От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от kalinveliki » 11 юли 2014, 11:17

Колеги преди време смених на ескорта старите вентилирани дискове с нови плътни дискове. Като ги купувах въобще не знаех какви са ми дали, казаха че това излиза и че стават и двата вида за този модел Ескорт VII 1,8Д.
Те че стават стават и с новите накладки си ги карам вече две години и е ОК спиране и всичко, но наскоро почнаха да поскърцват в движение (стигнах до заключението, че апаратите задържат) и като четох за апаратите се замислих, че вентилираните и плътните имат голяма разлика в дебелината. Въпросът ми е някой знае ли дали апарата е един и същ за двата модела дискове и просто е предвиден по голям ход или апарата (буталото) е различно. въпросът е свързан с поскърцването в движение защото почвам да си мисля че буталото е излязло повече от обичайното при което не можа да се връща добре и леко задържа?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от HACKO » 11 юли 2014, 15:46

Не, двата апарата са различни, не може да се сменя вентилиран диск с плътен и обратно, без да се смени целия апарат. Трябва да си купиш вентилирани дискове, а тези може да ги набиеш в тъпата кратуна на продавача, ако вече някой не те е изпреварил.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от kalinveliki » 11 юли 2014, 17:21

Е мина ми през ума :(

Значим скоро ще имам два диска за продаване в отлично състояние.

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от kalinveliki » 14 юли 2014, 10:03

Смених дисковете в вентилирани, по добре е но пак леко свири в движение само при движение с около 40 км. Така ще се кара за сега, че няма време.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от HACKO » 14 юли 2014, 11:42

Има малка вероятност да си нанесъл щети на цилиндрите заради тънките дискове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от kalinveliki » 17 юли 2014, 15:47

Информативно ти казвам, че базата на тънките (плътните) дискове спрямо главината е ОК. Тоест Буталото и накладката от вътрешната страна са в нормално положение. Процепа се отваря от външната страна при което апарата за да компенсира разликата се измества по водача навътре с изпънато бутало (не знам дали е до край), а реално буталото на вътре няма какво да удари.
В предвид че буталото излиза без ограничение (освен накладките и диска) не мисля, че е повредено.
След прокарване на новите дискове смело мога да заявя, че разлика в спирането няма, а може би напротив по зле е :). Плътните се загряват по-бързо (две агресивни спирания) и веднага след това са по-ефективни (направо кове и влачи гуми) а вентилираните може би след 4-5 агресивни спирания но няма къде чак толкова да засилвам и спирам в Плевен.
Според мен са сложили вентилирани защото комбито е доста тежко и има доста енергия да убие в топлина.
Прави ми също впечатление, че спирачките много трудно блокират (тоест влачи гуми) а нямам абс и на стенда са перфектни.
Другите ми коли като скоча на педала излиза пушек и свирня а форда педала до пода и никой, чак след няколко яки спирания от 80 до 0 вече почва да кове и влачи и като поизстинат спирачките пак няма никой (а на стенда в същото време е ОК даже и на студено, тоест спира с необходимото усилие просто колата е тежка талига).

Имам едно Саксо дизел и то лесно "влачи гумите" но като му закача 1200 кила в ремаркето отзад (а и по повече съм го тумбил) няма не влачене а направо няма спиране.
Натискаш с 80 км а педала твърд и колата едвам почва да намаля (200м спирачен път), та си мисля че тежестта си казва своето в това старо коби - ескорта!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от paci » 17 юли 2014, 20:13

Ти на чистонови дискове и накладки ли си скачал така?

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от kalinveliki » 17 юли 2014, 23:14

Да

Трябва да ги прокарам да се напаснат и да светнат дисковете. Няма кой да я чака газ/спирачка и сме готови :) вече се напаснаха..

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: От вентилирани към плътни дискове за ескорт

Мнение от paci » 18 юли 2014, 00:31

Ти си си майстор, ти си знаеш. ;):

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта