Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от GAZ66 » 14 яну 2015, 17:59

Не намерих описан начин за сваляне на пр. главина на Ескорт 1988 г. та реших да питам.
Ще сменям лагера на форда от снимката Ескорт 1.6 Д комби. Някои ако може да го опише или да ми даде линк към такова описание.
Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от opex » 14 яну 2015, 18:26

Обикновено се разкача кормилната рейка, развива се централния болт и се избива полуоската, разкача се от носача и се избива от амортисьора. Отзад има скоба, която се свива и се вади и лагера се избива, след което новия се набива. Тъй като риска е голям при неправилно набиване и после стягане после да има биене или да се разбие лагера отново най-добре го занесете поне това да направят в сервиз.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от GAZ66 » 26 яну 2015, 20:02

лагерите ги сменихме както си му е реда,набити на преса,грес и семеринги.(два еднакви лагера на колело)
Но сега колко се стяга гайката на главината?
Стегнахме я здраво с тръба,но колелото не се върти,почнахме да разхлабваме до положение в което колелото се въртеше както се казва МАЗНО.
Не знам дали не сме объркали нещо с многото натягане и после връщането.
Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10846
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от ЯЛТА » 26 яну 2015, 20:35

Спазено е старото правило от преди 50 години- СТЯГАШ, И ВРЪЩАШ ЧЕТВЪРТ ОБОРОТ. Всичко е точно, и законтряш гайката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от HACKO » 26 яну 2015, 20:38

Щом колелото не се върти, лагерите не са подходящи. Стяга се колкото можеш, чак тръба не ползвам, но ползвам двата удължителя на гедорията и цялата си тежест (без да стъпвам на лоста). Проблема идва от това, че двата лагера опирайки един в друг определят нормалната хлабина. Когато се сложат лагери с различна от предвидената дебелина, което се случва при евтините лагери, се получава или по-голяма хлабина или по-малка. Практически е невъзможно лагерите да се смачкат от прекомерно затягане, човек няма физическа сила за това дори и със "усилвател". Ако не си изхвърлил старите лагери, измери дебелината на вътрешния ринг (по възможност със точност до стотна) и търси нови лагери със точно толкова дебел вътрешен ринг. Търси лагери на реномирани фирми SKF; FAG и други, скъпи са, но допуска при тях е по-малък. Не вземай от магазин за авточасти а от специализиран м-н за лагери, там знаят кои са качествени и като изрично поискаш такива ще ти дадат (имат и евтини и качествени според желанието на клента). Кажи за какво става въпрос може да имат и комплекти за автомобил с гарантирано от тях качество.
Начина по който сте регулирали хлабината в този случай не е правилен и има реална опасност от саморазвиване!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Мнение от opex » 26 яну 2015, 22:04

Няма такива стягаш до откат, или стягаш пък връщаш назад... Има си стандарт! Това е предна главина и лагер - като се строши лагера земя-небе-земя-небе-...черно.
Момента на затягане е 205-235Nm. И съвета ми е да се смени отново този лагер или просто да се намери от морга/мегапартс здрава главина в краен случай ако е скъп лагера или сте на тясно с парите.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта