М+С гуми
- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
M+S
Да, точно така, M+S значи кал и сняг, или това, което ние наричаме всесезонни гуми. На сняг и в кал наистина са много добри . И също така през лятото се износват бързо.
Гумите правени за ниски температури, са много по-меки. Оттам идва бързото лятно износване и лошото спиране на горещи пътища, както и безнадеждното поведение на летните гуми през зимата.
Затова най-добре е да си имаш два чифта - летни и зимни, стига да можеш да си го позволиш.
Интересното, което искам да споделя е един уникален разговор с мацката от "Радиал", когато се обаждах за да проучвам гумения въпрос. Тя ми каза, че M+S били "гуми за джипове", а с моя размер аз определено не карам джип. "Експерти" всякакви има, наистина...
Иначе и аз съм с M+S, Toyo Vario V1, и мнението ми за тези гуми е много високо. Пазят културно поведение при сравнително високи температури, а на сняг са страхотни . За износването не мога да дам коментар, тъй като отскоро карам с тях. На доста гуми има едни стандартни показатели за температурен коефициент, степен на износване и съпротивление. Гумите, които се износват по-трудно имат по висок коефициент за износване, често над 350. Но това не значи че са по-добри в никакъв случай.
Гумите правени за ниски температури, са много по-меки. Оттам идва бързото лятно износване и лошото спиране на горещи пътища, както и безнадеждното поведение на летните гуми през зимата.
Затова най-добре е да си имаш два чифта - летни и зимни, стига да можеш да си го позволиш.
Интересното, което искам да споделя е един уникален разговор с мацката от "Радиал", когато се обаждах за да проучвам гумения въпрос. Тя ми каза, че M+S били "гуми за джипове", а с моя размер аз определено не карам джип. "Експерти" всякакви има, наистина...
Иначе и аз съм с M+S, Toyo Vario V1, и мнението ми за тези гуми е много високо. Пазят културно поведение при сравнително високи температури, а на сняг са страхотни . За износването не мога да дам коментар, тъй като отскоро карам с тях. На доста гуми има едни стандартни показатели за температурен коефициент, степен на износване и съпротивление. Гумите, които се износват по-трудно имат по висок коефициент за износване, често над 350. Но това не значи че са по-добри в никакъв случай.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- S@sel@
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
- Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
- Местоположение: deep in Colorado mountains
- Status: Извън линия
Eто как да "дешифрираме" надписите по гумите:
Пример: 165/70 R13 MP12 79T TL
165 - Широчина на протекторния слой (работната повърхност на гумата);
70 - Височина на гумата. Височината се движи в границите 80, 70, 60, 55, 50.
Ако тази височина не е изписана като знаменател на широчината на протектора, тя се приема за 80;
R13 - Радиус – цолаж на гумата. Ако това обозначение има поставен индекс “С”, това означава, че гумата е усилена, осемпластова. Тя се ползва за лекотоварни автомобили.
МР - Вид на гумата (М) – Матадор, (Р) град Пухов, в който се произвежда.
MC – Зимна гума
12 - Шарка на протектора на гумата;
79 - Индекс за товароносимост на гумата;
LI Kg
70 355
71 345
72 355
73 365
74 375
75 387
76 400
77 412
78 425
79 437
80 450
81 462
82 457
83 487
84 500
85 515
86 530
87 545
88 560
89 580
90 600
91 615
92 630
93 650
94 670
95 690
96 710
97 730
98 750
99 775
100 800
101 825
102 850
103 857
104 900
105 925
106 950
107 975
108 1000
109 1030
110 1060
111 1090
112 1120
113 1150
114 1180
115 1215
116 1250
117 1285
118 1320
119 1360
120 1400
121 1450
122 1500
Т - Скоростен индекс на гумата;
SI (km/h) SI (km/h) SI (km/h)
K 110 Q 160 H 210
L 120 R 170 V 240
M 130 S 180 W 270
N 140 T 190 Y 300
P 150 U 200
TL - Безкамерност (т.е. - монтира се без вътрешна гума).
И освен това има 4 цифри най-често оградени с елипса там е датата на производсто например 5005 - 50 седмица на 05 година демек декември...
Пример: 165/70 R13 MP12 79T TL
165 - Широчина на протекторния слой (работната повърхност на гумата);
70 - Височина на гумата. Височината се движи в границите 80, 70, 60, 55, 50.
Ако тази височина не е изписана като знаменател на широчината на протектора, тя се приема за 80;
R13 - Радиус – цолаж на гумата. Ако това обозначение има поставен индекс “С”, това означава, че гумата е усилена, осемпластова. Тя се ползва за лекотоварни автомобили.
МР - Вид на гумата (М) – Матадор, (Р) град Пухов, в който се произвежда.
MC – Зимна гума
12 - Шарка на протектора на гумата;
79 - Индекс за товароносимост на гумата;
LI Kg
70 355
71 345
72 355
73 365
74 375
75 387
76 400
77 412
78 425
79 437
80 450
81 462
82 457
83 487
84 500
85 515
86 530
87 545
88 560
89 580
90 600
91 615
92 630
93 650
94 670
95 690
96 710
97 730
98 750
99 775
100 800
101 825
102 850
103 857
104 900
105 925
106 950
107 975
108 1000
109 1030
110 1060
111 1090
112 1120
113 1150
114 1180
115 1215
116 1250
117 1285
118 1320
119 1360
120 1400
121 1450
122 1500
Т - Скоростен индекс на гумата;
SI (km/h) SI (km/h) SI (km/h)
K 110 Q 160 H 210
L 120 R 170 V 240
M 130 S 180 W 270
N 140 T 190 Y 300
P 150 U 200
TL - Безкамерност (т.е. - монтира се без вътрешна гума).
И освен това има 4 цифри най-често оградени с елипса там е датата на производсто например 5005 - 50 седмица на 05 година демек декември...
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!
- l_m_b
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Всъщност, това не е височината на гумата. Това показва, че височината на гумата е 70% от нейната ширина.Пример: 165/70 R13 MP12 79T TL
70 - Височина на гумата. Височината се движи в границите 80, 70, 60, 55, 50.
Ако тази височина не е изписана като знаменател на широчината на протектора, тя се приема за 80;
Ако имаме две еднакво широки гуми, ако първата е по висока, тя ще има по-висок коефициент. Ако гумите са различно широки, но еднакво високи, то коефициентите им ще се различават.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994
1.3mi
09.1994
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Има и друг вариянт:Kalin написа:Благодаря.
Аз не карам много много, около 3000км през лятото и толко през зимата, но ще гледам да си купя 4 летни гуми.
1. Две летни добри гуми;
2. Две зимни добри гуми;
3. Две евтинки всесезонки.
Монтираш 3 отзад, а 1 и 2 отпред според сезона. Излиза ти значително по-добре във финансово изражение. А поради предното предаване не рискуваш сигурността си!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Така...
...на тая тема можем доста да поспорим, но не че не сте прави. Карам с такъв комплект вече три зими и то при доста екстремни условия и шарейки надлъж и нашир....предни чисто зимни Nokian Hakkapellita 1 и отзад - летните на Lassa за мокро...(забравих им името пак ) но са със 2 или 3 канала и при странично натоварване имаш ръб против поднасяне. Повтарям, че заради предното предаване колата е почти винаги управляема във всички условия на равно и нагоре, както и при резки маневри. Изисква се повече внимание при слизане. Изклщючение е само заледена настилка без поръсен сняг отгоре (на каквато бях принуден да карам по коледа от Сливен до Бургас), но това се отнася за абсолютно всички гуми с изключение на тези с шипове. Но и там си има начин - двете десни в банкета и бавно напред
И да не забравя - по принсип материала на гумите старее и се втвърдява(спича) с времето, съответно влошава показателите на гумата. Поради това е препоръчително гумите да се ползват най-много 2 до 3 сезона. Поради краткото време на използване на зимни гуми купуването на цял такъв комплект поне за мен е финансово необосновано, защото скъпите ми зимни гуми отпреди 3 години като им гледам грайфера ще ме искарат още толкова, но пък вече усещам че разчитам на тях само при снежна покривка на пътя т.е. ако могат да се закопават грайферите....Така че с такава схема се получавахем поддръжка на нови гуми, хем в тон със сезона (понеже не печелим като в белите държави)
Толкова от мен, макар и малко дълго
И да не забравя - по принсип материала на гумите старее и се втвърдява(спича) с времето, съответно влошава показателите на гумата. Поради това е препоръчително гумите да се ползват най-много 2 до 3 сезона. Поради краткото време на използване на зимни гуми купуването на цял такъв комплект поне за мен е финансово необосновано, защото скъпите ми зимни гуми отпреди 3 години като им гледам грайфера ще ме искарат още толкова, но пък вече усещам че разчитам на тях само при снежна покривка на пътя т.е. ако могат да се закопават грайферите....Така че с такава схема се получавахем поддръжка на нови гуми, хем в тон със сезона (понеже не печелим като в белите държави)
Толкова от мен, макар и малко дълго
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
е то стъпи ли на лед едната гума може да си останеш там(имайки предвид,ч е нашите коли нямат шперове).
иначе аз да си призная карам със всесезонни гуми(казал съм какви в една друга тема) и нямах проблеми. С изключение на една глупост, която направих...заиграх колата с ръчна на един път със скорост някъде 60-80км/ч и я поизтървах. Но много съм се гаврил с нея зимата и като цяло нямах проблеми. Но другата зима мисля за поне 2 зимни гуми и по вече предложения вариант да се движа
иначе аз да си призная карам със всесезонни гуми(казал съм какви в една друга тема) и нямах проблеми. С изключение на една глупост, която направих...заиграх колата с ръчна на един път със скорост някъде 60-80км/ч и я поизтървах. Но много съм се гаврил с нея зимата и като цяло нямах проблеми. Но другата зима мисля за поне 2 зимни гуми и по вече предложения вариант да се движа
"It's a triumph of handling over power!"
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 05 апр 2005, 13:50
- Модел на автомобила: Mondo '93 1,8 16V 115PS
- Status: Извън линия
Ами zнам ли, аz както имам 4 14" сьс Чисто нови zимни Барум и 4 15" сьс нови М+С Continental, та ако направя номера сьс 2 летни и 2 zимни ще стане мешавица от 14" и 15" гуми....вьобще, не е лесно..Може да менкам 4 zимни zа 4 летни
А как стои вьпроса с раzмера на гуми/джанти, моите 15ки са 6J, доколкото zнам това са 6 цола ширина (или бяха 6 инЧа??), стват ли 205 гуми на тях? Като е лятна гума, поне да е 205...
А как стои вьпроса с раzмера на гуми/джанти, моите 15ки са 6J, доколкото zнам това са 6 цола ширина (или бяха 6 инЧа??), стват ли 205 гуми на тях? Като е лятна гума, поне да е 205...
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ako kolata e sas predno predavame shemata otzad vsesezonki - otpred spored sezona e primliva. No ako e sas zadno 4 zimni - 4 letni.
stangen написа :
позволих си да "кирилизирам" горенаписаното
Ако колата е със предно предаване схемата отзад всесезонни - отпред според сезона е приемлива, Но ако е със задно , 4 зимни - 4 летни.
КОЛЕГА, МОЛЯ ПОЛЗВАЙ КИРИЛИЦАТА В ФОРУМА !
stangen написа :
позволих си да "кирилизирам" горенаписаното
Ако колата е със предно предаване схемата отзад всесезонни - отпред според сезона е приемлива, Но ако е със задно , 4 зимни - 4 летни.
КОЛЕГА, МОЛЯ ПОЛЗВАЙ КИРИЛИЦАТА В ФОРУМА !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта