Помощ... Смяна на двигател?

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Помощ... Смяна на двигател?

Мнение от Bonso » 11 юни 2006, 13:05

Здравейте,

Решил съм да подменя двигателя на моето Капри с по- мощен. В момента е 1600 cc. Проблема е, че по възможност не искам да сменям кардан и т.н. Някой има ли опит в подобно начинание? Какъв мотор ми препоръчвате да купя?

Bonso

Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от yassimoto » 11 юни 2006, 19:39

Здрасти , аз лично съм решил да сложа на моето Капри мотор от Сиера 2000 , защото този мотор позволява да се тунингова до 150 к.с. със малко промени които да са ми по джоба , но дори и да не се пипа двигателя си е достатъчно мощен за това купе . Освен мотора смени и скоростите с пет степенна скоростна кутия пак от Сиера . *00106*
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 12 юни 2006, 15:10

Колко коня е мотора на Сиерата?

Поздрави,
Bonso

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 юни 2006, 16:26

Намери DOCH 2.0L от 1990-1994г. и незабравяй да му вземеш бордкомрютъра с кабелажа. Ако има скоростна кутия към него вземай и не се чуди! Така се сдобиваш с 120 коня. Когато си готов направи един чип тунинг и ще отидеш над 135 коня.

Потребителски аватар
mitakacapri
потребител
потребител
Мнения: 277
Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mitakacapri » 12 юни 2006, 21:40

Здравей,малко късно се включвам,но ето моя съвсем пресен случей:каприто ми беше също 1600 но ми попадна един не много издухан 2.3 V6 от Гренада МК-1 :D С моя приятел се хванахме да му направим основен ремонт.Давам ти ориентировъчни цени:
Комлект бутала,сегменти,бут.болтове:280лв.
Компл.гарнитури за ДВГ:45лв.
Биелни и Осн. лагери(англ.):90лв.
Шлайф на Блока и Кол.Вал:180лв.Всичко около 600лв. и имаш нов Мотор *00133*
Работата по мотора си беше от нас. Страхотно ми хареса Шестака!Кардана,диференциала и ск.кутия си пасват идеално.ДВГ-то е 72г.(108кс.);опростен и безпроблемен!Има и по-нови(114кс.)Сега мисля да слагам 5-степанна кут. въпреки че с тази си залепя 180 и ги си ги държи без проблеми.Разхода ми е :извънградтско е м/у 10-11л/100;Грдско-13-15(зависи как стъпваш на педала :D ) и смесено-13
п.с. И Аз мислех да слагам по модерен ДВГ ,но се отказах най вече заради компа(повече разходи),пък и този добре дърпа *00143* Разхода е на ГАЗ :lol:
Последна промяна от mitakacapri на 14 юни 2006, 00:01, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от yassimoto » 13 юни 2006, 18:45

Мотора за който аз говоря е най-простичкият : 2000 куб. , карбуратор , 105 к.с. :mrgreen:
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 13 юни 2006, 20:44

А 2.9 литровия, ко може да се направи с него? По принцип май не може много да се изстиска от него...
Изображение

Потребителски аватар
mitakacapri
потребител
потребител
Мнения: 277
Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mitakacapri » 13 юни 2006, 21:58

Абе то за можене може ама ще ти изтиска кесията :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 14 юни 2006, 00:00

Колегите са абсолютно прави. Ако не си на ти, както с ДВГ, така и с електрониката, най-доброто решение е обикновен двигател, т.е. с карборатор или дизел. За обем на горивната камера - каквото ти душа иска. Само пари и здраве да има.
Моя тъст държи един ЗАЗ от 10 године в гараж и си мислех да си докарам двигател за Порше 911, нали и той е с въздушно охлаждане, но за сега съм се отказал. Като стана на 50-60 години може да се захвана с такива гъдели понеже времето все не стига

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 14 юни 2006, 18:31

Благодаря на всички за информацията. Намерих един 2.3 V6 мотор за сумаta от 100 лева. Липсва му само водна помпа. Не ми стана ясно имам ли нужда да сменя и скоростите и ще пасне ли кардана? Също моля ако някoй е на ясно да ми пише как мога да узаконя мотора и какви документо да изискам от стария собственик.

Предварително благодаря,
Bonso

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 14 юни 2006, 19:19

От прочетеното по горе става ясно,че кардана и скоростите стават./МитакаКапри/
Ако продавача е фирма ти трябва фактура на която да пише номера на мотора,ако е частно лице правите договор за покупко продажба пред нотариус.Само че колата от която е мотора трябва да бъде бракувана-понеже не може да има 2 коли с един мотор.После минаваш ТЕХНОТЕСТ и отиваш в КАТ да ти го впишат в талона новия мотор.Доста нерви и пари ще заминат.Успех!!!

Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от yassimoto » 14 юни 2006, 20:30

Със риск да стана досаден пак ще те посъветвам да търсиш 2000 редови двигател . Диференциала на КАПРИ 1.6 е 3.778:1 на КАПРИ 2.0 е 3.444:1 а на КАПРИ 2.3 е 3.222 :1 , та мисълта ми е , че разликата м/у 1.6 и 2.3 е много голяма което ще ти даде добро ускорение , но ниска максимална скорост и по-висок разход на гориво . Освен това подръжката на V образния двигател е по-трудна и по-скъпа . Например водната помпа за V мотора е 90лв. , а за редовия е 40лв . Ако сменяш мотора с V образен трябва задължително да смениш скоростите докато при редовия не се налага . *072*
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 15 юни 2006, 13:26

Аз също останах с впечатление, че не трябва да сменям скоростите от написаното по- горе, но ми се струва, че скорости от редови 1.6 няма да паснат на V6... Но все пак не съм специалист и за това се допитвам до вас. Имах идея и за редови 2.0 мотор, но разликата в конете не е много, а предполагам и във въртящия момент също.

P.S. Пред нортариуса цялата кола ли купувам или само мотора? Проблема е, че въпросния мотор е от кола, която беше моя преди 4- 5 години. Навремето я продадох, като изповядахме сделката пред нотариус... Оказва се обаче, че в момента колата е в трето лице и то с старите номера и моя талон : )))))

Поздрави,
Bonso

Потребителски аватар
mitakacapri
потребител
потребител
Мнения: 277
Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mitakacapri » 15 юни 2006, 17:44

Здравей Бонзо,както споменах мойто Капри също беше 1.6,1978г.
Не съм се интересувал за предавателните числа на ск.кут.и диф.,но на моя приятел Каприто е стандартно2.3 и не видях разлика м/у тях,затова не съм сменял нищо друго освен ДВГ.Не намирам разлика сега и във вървенето м/у двете.Кутята ми е със външни щанги.
ЗА частите не съм много съгласен,че са по скъпи(поне така е в Б-с)
Ако имаш корпуса на водната помпа вземи фибър от Шкода и лагер от Лада и с малко стругарска намеса става перфектно(аз в момента съм така и нямам проблеми). Иначе 2-ра употреба.
Какъв мотор ще сложиш си решаваш Сам,просто си дадох мнението. :lol: УСПЕХ :wink:
Ето ти един Полски сайт за Капри:(Capri.pl)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 юни 2006, 20:28

А ако ДВГ-то е с неговата си скоростна кутия, няма ли да е по-добре, все пак ще има 5 скорости.

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 16 юни 2006, 17:08

Човека е продал / или нещо такова/ скоростната кутия. Останал е само ДВГ- то :(

Поздрави,
Bonso

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 16 юни 2006, 18:02

Колеги,да гажа и аз моето мнение!Има мотори от сиера DOCH с карборатор,и ако не се лъжа са 120 коня,ил 115.Понеже преди карах сира и във книжката има описана цялата гама мотори.Та ако намериш такъв редови мотор ще е наи добре според мен,защото те са достатъчно пъргави,и най важното значително по икономични от старите шестаци.Но пък със шестака ще запазиш оригиналния облик на колата!

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 16 юни 2006, 19:08

Наистина предпочитам да запазя възможно най- оригиналния вид на колата. Наясно съм, че кола с по- модерен мотор та дори и tdi биха ме скъсали на старт. Важна в случая е визията и духа на колата ( тука малко май прекалих с размислите :lol: ) Иначе по- добре да правя драгстер...

Bonso

Потребителски аватар
mitakacapri
потребител
потребител
Мнения: 277
Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mitakacapri » 16 юни 2006, 19:21

Bonso написа:Наистина предпочитам да запазя възможно най- оригиналния вид на колата. Наясно съм, че кола с по- модерен мотор та дори и tdi биха ме скъсали на старт. Важна в случая е визията и духа на колата ( тука малко май прекалих с размислите :lol: ) Иначе по- добре да правя драгстер...

Bonso
М/у другото и Аз бих се замислил за2.0 DOCH карбуратор.Старото ми Капри(в момента е в Плевен) беше 1983г.- 2.0 OHC (101кс.)редови си беше доста пъргаво

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bonso » 17 юни 2006, 16:00

Ще проверя, как стои въпроса с редовите 2.0 мотори.

Поздрави,
Bonso

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта