MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
kkkc100
потребител
потребител
Мнения: 478
Регистриран: 16 яну 2010, 23:32
Модел на автомобила: Mondeo MK3 TDCI 2.0 130 HP /X.2001/
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от kkkc100 » 22 дек 2011, 17:35

Сега мен тотално ме гложди въпроса с асиметричните гуми били те зимни или летни.
Асиметричните гуми нямат посока, а имат обозначение за вътрешна страна и външна, гумата на джантата се монтира само по един ЕДИНСТВЕН начин - като се спазва /вътрешна - външна страна/,така, че външна страна е тази която е към болтовете/гайките/ с които закрепяме джантата... до тук добре нали ? А не смятате ли че все пак едната гума от към шарка е монтирана на обратно примерно лявата или дясната ?
в случая да е ето така:
тази е монтирана от дясно :
Изображение
а тази от ляво :/nexen winguard sport/
Изображение
ЕТО ОЩЕ ЕДИН ПРИМЕР ОЩЕ ПО ОЧЕИЗВАДЕН
ако някой се затруднява с идеята на горните 2 снимки,ето и така :
както са снимани двете гуми и е описано на снимката
като знаем че друг вариант няма заради страната на монтаж/continental contiwintercontact ts 810 .../
Изображение
ПИТАМ ВИ: ТЕЗИ ГУМИ ОКАЗАЛИ СЕ В ПРИЕТИТЕ ДВА СЛУЧАЯ ЗА "ЛЕВИ", НЕ МИСЛИТЕ ЛИ ,ЧЕ ГРАЙФЕРА Е В ПОСОКА ОБРАТНА НА ПОСОКАТА НА ВЪРТЕНЕТО НА ГУМАТА
Цял живот живееш само заради един миг.
Мигът ,заради който си струва да умреш
...и истински са живели само тези,
които са открили този свой миг...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от ЯЛТА » 22 дек 2011, 18:25

И аз съм забелязал отдавна този "проблем", достоен за производителя въпрос, но се надявам че едва ли "Българин" е разработвал шарката в този и вариант. Но при тези гуми като шарка разликата е малка, виждал съм и доста по голяма разлика в шарки, но не помня на коя марка и модел бяха.
Отправи въпрос към производителя директно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от S_C » 22 дек 2011, 20:38

Не мога да те разбера...хем започваш с това,че нямат посока,хем после ги гледаш,че били грешно ориентирани спрямо посоката....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от ЯЛТА » 22 дек 2011, 20:52

Нямат посока, но имат вътрешна и външна страна,- и посоката е според страната но така монтирани са и асиметрични шарките
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от S_C » 22 дек 2011, 20:57

Идеята на асиметрията съм я забравил вече каква беше точно,но има клипчета из нета,където е обяснено.Разпределяха се някакви натоварвания по завоите,контакни повърхности,температура,отвеждане на водата и не знам си какво още.Симетричната шарка определя работата на всяко колело по отделно.Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от DTM » 22 дек 2011, 22:16

Всичките ми гуми летни и зимни са с асиметрична шарка, не съм обърнал внимание дали пише леви и десни. Знам, че трябва да се спази обозначението при монтаж, а именно коя част е външна.
Всъщност има и такива с асиметрична шарка, които са обозначени като леви и десни, но се срещали изключително рядко.

Потребителски аватар
kkkc100
потребител
потребител
Мнения: 478
Регистриран: 16 яну 2010, 23:32
Модел на автомобила: Mondeo MK3 TDCI 2.0 130 HP /X.2001/
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от kkkc100 » 22 дек 2011, 22:35

S_C написа:Идеята на асиметрията съм я забравил вече каква беше точно,но има клипчета из нета,където е обяснено.Разпределяха се някакви натоварвания по завоите,контакни повърхности,температура,отвеждане на водата и не знам си какво още.Симетричната шарка определя работата на всяко колело по отделно.Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
добре ама ако говорим за отвеждане на вода "левите" вмето да изпомпват навън ще я събират под гумата ????? :shock: :?
Цял живот живееш само заради един миг.
Мигът ,заради който си струва да умреш
...и истински са живели само тези,
които са открили този свой миг...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от nikolovvd » 23 дек 2011, 09:06

Ако обърнете внимание вътрешният канал е по-широк, т.е. при завой вътрешната за завоя гума "олеква", а натоварването се премества върху вътрешна част на гумата - водата се отвежда през по-широк канал и въпреки по-слабият натиск аквапланинга се елеминира. Респективно при външната за завоя гума натиска се усилва върху частта с по-тесен канал и спомага да изхвърлянето на водата. И при двете гуми (лява и дясна) средният канал работи интензивно. Ако се разменят гумите (не се монтират правилно), то външната за завоя гума ще има по-добро отвеждане на водата, но вътрешната за завоя гума ще губи сцепление и тогава теглото на автомобила ще се удържа от външните за завоите гуми. Като евентуален ефект ще се появи недозавиване и износване на външната част на гумата.
Това е личното ми виждане по въпроса и може да е грешно!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от opex » 24 дек 2011, 16:04

Asymmetrical tires have large blocks of tread on the outside to increase cornering stability and narrower blocks of tread along the inside of the tire to aid winter or wet weather driving.
Това е по отношение на това как да се ориентира човек, когато ги слага, ако няма стрелка или нещо от сорта и защо са с различни канали.

Сега погледни гумите и си представи, че дясната я завъртиш и я сложиш от ляво така, че вътрешната и страна пак да се пада отвътре - ще изглежда като тази, която е сега от ляво.

Сега - защо като се сложат така една до друга, на лявата вътрешните кОси канали са "нагоре", а на дясната - "надолу".
Това е така, защото ако и на двете съвпадат - или да са и двете "нагоре" или и двете "надолу", когато колата минава през локви вода или сняг/киша, тя ще изтласква 'течността' в една и съща посока навътре, колелата повече ще искат да се "разкрачат" (или да си променят toe-in или toe-out в зависимост едновременно "нагоре" или едновременно "надолу" са ориентирани каналите) и от там загуба на сцепление/аквапланинг.
Представете си, че така наложените две гуми се залепят с лепило една за друга и те се разглеждат като една цяла гума - изглежда напълно симетрична нали? :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от Kostadin21 » 29 дек 2011, 19:36

S_C написа:Асиметричната работи само когато са пакет от 4-там процесите се гледат вече на ниво цялата кола.
Иии,инженери.А ако са 2 по 2?Не върви колата или не работят гумите?Как е по правилно?Четерите гуми как са свързани на X или на предна лява/задна лява?Защо се занимавате с глупости по празниците?Ракията ли свърши :D:
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
Gattuso
потребител
потребител
Мнения: 430
Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
Модел на автомобила: Ford
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от Gattuso » 29 дек 2011, 19:46

Едната гума върви напред, другата назад. Макар че има много колеги които не спазват outside и inside.
Редовно виждам гуми на които не спазват вътрешната и външната част, а ги слагат както им падне.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от ЯЛТА » 30 дек 2011, 00:25

Еми при такива гумаджии ходят, явно си пасват по простотия и незнание.
*0031* *0031* *0031* *0031* *0031*
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от nikolovvd » 30 дек 2011, 09:51

Или си сменят гумите пред блока, както са правили на Жигулата, с надеждата да спестят някакви 20 лв.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от ЯЛТА » 30 дек 2011, 12:13

Да напомпаш безкамерна гума с помпа пред блока !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Като се нащърби малко с щангата, и ще трябва после + вътрешна ! Ха ха ха .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
jumpman
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 09 сеп 2008, 20:58
Модел на автомобила: ford focus 2000 g., 1.8 TDDI, 90 k.s., ambiente
ford mondeo 2004 g., 2.0 tdci, 130 k.s.
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: MINDF*CKING ДАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО ПО ВЪПРОСА ...

Мнение от jumpman » 04 яну 2012, 15:26

Колеги, според мен гумите са направени така както трябва (наистина едва ли са измислени от българин де). Иначе начина за монтаж е един, можеби за да се спази точно асиметрията, поради факта че именно тя осигурява стабилността на колата. Мисля, че е всеизвестно, че когато посоката на едната страна на гумите лявата води на дясно и е насочена срещу посоката на другата страна на гумите дясната, която води на ляво (поради центробежната сила) общата посока за движение на колата е само една - напред, и то след като са добре балансирани. Пак казвам според мен е въпрос единствено на физични закони. Като гледам не случайно шарката и то само от вътрешната страна на гумите е точно така направена левите да водят на дясно а десните на ляво - асиметрия. Друго точно диагонално раположените канали от вътрешната част на гумата са тези, които отвеждат вода, кал, киша и т.н. извън гумата, а външната страна на гумата е направена така, че грубо казано да изрива, а по средата напречно разположените каналчеста да насочват горепосочените неща към диагоналните канали - крайната цел е да се осигури суха основа с добро сцепление за гумата.
Така, че според мен алогичното в случая според някои е напълно логично според физиката и това не го е измислила проста глава :-/:, хората са открили топлата вода много отдавна :idea:.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта