Страница 3 от 5

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 31 дек 2010, 15:47
от ffmk1l
Голямата тема стана! ;): Моят съвет е: ако не караш много-бензинова кола, ако караш над 15 000-20 000-за дизел си, освен ако нямаш проблем с парите.
Освен това една подробност, която мнозина не знаят за Мк3 Мондео-тата- на седаните и хечбеците има едни тампони на задното окачване, които се сменят на всеки 20к кил.,тампоните струват 100-на лева, ама се сваля цялото задно окачване, така че ремонта е над 1000лв. Комбито го няма тоя проблем.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 31 дек 2010, 17:13
от Alexi
тампоните са слабо място до толкова до колкото изкарват по малко от останалите неща по окачването ,но силно си преувеличил за смяната .. моите са оригиналните на 100+к ,освен това се предлагат такива на Powerflex които са "вечни"

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 03 яну 2011, 10:44
от didon80
Тампоните на окачването изкарват 200000 км! Докато дойде техния ред се сменят доста други неща по колата, така че това е последна грижа......

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 03 яну 2011, 21:03
от Nikola Ivanov
ЧНГ 2011 на всички!!! Много здраве, успехи и по-хубави коли през Новата година!

---------------

Ама аз, таковата...заглавието си е актуално, понеже, читав форд не знам как да намеря и...ще ме биете тука, щот това е форум на форд, ама пак се чудя дали да не си взема някое пежо например:) или въобще малка кола.

Макар че, много е показателно, че върнати от лизинг мондеота в София има само 3-4 в МП, а с Пежа на Ботевградското в оказиона им е задръстено, направо с лопата да ги ринеш - на по 2-3 години....що са върнати толкова много, идея си нямам. Недоволни ли са собствениците им , не могат да си плащат лизинга ли...ама не мога да вдяна как така ще си купиш ти 2009година кола с всички екстри, включително и глезотийки всякакви по нея, дето струва луди пари като нова, и през 2010 вече я продаваш на минус 30 процента примерно...

за пежо обаче има читав частен сервиз, където са професионалисти /не оторизирания естествено/ - достатъчно е рекламиран в техния форум, а Форда къде да си го правя?? С Мондеото за 5 години нито веднъж не случих на майстор. Моля ако някой знае добър майстор за форд, да каже! Форума го четох, прегледах темите - има предимно оплаквания, и то предимно от МП, то тях и аз ги знам кви са хубавци - два пъти съм ходил при тях:)

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 03 яну 2011, 23:01
от essex
предполагам сам можеш да си направиш извода щом има толкова много върнати пежа :)

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 03 яну 2011, 23:26
от Pyrhel
Не сте прави за върнатите коли, че върнатите коли са направили проблем. Преки наблюдения върху една 308-ца. 2008ма мацката си я беше поръчала - средния дизелов мотор - 1.6 HDi, най-високото ниво на оборудване, автоматик, фрашкана с екстри, покупковата цена не я помня. Кара я 2 години, остави я в София Франс Ауто. За 2 години колата беше на... 30тина хил. км :) нямаше удари, имаше само малко драсната задна броня отстрани :) Така че това не е критерий...

Върнати мондеота... Никой не иска да върне кола, която я е плащал на 50-60 и нагоре хил. лв и да му дадат 15 примерно. Прав, крив - ще го яде :)
Имай предвид, че за части на Пежо няма да чакаш. Всичко го имат на склад. Подземието им е колкото един блок. Дали е читав сервиза им... По-читав е от тоя на Автомотор :lol:

За сервиз не мога да ти помогна, мога само за диагностика :oops: скоро ми пристига дилърското оборудване за Ford :oops:

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 04 яну 2011, 00:14
от PcMan
Пежо дали ще има подобно поведение на пътя, такова усещане и удоволствие от карането ? Не. На мен лично повечето нови пежа не ми харесват като дизайн, а текущите току що излезли модели - още повече. Говорим като външен дизайн, колата може да е брилянтна отгоре, но всеки ден аз ще се качвам в тази кола, и външния вид е важен и никога не трябва да се слага на страна, ще е голяма грешка осъзната по-късно.
Пред пежо и форд биз избрал форд с 2 ръце. Французите правят винаги нещата сложни, не казвам лоши, а сложни. Всички коли имат слаби места, но форд след фокус-1 (края на 98ма), включително него с пълна сила, се променя - по-качествена изработка, много по-надеждни коли, страхотно поведение на цялата гама, като повечето марки, модели, и класове коли над тях не могат да стигнат подобна. Ford Focus ST 2.5 225hp с кожа, навигация, 5 врати и подобни бие по-лекия Opel Astra VXR 255hp на писта, отделно от което се споменава колко по-добър е за каране Форда в случая. Всичко това се повтаря във всички интервюта на фордове след фокус-1, както и неговия. Няма да изгние като опел, ще бие коли с повече коне, за много повече пари, ще се поддържа с много по-малко пари, ще се чупи много по-малко. Ще се кара с огромно чувство за връзка с колата, волана, пътя и т.н.(с думи не може да се опише).
Аз бих си взел Фокус-2 (след 2004 е това) - невероятна кола, подценявана от всички незрящи и велики съперници и улични разбирачи. Кола на 2ро място по продажби в Света след Королата (която се предлага на много повече пазари - от там). А фактите за съперниците са такива - Фиестата и Голф 6 си разменяха месец през месец на най-продаваните в Европа, а Фиестата е кола в по-нисък клас от Голфа, какво остава за Фокус-3 от януари 2011 с/у голф 6, които съвпадат по клас и поколение.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 04 яну 2011, 09:20
от Nikola Ivanov
E за опел и през ум не ми е минало, не мога да я понасям тази марка, просто никак не ми харесват. Освен дето гният, ами са ми и грозни. Но дизайна на пежата ми харесва - красиви са си, а и водят много меко /то всички казват да не си вземам френска кола/. Но най-важното, ако колата не е в гаранция, има страхотен сервиз за тях, за който само суперлативи и супер доволни клиенти, а с форд знаете кви са всички майстори..няма да пиша повече такива работи, защото тук е ясно, че всички са фенове на форд, жена ми също много харесва мондеото и иска и следващата кола да е пак такова, ама не ходи тя да се разправя по сервизи и майстори, а ходя аз :D
Не знам засега, има да мисля още. Прав е PYrhel, че няма разумна причина някой да си купи ново мондео за 50К+ и след 2-3 години да го остави в Мото Пфое за 16-17К.
Е това се опитвам да разбера - може ли да се счита, че предлаганите в МП втора употреба са наистина без проблеми, прегледани от тях, с ясна история и т.н., или....абе най-големия майтап е, че вчера на сайта им за употребявани автомобили има едно Мондео точно същото като моето, и в абсолютно същия вид, същата година на производство - 1996. Обявено е за 2750лв! а за моето и 1000лв не си мисля, че някой може да даде /е, на мен не ми работи климатика, а на това от МП сигурно работи, но иначе видът и годините са 1:1/.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 04 яну 2011, 10:51
от Pyrhel
Помисли, пресметни и решавай :)
Пежата не са лоши, даже напротив. Последните им модели дори са и по-икономични от Форд. Поддръжката им сякаш е по-скъпа от фордовската. Поддръжка във форума им има (пак за разлика от ситроените), сервизи - също.

Като цяло не мога да кажа лоша дума за Пежо и затова ти написах и по-горе помисли и решавай. И все пак - по-добре първо избери цена, клас на автомобила и големина и всичко останало е до каква бройка изпадне измежду 2-3 марки и модели, на които си се спрял :)

А дали може да се разчита на МП - не смея да правя такива изказвания, но поне ще имаш сервизна история. Обаче там цените са понадути.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 04 яну 2011, 16:49
от Alexi
нормални са си в МР цените на коли с история и ясен пробег .. на Пежата върнати от лизинг цените са доста по високи .. в момента МР имат Фокус 1.6 ,11.2008г за 14к ,много добре оборудван ,колко да струва ... вече Мондеото е много по добро за мен като кола но там в тия пари се вписва МК3 ,избора е доста богат също ... Никола ти първо си харесай клас автомобил че се луташ в момента ... после ограничи избора до няколко марки/модела и почваш издирването .. щото пазара е огромен и ако не знаеш и какво търсиш става сложно ..

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 09 яну 2011, 19:40
от ford1416V
Що ли се бута магарето между конете, ама айде и аз да дам акъл, нали по това най ни бива.
Колега, гледам, че колабанието относно Форд при теб възниква от недостатъчния избор на Мондео на предпочитаната от теб цена и липсата на читав сервиз.
При това положение предлагам следното: Вземи се качи и тествай, ама наистина тествай едно две от въпросните Пежа и, ако успееш да намериш Фокус с по-яко двигателче (над 1.6). Така за сравнение. За мен отговора е повече от ясен, ама вземи се убеди от личен опит.
Що се отнася до сервиз в МП могат да вършат работа, по-скоро са много особено животно. Там трябва да се ходи с ясна представа, какво искаш да се направи по колата и да не им се оставя да вземат инициативата. За София се чуват добри отзиви и за ПитСтоп.

Абе какво ти Пежо, седни покарай и пак ще говорим!

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 09 яну 2011, 23:27
от S_C
Nikola Ivanov...включвам се в темата ти не като "запален фордаджия".За мен колата е просто машина.Или върши работата,за която ти трябва,или не я върши.По стечение на обстоятелствата, последните две коли са фордове и съм страшно доволен от тях.
Като взимах втория Форд обаче,ми стояха две алтернативи.Заглеждах се по комбитата на Волво.В края на краищата си взех Форд,просто защото се намери такъв евтин.Той пък от своя страна излезе стегнат и поддържан.
Кратичко-кола за каране не се купува със сърцето,а с главата.Ако искаш някаква екзотика-вкарай една в гаража,чопли си укендите по нея,карай си я през седмица,играй си колкото искаш.Колата "за каране" трябва да има други качества.Да...хубаво е да има някоя и друга екстра...но те в съвременните коли повече пречат.На Форда му е все тая дали го карам с по едно кило кал на стъклата,дали е чист,дали предният капак не е отварян от месец.На колата за каране...започнеш ли да и отваряш предния капак твърде често...е време да започваш да мислиш за друга.Така,че...изясни си за какво точно ти трябва тая кола и вече според това избирай марка,модел и ЦЕНА!

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 13 яну 2011, 11:35
от orlinm
То малко като латино сериал стана темата, но да си кажа и аз какво мисля:

Дилемата е само 1 - бензин или дизел. И при условие, че колегата ще и прави по 15 000 на година дилемата дори не съществува. Отговора е 2-литров бензин от по-висок клас (Мондео примерно) пък каквато марка кола си хареса такава да е.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 13 яну 2011, 13:24
от Alexi
при 15к на година разликата в разхода между еквивалентни бензин и дизел са 1000 лв .. така че дилема си има ...

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 13 яну 2011, 14:20
от Nikola Ivanov
Все пак май Пежо ще е:)

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 13 яну 2011, 15:45
от nikolovvd
Годишно плащам 4-5 Мондеота във вид на лизинг. Но колата има гараж и не се притеснявам, ако някой влезе при каракачанската овчарка! :D:
Нама да я храня поне 1-2 седмици! =)):
Като прибавиш 2500 лв. застраховки, данъци и смяна на масло във фирмен сервиз всяка година! :shock:

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 14 яну 2011, 19:39
от ford1416V
Nikola Ivanov написа:Все пак май Пежо ще е:)
А какво точно Пежо си си харесал?

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 14 яну 2011, 19:41
от Alexi
вероятно баничарката 307 :D:

Публикувано: 15 яну 2011, 01:35
от ford1416V
Alexi написа:вероятно баничарката 307 :D:
И на мен това ми мина през ум, та затова предложих тест. Това е задължително за човек, който от Форд Мондео отива на Пежо, че има после да си сънува старото Мондео...
При 307-цата след 2003 г. съотношението маса на автомобила съотнесено към динамика на двигателя (именно динамика, а не конски сили) е доста по-различно от това при Фордовете, при това съвсем не в полза на Пежото. Не казвам, че е лошо, а просто, че трябва да се усети преди да се купи. Моята идея е да се пробват няколко марки от един и същ клас. Ето аз, например и не предполагах, че ще взема Фиеста, но просто това беше най-доброто, което изпадна в класа, който търсех и на цената, която бях приготвил.
Колеги, подкарайте поне няколко коли преди да се спрете на една и да си дадете парите!

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 15 яну 2011, 07:11
от nikky
В момента поддържаме 3 коли - 407 бензин, 308 дизел и Форд Фиеста бензин.
407-мицата е чудесен автомобил за извънградско, но е отвратително ниска и това в комбинация, че е дълга и широка я прави несъвсем практична. Харчи си, като си я настъпиш си харчи още повече - 10-12 градско, 7-8-9 извънградско. За 6 години каране, освен консумативи и заваряване на картер, които се пукна поради това, че е ниска - и е сменян комутатор за 750 лева. Окачването не е евтино, но в никакъв случай не е трошливо.

308-мицата е с двигател 1.6 ХДИ, с който направи световен рекорд по икономичност. Интериорът е с много качествени материали за класа си, по нищо не отстъпва на прехваления и надценен Голф 6. Не съм се качвал в конкурентния Фокус, за да направя пряка съпоставка. Има награда "Златен волан" в Германия, а това немска класация да сложи френски автомобил на първо място е изключително! Въпреки вицовете за Пежо, които се срещат и за Форд, колата е изключително сполучлива. За 55,000 километра и 3 години, единствените дефекти са изгорял бушон за чистачките и 3-4 изгорели крушки. Двигателят не е шумен и на последната предавка между 70-90 километра не можеш по нищо да разбереш дали си в бензин или дизел.
Поддръжката - на 1 година или 15,000 километра, горивен филтър по разчет на производителя се сменя през път на 2 години или 30,000 километра. От там варира цената на обслужване - 200 или 300 лева за всички филтри и масло в София Франс Ауто. В момента има промоция и е по-евтино. Сменяхме накладки, антифриз и спирачна течност в София Франс ауто - 370 лева, но това е възможно най-дебелата цена, защото си работят на европейски цени. Части има, алтернативни части има също, има и неофициален сервиз на Пежо, които е на изключително високо ниво - като оборудване, софтуер, капацитет и майстори. Не знам дали има нещо подобно за Форд.
Като разход е повече от икономична, има модификация със 112 коня и 6 скорости, която е още по-икономична на дълъг път. Автомобил, който бих препоръчал на всеки.

Фиестата още е зелена. Взела е някои характерни черти на Пежо, но дизайнът е върховен. Моята е възможно най-харчещата модификация и прави 10 на градско, а на извънградско е между 5 и 10. За поддръжка нищо не мога да кажа, нищо не е пипано по нея. Няма турбина, което е един проблем по-малко в бъдещето. Качеството на материалите отстъпва на 308-мицата, но все пак са в различни класове.
Изображение

От Пежо съм страшно доволен, както и от Форда.