна концепция). Погледите си натам са насочили и "Дженерал Мотърс", които също предлагат новия си Шевролет Тахое във версия FFV, а шефът на Фолксваген Бернд Пишетсридер обеща в Детройт, че германският концерн ще обръща по-голямо внимание на темата етанол в бъдеще. При това Фолксваген и по-точно подразделението в Бразилия има солиден опит в тази област.
Колкото и да звучи парадоксално, едни от най-сериозните радетели на алкохола са някои нефтени компании. На практика това е бизнес, от който може да се печели, а петролните гиганти също трябва да са подготвени за предстоящата замяна на част от нефтените деривати. Шел създаде съвместно предприятие с канадска фирма, работеща в сферата на биотехнологиите. Сътрудничеството е свързано с пилотни разработки на метод за извличане на т. нар. целулозен етанол от слама на територията на Германия. Различните компании гледат различно на бензиново-алкохолните смеси.
Докато Форд предвиждат популяризирането на горивото Е85 чрез модели като Форд Фокус Flexifuel не само в Щатите, а и в Европа, Фолксваген и Мерцедес предпочитат смесите с по-малък процент етанол. В Европа и в момента действат стандарти, позволяващи наличието на до 5% етанол, и по тази причина на практика всеки модерен автомобил с бензинов двигател може да премине незабавно към употреба на такава смес без необходимост от технически модификации.
Смес, съдържаща повече от 10% етанол, неминуемо ще доведе до необходимост от промени в нормативната уредба за горивата и в самите автомобили. Системата за впръскване трябва да бъде специално пригодена за работа в условията на корозивното влияние на етанола, а различията в свойствата на алкохолното и бензиновото гориво ще доведат до промяна в софтуера за управление на процесите в двигателя. И не на последно място - съоръженията по търговската инфраструктура от бензиностанции също трябва да се преоборудват за работа с горивата с по-високо съдържание на етанол.
Най-голямото предимство на етанола безспорно е, че се добива от възстановяеми природни суровини, а при изгаряне на горивото в атмосферата се отделя само толкова въглероден двуокис, колкото растенията, от които се произвежда етанолът, са поели от нея по време на растежа си.
Възходът на биогоривата има и друг съществен положителен аспект, свързан със стимулирането на селското стопанство и перспективите за създаването на нови работни места в този сектор
Това се отнася както за етанола, така и за т. нар. BTL горива (Biomass Тo Liquid или Течни горива от биомаса), които са предназначени предимно за дизелови двигатели и за разлика от наличния в момента на пазара биоетанол все още са на етап "развойна дейност". Едва в средата на 2007 ще заработи първият по рода си по-мащабен експериментален проект за производство на т. нар. SunDiesel на фирмата Чорен, в която участие имат Шел, Фолксваген и Мерцедес.
Не на последно място сред предимствата на биогоривата е намаляването на зависимостта от петролните енергоизточници, които в повечето развити индустриални държави като САЩ, Европейския съюз и Япония се внасят отвън. Едва ли обаче успехите в разработката на биогорива ще превърне земеделските стопани в безумно богати шейхове. На днешния етап на развитие горивата от биомаса могат само да допълват петролните деривати бензин и дизел, без да ги заместват изцяло. Техният дял обаче ще нараства. В ЕС например от 2% в края на 2005 делът на биогоривата ще се увеличи до 5,75% през 2010, а плановете на германското правителство предвиждат до 2020 г. делът на биогоривата да достигне 8%. От началото на 2004 чистите биогорива там са напълно освободени от налаганите върху петролните продукти данъци и акцизи. Предвижда се финансовите облекчения, целящи да стимулират производството и консумацията на този тип горива, да останат валидни поне до края на 2009. Засега обаче инфраструктурата от станции за зареждане е слаборазвита а инвестициите, необходими за ново строителство, са огромни. Пред самото производство на етанол в Европа по принцип няма значими пречки, тъй като на Стария континент от десетилетия се отглеждат богати на въглехидрати биосуровини, като определени зърнени култури, захарно цвекло и картофи. В момента се усъвършенстват методи за преработка на слама и дървен материал, които трябва да създадат основа за производство на етанол от практически всяка биомаса - включително и от кухненски отпадъци.
Като заключение може да се каже, че в обозримо бъдеще биогоривата едва ли биха могли да се превърнат в основна алтернатива на произвежданите от петрол бензин и дизел, но имат всички шансове да бъдат сериозна еволюционна стъпка в прехода към водородно гориво под формата на допълващи горива.

ИНЖ. ГЕОРГИ КОЛЕВ
=============================
Форд Фокус Flexifuel


--------------------------------------------------------------------------------
Flexifuel изпълнението на Focus, пригодено за използване на горивна смес Е85, е най-продаваният вариант в гамата на модела в Швеция. "Алтернативният" Focus се държи като пълноценен автомобил. Динамичните характеристики не се променят, но разходът на гориво скача с около 4 л на 100 км. Обяснението за това е по-ниската калоричност на етанола, която трябва да се компенсира с изразходване на по-голямо количество гориво. В крайна сметка обаче разходите на собственика при употреба на двата типа гориво са почти еднакви поради по-ниските цени на Е85.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Четирицилиндров двигател, работен обем 1798 куб. см, мощност 125 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 10,8 с алкохол /10,7 сек с бензин
Максимална скорост 198/198 км/ч
--------------------------------------------------------------------------------
Сааб 9-5 Bio-Power
--------------------------------------------------------------------------------
Името на Сааб 9-5 Bio-Powеr говори само за себе си. При употреба на гориво от биомаса шведският модел дори успява да увеличи мощността си с 30 к.с., достигайки 180 вместо стандартните 150 к.с. Софтуерът за управление на двулитровия турбодвигател на Saab успява да извлече всички предимства от по-високо октаново число от горивото Е85 и да постигне чувствително по-добри динамични характеристики. Собственикът на Сааб 9-5 2.0t Bio-Power може да спести немалко средства от цялостно преминаване към експлоатация на автомобила с Е85 - стига да разполага с достатъчно добре развита мрежа от станции, където да зарежда с него.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Четирицилиндров турбодвигател, работен обем 1985 куб. см, мощност (180 к.с. с алкохол/150 к.с. с бензин)
Ускорение 0-100 км/ч - 8,6 сек с алк. /8,8 сек с бензин
Максимална скорост - 210 км/ч с алк. - 205 км/ч с бензин
--------------
http://www.7sport.net/7sport/style/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

======================

А сега и моят коментар :D Няма да е лошо от резервоара вместо 2 тръбички да излизат 3.Двете към двигателя,а едната дирекно в купето към шофьора :twisted: *00110* :D:
Прикачени файлове
431022a.jpg
Форд Фокус Flexifuel
431022a.jpg (8.8 KБ) Видяна 2530 пъти
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта