Какво да гледаме като купуваме кола на старо?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Какво да гледаме като купуваме кола на старо?

Мнение от showMANiak » 07 юли 2007, 23:47

Както се разбира от пусканите до сега от мене теми съм доста екзалтиран от бъдещата покупка на колица (наближава,наближава момента *00940* ) и сега се мъча да се "образовам" за да съм подготвен като почнат обиколките и да ме прецакат по-малко :P
Та ако може някой да даде съвети какво точно да се гледа преди да сложим главата в торбата?
Нещата за които се сещам са
Да няма видни следи от удар (и маскирани такива) т.е боята да е еднакъв нюанс навсякъде,на пипане да няма грапавини и т.н,броните да нямат луфт и пукнатини,около уплътненията на джамовете да няма следи от боя (пребоядисвана е колата едва ли за кеф ;) ),луфтовете между вратите и купето (за капаците също) да са еднакви навсякъде т.е не долу да е примерно 2мм а горе 5,мигачи и т.н пластмаси по купето отвънка да са здрави,да няма ръжда външно по веждите праговте и изобщо,да е позапазен салона (показател за реалните километри ;) ) и волана също (тук е момента да питам дали всички модели фиести с Airbag задължително имат знака на форд на волана?),да работят всички копчалъци и врътки из купето,да светят всякакви видове индикации,плафони и т.н с две думи за козметичните работи се сещам.За двигателя и ходовата част да не гори масло (бял дим от ауспуха),да не играят оборотите при празен ход,като се подава газ да "поема" а не да мисли преди това,да не бачка шумно (чукане на клапаните и други такива шумове),да пали само като види ключа :P ,да няма течове от капака на клапаните и изобщо като цяло да се огледа за течове напукани маркучи,скъсани жици и тем подобни гадории,като се врътка волана да не е голям празния ход да не е много тежък и да няма хрущене тропане скърцане и подобни,като се поразклати някоя от гумите да няма луфт,гумите да стоят перпендикулярно на пътя а не разчепатени и да се равномерно износени от вътрешната и от външната страна,да не вие на умряло аксиалния лагер,като се превключват скоростите да е без зор и хрупания,да се огледа за напукани или направо скъсани тампони,да не изпускат капачките по резервоарчетата и на радиатора.Това е за което се сещам в момента.Има ли начин да се провери дали не са набъхтали двигателчето със някакви добавки колкото да го закрепят докат някой балама го вземе :roll: Как може да се провери дали има още хляб в съединителя? Чувал съм нещо от сорта на да се опре в някой бордюр или да се дръпне ръчната да се вкара 3-та и да почне да се отпуска съединителя като се подава малко газ и ако съединителя е наред би трябвало да изгасне (значи не приплъзва което значи че не е износен-така си го обяснявам аз):roll: :oops: .Като караш и пуснеш волана колата би трябвало да не бие наникъде а да си продължи направо нали?Същото и за спирачките-като спираш не би трябвало да дърпа наляво и надясно?
Това знам аз и за това мисля да гледам.Е естествено знам че е малък шанса да намеря бройка която да отговаря на всички изисквания но най-важното е технически да е тип топ пък за външния вид може ше се правят компромиси ;).Някой ако се сети да допълни нещо ще съм му благодарен и после му давам кръгче :P Предполагам темата може да е полезна и на други в мойто положение :)

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 08 юли 2007, 09:58

За съжаление много малко коли втора употреба могат да покрият тези изисквания по принцип кола на 10 години която да не е удряна поне веднаж не съм виждал. Според мен по голямо внимание трябва да се обарне на двигателя и ходовата част там всичко ако е 6 колата е добра даже и да има дефекти по боята изгнило тук там.

jorkata_30
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 05 юли 2007, 20:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16V / 99г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jorkata_30 » 08 юли 2007, 12:49

мойта е 8 годишна ама също не се знае , дали леко поне не е чуквана :D

showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Мнение от showMANiak » 08 юли 2007, 13:22

CEC0087 написа:За съжаление много малко коли втора употреба могат да покрият тези изисквания по принцип кола на 10 години която да не е удряна поне веднаж не съм виждал. Според мен по голямо внимание трябва да се обарне на двигателя и ходовата част там всичко ако е 6 колата е добра даже и да има дефекти по боята изгнило тук там.
И аз така мисля :).В крайна сметка външния вид не е най-важен а това под капака и под купето :wink:
Ако някой се сеща за още някой "тест" да свирка-няма да се разсърдя :wink:

jorkata_30
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 05 юли 2007, 20:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16V / 99г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jorkata_30 » 08 юли 2007, 13:56

Тъй , тъй
моята се 4удя вътре купето е вси4ко много запазено (така я купих) абе имам чуството 4е не е сядано а е минала 152,000 км ама деда знам за 8 години много ли са или не :roll: но вътре е на 6
Прикачени файлове
9b20640e-1f8c-4b7c-99a6-9c76db10551d.jpg

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 08 юли 2007, 15:41

наистина е много запазена отвътре :D :D

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 08 юли 2007, 21:48

showMANiak написа: И аз така мисля :).В крайна сметка външния вид не е най-важен а това под капака и под купето :wink:
Ако някой се сеща за още някой "тест" да свирка-няма да се разсърдя :wink:
Аз се сещам за един трик, за който преди време четох в едно немско списание: дърпаш ръчна, включваш втора и без газ отпускаш съединителя постепенно и напълно. Ако угасне - okay, ако тръгне - проблем с ръчната (задните спирачки). Ако не угасне - износен съединител. Не съм го пробвал, като си купувах фиестата проверих само каретата (пълен ляв и пълен десен), не се обадиха. Колата си запали лесно, дърпаше двигателчето нормално, няма пушеци, странни шумове и т.н. Само да знаеш, че последните неща дето изброих се замаскират временно много лесно, с малко химия, така че докато не смениш маслото...

Що се отнася до километрите, 150к не са много, ама може и да са, много зависи как са изминати.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 08 юли 2007, 22:47

ми тя моята покрива твоите изисквания само дето не работи ръчната и е на 26 лета вече :P Вчера и купих нови гуми и тасове ,утре ще я пастирам и пак ще почнат да ме врънкат да я купуват ама не се продава :P
Форд е колата на шампионите!!!

showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Мнение от showMANiak » 08 юли 2007, 22:57

AX!S мерси :D
Това което написа ме подсеща-ако я взема от автокъща как става врътката с плащането?Има ли вариант първо да я закарам на сервиз да и мернат компресията и изобщо да я огледат и да кажат дали си струва и тогава да платя?

Потребителски аватар
CEC0087
Потребител
Потребител
Мнения: 660
Регистриран: 14 юли 2006, 21:44
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 06
Ford Orion 1.4 92
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от CEC0087 » 08 юли 2007, 23:05

Май повечето автокъщи практикуват така можеш да идеш в сервиз по твой избор и да я огледат

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 08 юли 2007, 23:22

CEC0087 написа:Май повечето автокъщи практикуват така можеш да идеш в сервиз по твой избор и да я огледат
Ако вземаш от автокъща го направи това задължително! Лично мое мнение е, че доста от родните автокъщи са... ще ги нарека "филиали на немските автоморги". :evil:

showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Мнение от showMANiak » 08 юли 2007, 23:34

Аха,ясно.Така е доста по-добре отколкото да взимаш изцяло насляпо ;)
Така и така съм зачекнал темата :oops: -а ако колата е внос и няма абсолютно никакви номера как ше стане номера с карането до КАТ? :oops:
Има ли нормален демек без връзки начин да се провери в МВР или КАТ дали колата не е крадена и се издирва?Например по номера на рамата и двигателя?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 09 юли 2007, 09:21

Така е! Аз лично съм виждал как се разтоварва автовоз съсд пълни морги. Поне 2 от колите ги дърпаха, познайте защо.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 09 юли 2007, 09:39

Относно карането без номера!
Без номер колата се предвижва само на автовоз, платформа и т.н.! Нямаш право дори да я дърпаш. Караш ли без номера извършваш нарушение, сложиш ли номера от друга кола извършваш престъпление! Изпитано на мой гръб! Взех си колата от Хасково, а трябваше да я регистриам в СЗ. Колата беше без номера и въртях суках най-накрая на платформа...! За в града може и да не те усетят, но по принцип видят ли кола без номера веднага ще те спрът, бъди сигурен в това. Друг вариант е да вземеш някой познат катаджия или полицай и той да я закара до кат без номера и ако ви спрът да опита нещо от сорта
- Абе колега карам я в кат да я регистрират!
Но в тоя вариант също си има риск. Ако те хванат да караш без номера имаш глоба и отнемане на книжката за срок от 6 месеца мисля беше! Не се спомням вече.

showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Мнение от showMANiak » 09 юли 2007, 10:06

Ааа значи видя ли без номер-бягам надалече :!:
И без това отскоро имам книжка не ми се рискува още половин година да нямам а и връзки нямам.

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 09 юли 2007, 10:48

Относно номерата, ако колата ти харесва и си заслужава правейки пазарлъка изискай от продавача да извади временни номера,
също така да поеме превода на документите и всичките му там бумаги които са необходими за да можеш да я регистрираш. По този начин ще си спестиш ходене по мъките от една страна и от втора - с временната регистрация безпроблемно ще можеш да отидеш до сервиз да я видят майстори и чак след това да я платиш и да ти пуснат договор и фактура.
За да се издадат временни номера е необходимо да се направи и гражданска отговорност - търговците на коли обикновено я правят за срок от 1 месец - взимайки колата погледни докога е валидна - същото се отнася и за временните номера.

Успех!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 09 юли 2007, 11:56

На повечето коли, които са "нов внос", броните са пребоядисани, за да се оправят козметичните дефкти - зажулвания, начукано от камъчета и прочие. Разбира се това не бива те притеснява - просто задължително огледай колата на канал - отдолу си личи дали е имало удари и дали е разпъвано шасито, дали нещо и заварявано по пода, калници.
Всъщност не е толкова важно, дали е ремонтирана колата, а как е направен ремонтът. Щото имахме една служебна фиеста, която беше урочасана и след 3-4 удара беше с цял нов заден мост, нови врати, калници, капаци - преден и заден, фарове, решетка. Но колата беше лизингова, всички оригинални от Мото Пфое, така че в такива случай какво значение има, че е удряна?
Също така моето лично впечатление е, че колите, на които салонът е занемарен, обикновено са кофти, и обратно. Т.е. личи си дали човекът се е грижел за колата си.
Не се хващай и на номера "сменени консуматви" - по-добре по-евтина кола и ти да си ги смениш - поне ще знаеш какво слагаш.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 10 юли 2007, 09:45

Този текст си го бях свалил, но изгубих някъде файла, и сега реших да го споделя с вас но първо трябваше да го намеря. И го намерих във Форума на Ауди.

Какво да гледаме, когато купуваме автомобил на старо:


1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! Wink

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик

Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

5.След покупката

Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър

Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)

Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!

Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.

Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!

Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!


Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза

Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!

Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!

Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.

Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.

Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).

Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.

Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.


Автор: verter
Източник: Форума на AUDI CLUB BULGARIA
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

showMANiak
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 20 юни 2007, 20:13
Модел на автомобила: мечтае за фиеста
Status: Извън линия

Мнение от showMANiak » 10 юли 2007, 19:42

Това последното е много полезно :D но жестоко се съмнявам че някой ще даде да му бъзикаш по колата чак толкова (да откачаш свещи и т.н) и да и смениш консумативите преди още да си я купил :P :roll:

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 10 юли 2007, 20:47

showMANiak написа:Това последното е много полезно :D но жестоко се съмнявам че някой ще даде да му бъзикаш по колата чак толкова (да откачаш свещи и т.н) и да и смениш консумативите преди още да си я купил :P :roll:
Това си е плюс за Автокъщата. Разбирате се предварително, че ако не ти харесва колата ти връща парите за консумативи( или поне част от тях ).
Аз изкарах транзитни номера и направих ГО преди да я купя моята, за да мога да отида до сервизи да я прегледат. Уговорката беше че ако има нещо сериозно номерата си остават за тях.
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта