Страница 2 от 2

Re: Кой двигател???

Публикувано: 25 сеп 2015, 14:29
от pantata
kito написа:Сметни си сега колко често ускоряваш по часовник и колко често караш с максимална скорост и дали си заслужава.
В случая става въпрос за динамика, не за състезателно каране, особено с някой друг килограм в повече в багажника. 30 NM на някой може да му се видят нищожна разлика, но повечето чип тунинзи на дизелаци ~100 к.с. вдигат толкова никак не е малко. Особено на натоварен първокласен път се изпреварва предимно с "педала в ламарината", е там най-вече се усеща тази на пръв поглед незначителна разлика.

Re: Кой двигател???

Публикувано: 25 сеп 2015, 14:33
от Milcho
Точно така, всеки си има мнение. Аз лично на никого не държа сметка и никого не задължавам с нищо.

Сега обаче горния пост ме подсети нещо. Хубаво се пише, че разликата не е голяма, 10-30 к.с. и т.н., обаче колко хора се замислят, че тия 0-100 и максимална скорост не са от кой знае какво значение в ежедневието. С всичките мотори на Фокус може да си караш със 140, да речем.
Колко често ви се налага максимално бързо ускорение от място и колко често карате с максимална скорост? Но в ежедневието, по-важното е ДОУСКОРЕНИЕТО, тоест колко бързо и безопасно ще успея аз да изпреваря друго превозно средство. А там вече разликата си се усеща. Лично за мен това е основната причина да карам маалко по-мощен автомобил.

едит: pantata ме е изпреварил

Re: Кой двигател???

Публикувано: 25 сеп 2015, 15:17
от Tsurinski
Milcho написа:Не мога да разбера само защо това ST се пише за него сякаш е някакво извънземно, с мотор, който ще се счупи веднага ако му сложиш газ (примерно).
Не виждам някой да е казал, че ще се счупи като се монтира газова. То такъв автомобил да не носи на газ няма щом и на тези с директно впръскване монтират. В най-лошия случай ще се монтира система за допълнително смазване на клапаните и ще "проноси". А че ST170 е уникален автомобил, няма какво да спорим, с различно окачване (става ии със стандартни амортисьори и пружини но вече няма да е ST) , различна спирачна система, но и с уникален двигател. Въпреки че на него пише Duratec той използва блок от Zetec поколението, ковани бутала, главата също е от Zetec с променливи фази на газоразпределение (то на обикновените двувалки "майсторите" бъркат центровката при смяна на ангренажа ами тука?) оптимизирана от Cosowart, горивните камери са с различна форма и мн. др.. Та за това предупредих колегата, а не че автомобила не струва! Лично аз съм на мнение колкото повече толкова по-добре (казал мечо Пух и пукнал от свръх доза :lol: )

Re: Кой двигател???

Публикувано: 25 сеп 2015, 18:21
от opex
Не знам дали просто че е ST (Ес Те), не ви кара да го надценявате, но реално не е нещо по-особено от фокус със спортно окачване (което лесно се сменя) и по-големи спирачки (което лесно се сменя също), а за двигателя (дуратек друг път, ребрандиран 2.0 блектоп с променливо газоразпределение на всмукателния вал и по-джиджан всмукател) има информация за доста тествани ST-та и все нямат 170 коня, повечето се въртят около 155 +/-... И като се има предвид, че говорим за нов. Прибавете сега и по-късите скорости и ето ви ефекта. Хайде сега сметнете кола, която хиляда проценда въобще не е жалена, карана е душманската и е хвърляна по завоите на пистата, какво остава и по нормалните пътища. Сори, ама и обикновен' 2.0 фокус може да се докара до такива показатели. Мк2/2,5 е вече друга бира, но за мк1 човек трябва да е доста луд за да си взима СТ и влизат други фактори като его или малък молив :mrgreen:

Re: Кой двигател???

Публикувано: 26 сеп 2015, 10:08
от Tsurinski
opex написа:......... :mrgreen:
Общо взето се повтаряме. Ето за това по горе казах че за да го притежава трябва направо да е маняк на ST170 , защото със стандартно окачване и стандартни спирачки вече няма да е ST. За двигателя не знаех че не постига посочената мощност - може и така да е. Но, въпреки всичко си държа на мнението, че е уникален и добър автомобил в заводско изпълнение, без да се налага тепърва да се тунингова.
Milcho написа: Но в ежедневието, по-важното е ДОУСКОРЕНИЕТО, тоест колко бързо и безопасно ще успея аз да изпреваря друго превозно средство. А там вече разликата си се усеща.
Е тука вече съм съгласен, но пак е въпрос на преценка и личен избор. Между другото защо никой не предлага 1.8 16V (115кс). Аз лично съм имал два автомобила с този двигател (Ескорт и Мондео МК2) и съм с много добри впечатления - върви повече от !,6 (лично изпитано с мондеото срещу фокус) и гори по малко от 2,0 (пак лично но м/у две мондеота мк2 които съм имал) т.е. застава много добре м/у 1,6 и 2,0. Давам го за обсъждане с цел да разширим избора на колегата.

Re: Кой двигател???

Публикувано: 26 сеп 2015, 15:58
от opex
При положение, че ще се слага газ просто няма смисъл от 1.8