Проблем - Вибрации в предния мост

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
angelot
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
Местоположение: Haskovo
Status: Извън линия

Проблем - Вибрации в предния мост

Мнение от angelot » 26 сеп 2005, 00:36

Здравейте,
Имам проблем - при ускорение от 60 до около 80 км/ч, се появяват леки вибрации в предния мост - усещат се най-вече на волана, не са силни ама дразнят. При отпускане на газта, а и при изключване от скорост - спират. Някой има ли идея какъв може да е проблема. Единствено сигурен съм че не е от гумите - те са чисто нови, въртях ги как ли не, проверявах ги два пъти на стендове, слагах отново старите гуми, ама ефект никакъв - тресе си пак. Имам съмнения че може да е от напречната (стабилизиращата) щанга, защото наскоро сменях гумичките които са на "ушенцетата" на купето. Интересно е (повтарям се!) че вибрациите се появяват само при ускорение.
Моля за извинение ако такава тема е обсъждана, но както сигурно забелязвате съм новак във форума. Ако е обсъждан подобен проблем, моля да посочите.[/list][/list]

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 26 сеп 2005, 11:27

честно казано се съмнявам да е от стабилизиращато щанга.аз съм карал около 300 км със счупена щанга без проблеми, /само по-леко в завоите :) , ролята на тази щанга е в завоите/. за да дам по-точен отговор ме интересуват две неща:

1. предполагам, че си го проверил, но джантите ти прави ли са?
2. при въпросното ускорение боксуват ли гумите ти?

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 26 сеп 2005, 14:53

Според мен проблемът е от каре! Прегледай ги, аз имах същата вибрация и се оправи при смяна на едно от коретата!
Друга причена за вибрации би могло да е леко изкривен спирачен диск. Но тогава ще имаш и помпане на педала на спирачките

Потребителски аватар
angelot
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
Местоположение: Haskovo
Status: Извън линия

Мнение от angelot » 27 сеп 2005, 23:11

До racer11
1. Ходих два пъти на стенд, където проверяваха гумите и джантите (дори слагах старите), така че изключвам проблем с гумите и джантите. Ако има крива джанта би трябвало вибрациите да са постоянни, а при мен като отпусна газта, или изключа от скорост просто изчезват
2. Гумите не боксуват, защото става въпрос за скорост от 60 до 80 км/ч, това става обикновено на 4-та или 5-та скорост.
Казвам че се съмнявам в стабилизиращата щанга, защото вибрациите се появиха малко след като сменях гумичките на щангата. А тогава сложих евтини дето струваха по 3 лв/бр, а не от скъпите по 15 лв (те са всъщност пластмасови).

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 28 сеп 2005, 17:34

при това положение възможностите са няколко:

1. пак казвам, че от стабилизираща щанга това не може да се получи.но щом проблемасе е появил след смяна на тампоните на щангата, има логика да има връзка.при смяната на тези тампони почти винаги се налага разхлабване на целия преден мост...моето предположение е недозатегнат носач/болт на моста.
2. друга възможност е недозатегнато или повредено каре
3. последна /и малко вероятна/ възможност - повредена полуоска

Потребителски аватар
angelot
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
Местоположение: Haskovo
Status: Извън линия

Мнение от angelot » 28 сеп 2005, 18:10

Благодаря ви Racer11 и Vikik, явно проблема е там някъде. Отивам при монтьора дето смени тампоните на щангата, да видим дали не е омотал нещо. Верно че като ги сменя разкачи доста работи по предния мост, може да има нещо незатегнато.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 сеп 2005, 10:43

пиши после резултата, че ми стана интересно

Потребителски аватар
angelot
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
Местоположение: Haskovo
Status: Извън линия

Мнение от angelot » 30 сеп 2005, 00:20

racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 сеп 2005, 14:35

angelot написа:
racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.
50-60 лв със смяната срува карето - то не се сменя цялото, ами само вътрешността - един особен троен лагер

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 сеп 2005, 14:37

само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.

Потребителски аватар
angelot
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
Местоположение: Haskovo
Status: Извън линия

Мнение от angelot » 02 окт 2005, 00:07

racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 03 окт 2005, 17:28

angelot написа:
racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.
на пълен завой "пукат" само външните карета. вътрешните не играят роля при завиване.но ако се разбие вътрешно каре, пак трябва да има некви нехарактерни шумове...

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта