Страница 5 от 5

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 13:55
от apexsster
Alexi написа:това ,че малките коли горят малко е мит ... ако е бензин 1.2-1.4 под 8-9 градско не може да падне ,навън със 120-140 ,7-8 .. това е доста повече от мондеото ми ... и един пример - тъщата има чисто ново Фолксваген Поло ,26к го плати .. за тия пари получи евтини пласмаси ,почти никакви екстри и разход от около 8 средно за 1.4 бензин .. отделно грам не върви - карал съм го няколко пъти ... по същия начин стоят нещата и с рено клио 3 ,1.4 бензин - пак купувано ново . Относно поддръжката - кое е евтино ? само гумите ,че са по малки .. всичко друго е същото ...
Колега, въобще не е мит, че малките коли горят малко в града. Разликите са големи от рода на 4 5 литра и то разбира се зависи от автомобила с които ще бъде сравнението.A малка кола дизел само си мирише нафтичката например 1.4 tdci и 1.4hdi дори 2.0 hdi.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 13:59
от Pyrhel
Не съм фанатик по марката, да я караш със здраве новата и вярно да ти служи и най-вече да не ти създава проблеми дъъълги километри.

С някои неща съм съгласен с тебе, с някои - не. Бензиновото - хубаво, ама аз ще ти дам цифри за дизела 2.2 дето е 150 коня.
Nikola Ivanov написа:В София гори около 7, а мондеото ми гори около 11. Ако това е малка разлика, добре.
Виж на извънградско разликата наистина е малка, полото гори 5,5, а мондеото 6,3. Само че ми гори толкова малко мондеото, защото е 90 коня.
Градско 2.2-то с галене в софия ми дава 7.7 - 8 по зимно време. Като не го галя, а го карам нормално и от време на време го изръчкам много злобно - 8.8. Като му разказвам играта - 12-13.
На извънградско при движение до 130 на круз контрол разхода ми е 4.9 - 5.1. При по-високи скорости, като на някои места е над 200 - 6 - 6.5/100.

Малката hdi-ка верно мирише нафтата, 8 и 16-клапанова 1.4, 1.6, 2.0 (90 коня) на 206-цата примерно са чук за града. Нещата не стоят така с tdci-то. Фиестата си е по-лакома...

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 14:22
от Nikola Ivanov
Pyrhel написа:Малката hdi-ка верно мирише нафтата, 8 и 16-клапанова 1.4, 1.6, 2.0 (90 коня) на 206-цата примерно са чук за града. .
Това какво точно ще рече? :D

Ама аз съм изцяло съгласен с тебе за разхода на дизелите. Изобщо не споря, че са по-икономични. Но и поддръжката им е много по-скъпа. И зимата съм виждал всякакви метани да правят, да подлагат легени с гореща вода под двигателя и какви ли не други изпълнения :lol: :P И по-ниския разход на гориво ти излиза през.......когато тръгнеш да правиш горивна уредба:) Горивните и въздушните филтри се сменят много по-често, подгряващите свещи също, и всички консумативи и части са по-скъпи от на бензиновите.

Освен това, самата дизелова кола при покупката, независимо дали е стара или нова, е с около 2000лв по-скъпа от аналогична бензинова кола. Докато ги избиеш от икономия на гориво, то дошло време да сменяш колата :D Нафтата също е по-скъпа от бензина. Освен това нафтата по нашите бензиностанции е страшно "хубава". Не че бензинът е много хубав, ама бензиновите двигатели не са капризни, досега нито съм чувал, нито ми се е случвало да се "запуши нещо" на бензинов двигател. Затова за мен въпроса бензин или дизел изобщо не стои.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 14:37
от Pyrhel
Чукът е универсалния инструмент - демек, че са супер избор. Да бе, така е, то зависи колко се кара най-вече.

Аз пък оплаквания от нафтата нямам. Естествено не сипвам евтина нафта от тракторите на село :lol: Имам една 2.2 HDi-ка от 6 години се дондурка - нищо й няма, нищо не е сменяно по горивната с-ма и няма лигени и други стари шофьорски техники. :D

Няма да влизаме в поредния спор бензин vs. дизел, затова има различни коли - за различните нужди, разбирания и идеали :mrgreen:

Да я караш със здраве, тя да е здрава, да се обичате, здраве, щастие, берекет... :mrgreen: Така де, честита да ти е!

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 14:38
от amplified
Ама за кратки градски дизела няма никакво предимство.
Днес при -9 градуса я оставих 3 минути да поработи и тръгнах, след 100 метра вече бях на 90 градуса. Ако не я оставя да работи на място и трябват 500метра до километър ( ако е под -10).
А унуй и 1 час може да го чакаш на място да си трака :D:

Иначе pyrhel, тия числа на 2.2 ако са реални си е голям кеф _friends_

edit: Вчера я засякох при -2 градуса от напълно студена до 90 градуса загря за 900метра ;)

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 16:05
от Nikola Ivanov
amplified написа:Ама за кратки градски дизела няма никакво предимство.
А унуй и 1 час може да го чакаш на място да си трака :D:
То пак добре, ако изобщо затрака при тези студове:) Че и в ютюб има клипчета как пали дизела при минус 13, а тези дни май и по-минусови температури се очакват. А имам приятели, които са с чист дизел или само ТД - верно трака като трактора на нивата :D ТДИ и ХДИ по не тракат, ама с тях като отидеш на ремонт, пък си трака мамата :D :P

pyrhel, благодаря много за благопожеланията, и аз на това се надявам, нищо, че не е Форд! :D И на теб безаварийно с дизела ти пожелавам! :D И както вика колегата amplified, радвай се, ако са ти верни цифричките, защото нашите служебни пасати, дизели, ТДИ, ама си хапват към 12 градско :) За вървенето, верно много вървят. Няма и как да е, щом са фауве :lol:

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 20:33
от Alexi
Никола всеки гледа от своята си камбанария .. днес минах 300 км ,като запалих на четвърт оборот при -9 ,въпреки че акумулатора ми е поизносен и едва завъртя .. моята машина има печка на ток ,след 1-2 км парното тръгва ( освен това имам подгряване на предни и задни седалки , огледалата, предното и задното стъкло) .. извън града както каза и Pyrhel съм на 5/100 със 130 на темпомат( по бавно рядко карам) като пътуването е в пъти по комфортно отколкото с малка кола .. градско шуменско/варненско ми гори около 7 (като колата е 155 коня ,а не 60 )... пътувам доста ,за мен малката кола не е алтернатива ... не ти отговорих на лични щото не видях смисъл ,не съм ти искал обяснение що си си избрал такава кола ,щом си я харесваш е ок :D

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 26 яну 2011, 21:06
от didon80
Наистина голям бензинов мотор с тежко купе трудно се изхранва с нашите доходи. Затова има и алтернативни горива, на които цената е чуствително по-ниска и разход от 12 градско, 10 магистрала и 8 извън града се преглъщат по-лесно. Евала на дизеловата технология има много предимства пред бензина сред които са по-ниския разход и по-добрата еластичност. Затова са и по-скъпи при покупка и подръжка. Както знаете няма безплатен обяд, винаги едното е за сметка на другото...

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 18 дек 2011, 16:25
от Nikola Ivanov
Ух, три пъти се препотих, докато си спомня паролата да си вляза в регистрацията, защото приблизително 10 месеца не съм писал тук, откакто не карам вече Форд.
Поводът да вляза е, че вече близо година откакто си купих Полото и това ме кара да споделя някои мисли, които ми се струва, че биха били полезни за хора като мен - обикновени хора на заплата, без собствен бизнес, без странични доходи, без големи наследства, а такива са сигурно 80% от българите и съответно по логика и 80% от форумците. Мнението, което искам да споделя, естествено не важи за хора с пари, за такива със собствен бизнес или такива, които си вадят хляба с колата и "въртят" примерно 100 хиляди км годишно.
За какво иде реч -след близо 1 година с Полото, направо се родих по сравнение с мондеото преди това. Но в никакъв случай не искам да кажа, че Форд е лоша марка или пък, че Фолксваген е по-хубава. Изобщо не! А въпросът е в това, че мондеото ми беше 1996 година, а Полото ми е 2008, и че мондеото е висок клас кола с безумно скъпа поддръжка, а полото е нисък клас и е без екстри -няма клима и серво.
Но - с мондеото ръсех през месец - два по една шапка пари за поддържка, защото частите са му безумно скъпи, и поради факта, че беше 1996 година, често имаше поводи за какво да се дават пари. Въпреки, че ми излизаше доста скъпа поддръжката, колко и пари да дадеш, все си караш стар таралясник.
Полото, откакто съм го взел, съм навъртял 15000км и единственият ми разход е смяна на масло и филтри, колата си е нова, не се чупи, не се разваля, гори съществено по-малко от форда - градско в София в лудницата ми гори 7,2-7,3, а Форда ми гореше около 12. Всичко му е много по-евтино, а удоволствието да караш кола на 3 години е несравнимо с нищо.
В никакъв случай не искам да кажа, че VW e по-хубаво от Форд, а искам да кажа, че е хубаво да си правите сметката и да не се надскачате, както аз например - имах мондео, а не бях готов да посрещам разходите по такъв клас кола. Мисълта ми към хората като мен, които са на заплата, е -
-колеги, не ви трябва голяма кола, която да има висок разход на гориво, а и заради това, че е голяма, ще е стара - ново Мондео знаете колко струва, около 60К
-хубаво си помислете дали ви трябват екстри, аз свикнах, че полото няма серво на волана, няма серво на спирачките, няма клима - беше ми терсене само първия месец! Но като се развали хидравликата на мондеото, рейката струва 2К! Като нямате такива екстри, няма и да ви се развалят,
-новото е несравнимо с нищо - по-добре си вземете евтина кола, малка, без екстри, но нова или на 2-3 години, отколкото да карате голяма и мощна кола с екстри, но над 10 годишна!
- и за мощността на двигателя - полото ми е 60 коня, и какво от това, вдига спокойно 120-130км в час, без да се мъчи, а повече не е необходимо, ако не искате да се трепете. Аз го карам предимно градско, а в града и 80 рядко вдигам в тези задръствания, най-честата ми скорост в града е около 40 км в час. Но разходът ми е 7 на 100 бензин, за разлика от 12 на сто при мондеото.
Знам, че повечето сте фенове на големи и мощни машини и ще приемете мнението ми много негативно, но за тези, за които е важно колко пари им струва поддръжката на колата, нека обърнат внимание на вмнението ми:)
Eдинствена причина да напиша горното е да бъда полезен на хора от форума, които имат същата дилема, каквато аз имах преди година, а именно-каква кола да си купя. Нищо лошо не казвам за марката ФОРД, ако имаше фИЕСТА на цената, на която си купих полото, щях пак да си взема Форд. Ама нямаше. Един колега продаваше хубава фиеста тогава, на 90000 км за 6800 и не казвам, че цената е била лоша. И колата беше хубава. И имаше клима. Ама полото си го взех на 20000км реални за 6500. Да, няма клима, няма серво, няма нищо, две врати е, три цилиндъра, 60 коня. Ужас, ще кажете. Ми не е ужас, евтино ми е, новичко е, прилично вози и разходът е нисък. Това търсех аз.
Абсолютно никакъв спор няма, че Мондео или Фокус са много по-хубави коли. Ама и цената им е много хубава, и поддръжката е много хубава. И пак казвам, мнението ми не важи за хора бизнесмени и за такива, за които не са проблем разходите по поддръжка на голям автомобил. Аз ако можех, щях да си взема чисто ново мондео, но докато не мога, ще си карам фолксвагена:)
Така че, отговорът на заглавието на темата е - малка нова кола. Сам си го задавах този въпрос миналата година и сега вече сам си отговорих. Дано съм бил полезен на хора, които също си задават подобен въпрос.
Весели коледни празници на всички! А форума ще го следя пак, защото съм бил Фордовец с предишната си кола и кой знае следващата каква ще е:) А Мондеото е желязно - не го продадох, а го подарих на тъста, който го използва в момента за доста по-натоварващи работи, отколкото аз, дето си ходех с него до офиса на работа, и още си върви форда и той казва, че бил доволен от него :)

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 18 дек 2011, 17:45
от Дмитарчо
ДА си жив и зрдав.. и ти и Полото, дълъг съвместен и безавариен живот :) Това което говориш ... хем ги сръвняваш Полово и Мондеото ... хем не ги сравняваш ;) И аз като теб преди веме карах само бензинови автомобили - неисках и да чуя за Дизел или ГАЗ. Но така се завъртяха нещата, че дали за късмет или за лошо си купих Фокус преди 3 години. И то го купих без да съм го палил даже, без да му чуя двигателя, без да седна дори вътре, без да измина и 1 метър с него ... и НЕ, не съм го купил от брат ми или баща ми. Купих си го от Автокъща, в която стъпвах за първи път, без д апознавам собственика без никой да ми е казвал една дума за точно този Фокус. Не .. не изкарвам по 10 000 лв. на месец за да мога да си позволя таква "газария", и аз съм обикновен работник на заплата без странични доходи като теб, разликата е само, че съм от малък провинциален град, а не от столицата ;) - просто така се случиха тогава нещата - така стана. Когато си търсих кола, и аз като теб 1-2-3 месеца се облъчвах пред монитора да гледам коли - нямах предпочитане за конкретна марка - просто гледах да ми хареса купето на външен вид - и аз като теб не разбирах /и все още не разбирам ао механиката на автомобилите/, единственият ми критерии беше да не е комби - защото са ми страшно грозни като дизайн ;) Без Фокуса ... карах си го 3 годинки без да съм правил генерални ремонти - всъщност никакви ремонти не съм му правил - само наливах нафта, сменях масло и газ :) Колата си имаше всички ексти за модела - климатик, ел. пакет и толкова :) Но сравенние със старата си беше както казваш космически кораб. Беше 2002г. модел. Супер си бях доволен от колата. За мойте си нужди - да ходя на работа с нея и да ходим с жената при родителите и на 300 км. от където живеем в момента. Каквото да не е, си я карах - на година и навъртах около 20 000 км. Харчеше си нормално като за дизелова кола - градско 7-8, навънка повече от 5 не ми е горяла какво и да я карам. Това мога да го кажа, със ръка на сърцето защото вски божи път когато сме тръгвали на път съм пълел резервоара до горе и като рпистигна - пак. Правил съм си експерименти за разхода, гледам да си карам нормално за мен извън града с около 120 км/ч по магистралата 140 - разход 5/100 км. пробвал съм и да не вдигам повече от 100-110 км. следял съм обортомера да не прескача 2000 оборота, да не с епуска торбинката - пак 5/100, пробвал съм и да и взема здарвето /в рамките на разумното - а и жената много ми се кара ;)/ извънграда 140-160, на магистралата с колкото може, демек 200 - пак 5.5/100, лятото съм карал с пуснат климатик, със скорост около 120км/ч разхода пак ми е бил 5/100 Фокуса беше 115 коня, TDCI моторчето, на 130 000 км. Не се познаваме, не сме приятели, че да ми взмеаш думите за чиста монета, но и аз нямам интерес да те лъжа. Разхода много зависи от това как е потдържана колата, а потдържана кола - си е потдържана кола. Не съм съгласен, че потдръжката и е много по - скъпа от бензинова кола, или от твоето Поло. А си има всичко което ти трябва / оплакваше се, че си гледал кола без клима ;)/ Но след време ни се роди Дъщеричка .... и това ходене при родителите и взе да става мъчително със сравнително малкия Фокус /за багазника говоря/, то станаха едни колички, едни камиончета, едни колелета една камара с дрехи и памперси ... И се наложи да си търся по-голяма кола - комби, мда, от ония дето са ми изключително грозни ;) Продадох Фокуса ... и започна едно търсене. И от търсенето ... се здобих с Мондео МК3, след фейслифта ... Е няма такъв автомобил. Возията си му е возия, вътре .... хоро да играеш, интериора - и по филмите на космическите кораби не са толкова завладяващи :D За разхода ... за сега не съм го засичал навън - но в града си ми гори 7/100, а е по-мощен автомобил 2 литра мотор, 131 кончета но е и по-тежичък от Фокусчето.
Мисълта ми е ... като искаш ефтина, нова но пък и хубава кола .. защо не изчака малко и да си вземеш от тея дето ги згфлабят в Ловеч ... по спомен ги продават за около 15 000 лв. а на външен вид биват, че и екстри май имат. Аз такава кола никога няма да си купя !!! Нагледал съм се на чисто нови Дачии ... тя клавиатурата ми е направена от по-качествена пластмаса отколко интериора на тая консерва - колкото и ефтина за потдържка да е - не ми ли е комфорто вътре като седна ... да ти пикая на новия, ефтин автомобил. Продпочитам да си закупя кола на 5-10 години но да знам че е кола, да зна, че като седна вътре ще ми е комфортно и да ми е кеф като си гледам интериора вътре.
Тя ако тръгне да се чупи, както говориш за помпи, дюзи дрън дрън ... ще се чупи и ще се плаща - няма как. Ако утре недай си Божер ни удари едно земетресение и още повече да не дава оня горе ти се срути блока ... купи си палатка и живей на някоя полянка ;) /без никакви лоши чувства/. Който каквото търси .. такова намира. Но в началото беше тръгнал да търсиш Мондео ... или няма значение каква кола, но честно казано да си вземеш ПОЛО ... и то 2008 година без СЕРВО .. хайде моля ти се, това автомобил ли е ?!? да си беше взел Голф 2 .... на газ ... щеше да се родиш от км потдръжка.
Важното е на теб да ти харесва автомобила в който се возиш и да ти доставя удоволствие от шофирането му ;) Другото ... както ще стане катро недай си боже отидеш при майстора - е божа работа. ДА си жив и здрав и цялото ти семейство покрай бет. НЕ съм писал с цел да се заяждам или изпъквам с нещо.
Със здраве.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 18 дек 2011, 20:59
от ЯЛТА
Nikola Ivanov написа:Ух, три пъти се препотих, докато си спомня паролата да си вляза в регистрацията, защото приблизително 10 месеца не съм писал тук, откакто не карам вече Форд.


А Мондеото е желязно - не го продадох, а го подарих на тъста, който го използва в момента за доста по-натоварващи работи,работа :)
Ей Ники Ники здравей, сети се да пропишеш малко тук. Правилно си постъпил че не си изхвърлил вървящото Мондео, а си му вдъхнал още живот.
*00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143* *00143*

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 18 дек 2011, 22:12
от amplified
-колеги, не ви трябва голяма кола, която да има висок разход на гориво, а и заради това, че е голяма, ще е стара - ново Мондео знаете колко струва, около 60К
Колега, мондеото почва от 38 хиляди, не знам тия данни от кой век ги вадиш, ама не са актуални ;)
Пък и те предизвиквам да се пренесеш от Бургас до София и обратно с полото без серво и климатик и "огромен" багажник _friends_
Иначе за повечето други неща си прав.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 18 дек 2011, 23:00
от HACKO
Липсата на серво в малка кола а и в по-голяма не е проблем. Проблем е че малката кола на дълъг път не е комфортна и изморява, и Ескорта и Фиестата ми са без серво, на един и същ път с Фиестата се уморявам повече.

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 19 дек 2011, 13:37
от nikolovvd
Като се пенсионираш си вземи едно Мондео, та да се изкефиш максимално! ;): :D:

Re: Форд Мондео на старо или малка нова кола?

Публикувано: 19 дек 2011, 13:50
от HACKO
nikolovvd написа:Като се пенсионираш си вземи едно Мондео, та да се изкефиш максимално! ;): :D:
*00134*