Тресе волана на Фокус мк1
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Тресе волана на Фокус мк1
Добър ден колеги,
имам един проблем с фокуса и бих искал да се допитам и до вашето мнение.
Та така, проблема ми е, че тресе волана когато спирам и по скоро когато спирачката е натисната леко ( при по-плавно спиране). Първо смених дисковете и накладките ( те така или иначе си бяха за смяна), след това проверих новите дискове на стугар - прави са. По предницата на колата проверих кормилните накрайници, шарнири, биалетки , тампони на носачите и всичко това е здраво. Гумите и джантите два пъти ги карам на регулаж при различни майстори и те ми казаха че са перфектни. Проблемите които има моята кола са : Леко чукане в рейката и най-вероятно полуоска ( което е ясно при тези фордове, защото при определен километри м/у 70-90 на 4та предавка при ускорение притриса много леко.). Имам приятел, който има същия форд и на него в рейката има чукане, но колата не тресе. Свалях пак дисковете почистих главините, смених водачите и гумичките на апаратите. Та някой ако има идея от къде може да идва това тресене на волана ( усеща се само на волана, на педела няма) да помага. Мисля тази седмица да сваля амортисьорите, та да видя там дали няма разбит макверсон или амортисьор.
Помагайте моля !
Благодаря!
имам един проблем с фокуса и бих искал да се допитам и до вашето мнение.
Та така, проблема ми е, че тресе волана когато спирам и по скоро когато спирачката е натисната леко ( при по-плавно спиране). Първо смених дисковете и накладките ( те така или иначе си бяха за смяна), след това проверих новите дискове на стугар - прави са. По предницата на колата проверих кормилните накрайници, шарнири, биалетки , тампони на носачите и всичко това е здраво. Гумите и джантите два пъти ги карам на регулаж при различни майстори и те ми казаха че са перфектни. Проблемите които има моята кола са : Леко чукане в рейката и най-вероятно полуоска ( което е ясно при тези фордове, защото при определен километри м/у 70-90 на 4та предавка при ускорение притриса много леко.). Имам приятел, който има същия форд и на него в рейката има чукане, но колата не тресе. Свалях пак дисковете почистих главините, смених водачите и гумичките на апаратите. Та някой ако има идея от къде може да идва това тресене на волана ( усеща се само на волана, на педела няма) да помага. Мисля тази седмица да сваля амортисьорите, та да видя там дали няма разбит макверсон или амортисьор.
Помагайте моля !
Благодаря!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Остава да измериш главините и най-вероятно някоя от тях ще е пострадала от среща на колелото с дупка.dobatavision написа:... Първо смених дисковете и накладките ( те така или иначе си бяха за смяна), след това проверих новите дискове на стугар - прави са. По предницата на колата проверих кормилните накрайници, шарнири, биалетки , тампони на носачите и всичко това е здраво...
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Как се мери главина или кой предлага такава услуга ?
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
С индикаторен часовник.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Стругар/шлайфист или добър сервиз трябва да имат магнитна стойка с индикатор. При свален спирачен апарат и диск (колата повдигната и на скорост) залепяш стойката на амортисьора или шенкела и опираш върха на индикатора по повърхността на главината, където ляга диска и зануляваш скалата. Някой върти другото колело, докато ти гледаш индикатора. Отклонение по-голямо от 0.05 mm (5 деления по скалата) вече е голямо, производителите на дискове дават това за допустимо по периферията на диска, а тя е на по-голямо разстояние от оста на въртене отколкото главината.dobatavision написа:Как се мери главина или кой предлага такава услуга ?
Можеш да пробваш и със стегнати към главината дискове да измериш тяхното отклонение - с преместване ляво-дясно ще можеш със сигурност да установиш дали биенето идва от диск или от главина. Ако при размяната на дисковете се премести и биенето - 100% крив диск, колкото и да са те убеждавали в правината им. Ако не се премести - крива главина.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Благодаря много за информацията. Сега ще трябва да видим кой има нужния уред за това.
Благодаря !
А добре защо като натисна спирачката по-силно и биене няма... На мен ми изглежда все едно има луфт някаде.
Благодаря !
А добре защо като натисна спирачката по-силно и биене няма... На мен ми изглежда все едно има луфт някаде.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Вероятно, при по-силно натоварване еластичните елементи (тампони и амортисьори) се смачкват и предават вибрациите на купето, а то поради теглото си не може да се разклати с такава честота.dobatavision написа:Благодаря много за информацията. Сега ще трябва да видим кой има нужния уред за това.
Благодаря !
А добре защо като натисна спирачката по-силно и биене няма... На мен ми изглежда все едно има луфт някаде.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Прав си.
Имам още един въпрос и след него се насочвам към измерването на главините.
Сменявах лагер на едната главина, но тъй като нямам преса откарах на стругар да избие стария лагер и да набие новия. Възможно ли е той да е направил някаква техническа грешка?
Имам още един въпрос и след него се насочвам към измерването на главините.
Сменявах лагер на едната главина, но тъй като нямам преса откарах на стругар да избие стария лагер и да набие новия. Възможно ли е той да е направил някаква техническа грешка?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Възможно е, особено ако е пробвал с нагряване...dobatavision написа:Прав си.
Имам още един въпрос и след него се насочвам към измерването на главините.
Сменявах лагер на едната главина, но тъй като нямам преса откарах на стругар да избие стария лагер и да набие новия. Възможно ли е той да е направил някаква техническа грешка?
Черупката от главината се вади с рязане на канал и чупене, за да не се блъска с големия чук. Интересно ми е как е вкарал новият лагер в шенкела и главината в лагера, ако няма преса. Дали и там не е играл някой 2 килограмов и дали няма да ти се разбръмчи лагерът скоропостижно?
Днес сменях заден лагер на един хасковски Escort - нов лагер на тръгване, от Хасково до Бургас и на връщане лагерът почнал да ръмжи, нашият сервиз му се оказал най-близо. Ролките бяха накъсали сепаратора и имаше половинки. При коментарите на възможните причини, се оказа че гаражният сервиз нямал преса и лагерите са вкарани в барабана с помощта на чук. Резултатът - след по-малко от 300 километра.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Ами наблюдавах го как маха стария и слага новия. Човека си имаше преса и всичко направи както обесни ти. С рязане на канал и т.н. Значи виновния май не е той.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
При лагерите на Ескорт, проблема не е в начина на монтаж а в самите лагери, по-точно в размера им. Поради начина им на монтаж, размерите им и по-точно височината трябва да е абсолютно еднаква с тези които вадиш. Темата е дискутирана преди време.OgiDogi написа: Днес сменях заден лагер на един хасковски Escort - нов лагер на тръгване, от Хасково до Бургас и на връщане лагерът почнал да ръмжи, нашият сервиз му се оказал най-близо. Ролките бяха накъсали сепаратора и имаше половинки. При коментарите на възможните причини, се оказа че гаражният сервиз нямал преса и лагерите са вкарани в барабана с помощта на чук. Резултатът - след по-малко от 300 километра.
П.П. Моите са вадени/слагани с чука и нямам проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
И аз с блъскане извадих черупките на стария и с блъскане набих новите.HACKO написа:П.П. Моите са вадени/слагани с чука и нямам проблем.
Интересен момент беше, че тоз лагер си го влачих много време докъто не почна да резонира цялото купе при по-висока скорост.
Бучеше за страх. Аз карам с 80 при ограничение 90 и ми се карат в колата, че много бързо карам.
Кадърен майстор го беше поставял. Не знам какво може да е объркал човечеца или какъв му е бил проблема на този лагер.
При свалянето не се забелязваше абсолютно никаква амортизация на проклетия лагер. Адски много съжалих, че го изхвърлих вместо да го прибера, измия и наснимам.
Набих внимателно с чука SKF и вече над 10 000 км няма проблем.
По темата:
Такива вибрации съм имал заради крива джанта.
Случайно я строших точно нея и въпреки, че на връщане с резервната гума колата дърпаше на една страна, но тези вибрации при спиране ги нямаше.
Сега съм с други летни джанти и пак се опитва да вибрира. Със зимните гуми и джанти няма проблеми.
Наско: Случайно, да бе , даже и клип имаше
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Май ще е най-добре първо да сменя предните джанти с гуми с тези на моя приятел (същия форд ама не тресе) и след това да се насочвам към мерене на главини. Аз карам с оригиналните лети джанти на форд ама то си личи по тех че бая бой са яли... така че май те ме съмняват вече. Въпреки проверката на гумаджийте.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Гумаджиите, ако са проверявали само баланса на гумите и са ти казвали, че са добре абсолютно не значи, че ако са ти криви джантите няма да тресе волана. При мен също го имаше този момент, тресене най-осезаемо при спиране, но и при ускорение също, баланса идеален, но като ги свалихме един ден, уж за пореден баланс и като видяхме колко са криви /също оригинални лети джанти/ и ми стана лошо. След изправяне и на 4те джанти нещата станаха съвсем различни, може би не идеални, но близо до това.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Еми да и аз за това мисля първо от тях да започна. Защото се пак при спиране не усещам нищо на педала. Само на волана. Пък и моите джанти са доста удрани ( личи си с просто око).
Благодаря много за мненията и ще пиша като има резултат.
Благодаря много за мненията и ще пиша като има резултат.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Абе момчета все едно карате коли от вчера къде при спиране само ще ти тресе волана ако ти е крива джанта или нещо по гумата .....
Знам че не ти се занимава с главините но тях ги провери за усукване.Огидоги е прав за това
Знам че не ти се занимава с главините но тях ги провери за усукване.Огидоги е прав за това
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Ами добре бе момчето, кажи тогава защо тресенето изчезна след изправянето на джантите, а ? Просветли ни нас незнаещите!koinov_bg написа:Абе момчета все едно карате коли от вчера къде при спиране само ще ти тресе волана ако ти е крива джанта или нещо по гумата .....
Знам че не ти се занимава с главините но тях ги провери за усукване.Огидоги е прав за това
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
- Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: Тресе волана на Фокус мк1
Днес сложихме други джанти от форд който няма такива вибрации и проблема си остана не е от джанти и гуми .
Следва преглед на главини, амортисьори , тамнопони макферсон !
Следва преглед на главини, амортисьори , тамнопони макферсон !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта