Focus ST225 - Orange Hooligan
Публикувано: 31 мар 2017, 20:35
Здравейте на всички колеги и колежки във форума.Реших и аз да напиша една тема за моята кола и да Ви разкажа повече за нея.
Всичко започна в един следобед на традиционното за повече автомобилни фенове неделно кафе с приятели на автомивка.Бях си продал предишната кола(Seat Leon 1.9 TDi ARL 200 коня) преди около месец и все още ми се въртяха всякакви идеи за следващата.Трябваше да е по-бърза и по-нова от предишната, да не е дизел и да прави усмивката на лицето ми все по-близо до ушите.Трябваше да не е луксозна,леко спартанска и дори абсурдна....хммм....поредно отваряне на сайтовете да продажба на автомобили....отново обсъждане с компанията на вариантите и изразяване на всякакви безумни идеи(Ауди 80 Competition с присаждане на 1.8 20v turbo примерно ) спрямо пристрастията към различни марки.....и изведнъж дай да прегледаме всички Фордове над 200 коня.....а това ST е в София и ми хареса.....никога не бях се замислял за такава кола.Часът беше 14:30...в 15:30 бяхме в София на оглед на колата и след едно даване на газ и по-малко от 24 часа колата беше моя И така накратко започва моето Форд приключение.
Ford Focus Mk2 2.5 turbo ST225. Произведена 2006, закупена нова в България.Колата е ниво на оборудване ST3 - всички възможни екстри за модела без кожен салон.
Още при първото каране и разговор със собственикът разбрах, че колата не върви като оригинално заводско ST.Има инсталиран Superchip Bluefin Stage 1 - това в последствие разбрах, че означава от 225 на 275 коня и от 321 Nm на 435 Nm.Също така повишаване на налягането на турбото от 0.6 bar на 1.1 bar, Pop & bangs опция в гърнетата,Launch Control.....и вече няма по-щастлив човек от мен
Като резултат кола която ускорява от 0-100 км за 6 секунди и дава време на 402 м - 14.2 секунди ....перфектна ежедневна кола И то кола която е абсолютно в оригинален вид, с всички гърнета и катализатори и без никакви тунинг доработки по мотора.Всичко от което исках от следващата ми кола беше на лице.
От както я имам съм изминал с нея над 35 000 км за около 1 година.Карам я всеки ден.Всеки изминат километър с нея ми създава страхотно усещане и не мога като се кача на нея и да не сляза след това с усмивка.Това не е най-бързата кола която съм карал и не съм се самозабравил.Имам възможността да карам други коли и то доста по-бързи и скъпи но това е различно.Както ми каза един сериозен Фордаджия преди време...."Това да караш истински спортен Форд не може да се опиша с думи, различно е и е страхотно".Така е.
Пет неща, които най-много харесвам в колата:
1.Двигателят - много добър мотор,познат на всички фенове.Няма да разказвам за него.Поне на мен много ми допада.
2.Поведението на пътя - колата стои много стабилна, директна при управлението, тежка.Усеща се спортна и от старата школа.При висока скорост остава комфортна и няма онова усещане за лекота и литкане като при другите бързи Хечбеци. Говорим за stock коли.
3.Страхотна визия и цвят.Дизайнът макар че е от преди повече от 10 години изглежда актуален и прави впечатление. Спойлерите, двата накрайника на гърнетата.Всичко изглежда на място и прави колата много по-различна от другите Фокуси.
4.Звукът е страхотен.
5.Колата спира много добре.
Пет неща, които не харесвам в колата:
1.Заради големите гуми и блокажа на диференциала завива много трудно....повярвайте ми много трудно.
2.Разходът - гори доста - 13 градско , 10-11 извън града.
3.Въпреки високото ниво на изпълнение си е пластмасов вътре.
4.Трябва да се кара внимателно и лошите и павирани пътища не са я любими
5.Частите за нея са много трудни за намиране.
Та нека така да започне разказът за Фокуса ми.В следващите постове ще Ви разказвам за подобрения и ремонти и дано информацията да бъде полезна и интересна за всеки.
Всичко започна в един следобед на традиционното за повече автомобилни фенове неделно кафе с приятели на автомивка.Бях си продал предишната кола(Seat Leon 1.9 TDi ARL 200 коня) преди около месец и все още ми се въртяха всякакви идеи за следващата.Трябваше да е по-бърза и по-нова от предишната, да не е дизел и да прави усмивката на лицето ми все по-близо до ушите.Трябваше да не е луксозна,леко спартанска и дори абсурдна....хммм....поредно отваряне на сайтовете да продажба на автомобили....отново обсъждане с компанията на вариантите и изразяване на всякакви безумни идеи(Ауди 80 Competition с присаждане на 1.8 20v turbo примерно ) спрямо пристрастията към различни марки.....и изведнъж дай да прегледаме всички Фордове над 200 коня.....а това ST е в София и ми хареса.....никога не бях се замислял за такава кола.Часът беше 14:30...в 15:30 бяхме в София на оглед на колата и след едно даване на газ и по-малко от 24 часа колата беше моя И така накратко започва моето Форд приключение.
Ford Focus Mk2 2.5 turbo ST225. Произведена 2006, закупена нова в България.Колата е ниво на оборудване ST3 - всички възможни екстри за модела без кожен салон.
Още при първото каране и разговор със собственикът разбрах, че колата не върви като оригинално заводско ST.Има инсталиран Superchip Bluefin Stage 1 - това в последствие разбрах, че означава от 225 на 275 коня и от 321 Nm на 435 Nm.Също така повишаване на налягането на турбото от 0.6 bar на 1.1 bar, Pop & bangs опция в гърнетата,Launch Control.....и вече няма по-щастлив човек от мен
Като резултат кола която ускорява от 0-100 км за 6 секунди и дава време на 402 м - 14.2 секунди ....перфектна ежедневна кола И то кола която е абсолютно в оригинален вид, с всички гърнета и катализатори и без никакви тунинг доработки по мотора.Всичко от което исках от следващата ми кола беше на лице.
От както я имам съм изминал с нея над 35 000 км за около 1 година.Карам я всеки ден.Всеки изминат километър с нея ми създава страхотно усещане и не мога като се кача на нея и да не сляза след това с усмивка.Това не е най-бързата кола която съм карал и не съм се самозабравил.Имам възможността да карам други коли и то доста по-бързи и скъпи но това е различно.Както ми каза един сериозен Фордаджия преди време...."Това да караш истински спортен Форд не може да се опиша с думи, различно е и е страхотно".Така е.
Пет неща, които най-много харесвам в колата:
1.Двигателят - много добър мотор,познат на всички фенове.Няма да разказвам за него.Поне на мен много ми допада.
2.Поведението на пътя - колата стои много стабилна, директна при управлението, тежка.Усеща се спортна и от старата школа.При висока скорост остава комфортна и няма онова усещане за лекота и литкане като при другите бързи Хечбеци. Говорим за stock коли.
3.Страхотна визия и цвят.Дизайнът макар че е от преди повече от 10 години изглежда актуален и прави впечатление. Спойлерите, двата накрайника на гърнетата.Всичко изглежда на място и прави колата много по-различна от другите Фокуси.
4.Звукът е страхотен.
5.Колата спира много добре.
Пет неща, които не харесвам в колата:
1.Заради големите гуми и блокажа на диференциала завива много трудно....повярвайте ми много трудно.
2.Разходът - гори доста - 13 градско , 10-11 извън града.
3.Въпреки високото ниво на изпълнение си е пластмасов вътре.
4.Трябва да се кара внимателно и лошите и павирани пътища не са я любими
5.Частите за нея са много трудни за намиране.
Та нека така да започне разказът за Фокуса ми.В следващите постове ще Ви разказвам за подобрения и ремонти и дано информацията да бъде полезна и интересна за всеки.