Вибриране няма оправия

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 07 юли 2015, 22:00

Здравейте,значи проблема е следния подавам газ стигам до 60 и се почва тресене се 1 си на масаж отнемам газта спира да тресе няма определени километри и да спира тресенето колкото повече подаваш газ повече вибрира спирам да подавам газ или като я задаржа на 100 км нали примерно няма ги.Започнах карета тампони на двигател стенд гуми кво ли не и нищо,четя из форумите тези предложения които са давани на колегите сам ги проверил сменил и нищо,аа форделата е 1.8 ди 2000 комби ако има значение това.Имам чувството че нещо мърда примерно подам газ реско усещам че двигателя мърда връщам газта и той се 1 се връща нз но сам полудял.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от lubomirov89 » 07 юли 2015, 22:28

Колата има ли демпферен маховик ?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от OgiDogi » 08 юли 2015, 07:02

дудата написа:Здравейте,значи проблема е следния подавам газ стигам до 60 и се почва тресене се 1 си на масаж отнемам газта спира да тресе няма определени километри и да спира тресенето колкото повече подаваш газ повече вибрира спирам да подавам газ или като я задаржа на 100 км нали примерно няма ги.Започнах карета тампони на двигател стенд гуми кво ли не и нищо,четя из форумите тези предложения които са давани на колегите сам ги проверил сменил и нищо,аа форделата е 1.8 ди 2000 комби ако има значение това.Имам чувството че нещо мърда примерно подам газ реско усещам че двигателя мърда връщам газта и той се 1 се връща нз но сам полудял.
Нещата миришат на заминаващо си вътрешно каре + скъсан заден тампон на скоростната кутия, който усилва ефекта.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 08 юли 2015, 19:54

да ти кажа и аз натам сам се запътил но интересното е че подавам газ двигателя се едно мръдне напред махам газта и го усещам назад ще ходя пак на подемника и ако нищо невидим ше тарся в денфера нз лудница е неква

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 08 юли 2015, 20:26

че се сетих то всяка кола е с демпфер не денфер :D но въпроса е с кой скъпия или по ефтиния

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от lubomirov89 » 08 юли 2015, 22:15

Всяка кола, ама демпферен маховик си е лоша работа !

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от OgiDogi » 08 юли 2015, 22:32

Ако имаш проблем с демпферната част на съединителя във вид на счупени пружини, се чуват шумове при палене и гасене на двигателя, когато амплитудата на пулсациите във въртеливото движение на коляновият вал е най-голяма.

При износено вътрешно каре (с подбити участъци по контактната повърхност на чашата с ролките), големият въртящ момент предизвиква надлъжно изместване на полуоската и тя започва да бута чрез външното каре целия шенкел, разпъвайки тампоните на носача. Изместването на шенкела предизвиква промяна в сходимостта на съответното колело и то започва да дърпа автомобила наляво-надясно с честота, пропорционална на скоростта. Ефектът се проявява при рязко ускорение от ниска скорост или при достигане на някаква скорост, когато е нужен достатъчен въртящ момент за преместване масата на автомобила с определено ускорение или преодоляване на съпротивлението на въздуха.
Ако имаш и скъсан/и тампон/и на скоростната кутия, ефектът се усилва, защото кутията се измества и после бута още по-силно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 09 юли 2015, 17:52

колега мн благодаря за отговора това е мн добре написано ясно и точно да демпфера ясно правил сам на 2 шарана и знам как е и как звучи значи ми остана да сменя само средния тампон на двигателя или задния нз защото другите са сменени + вътрешното каре което и него замених и да имеше износване и на 3те стени на другото имаше мн малко,като казвам малко да кажем почти нищо едва ли от него ще има такива вибрации нз но за сега от смяната и т.н. сам дал 200 точки не е кой знае колко но ако продалжавам нз докаде ще стигна,а и май ще си излезе поговорката най добрия форд е продадения то и затова сам го взел но с тия тресения .

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от Miri4 » 13 юли 2015, 10:37

OgiDogi винаги се възхищавам на компетентните ти отговори. Умното си е умно.Жив и здрав.

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 13 юли 2015, 18:10

но не е карето нито 1то нито другото

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 16 юли 2015, 22:00

a e съединителят

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от lubomirov89 » 17 юли 2015, 06:24

Ще обясниш ли по подробно ?

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 01 авг 2015, 14:32

ми смених кво ли не и викам ше го напъна да видя кво ще стане подавам газ и кам 3 хил об набира екстра и след това се усети проплазване и от 3 хил об нагоре неиска да набира добре а и вече неостана кво да тасря като го сменя ще пусна снимки

zerospace
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 мар 2015, 09:31
Модел на автомобила: Ford Focus 2000, 1.8 TDDi
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от zerospace » 06 авг 2015, 15:31

На мен ми го прави точно на 2000 оборота на 4-та, точно на 80км/ч. В сервиза казаха, че било луфт в полуоската.

дудата
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2015, 09:31
Местоположение: бяла слатина
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от дудата » 21 сеп 2015, 20:28

така момчета при мен разбито е съединителя и тампона на двигателя говоря за масления и от там идваше всичко сега колата е в покои и аз също който си търси форд да заповяда заради тези две части смених всичко
Прикачени файлове
IMG_20150921_143015.jpg
IMG_20150921_142953.jpg

Istankov1975
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 19 юни 2013, 12:01
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 / Фокус 1.8 тдди
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Вибриране няма оправия

Мнение от Istankov1975 » 01 ное 2015, 21:58

OgiDogi написа:Ако имаш проблем с демпферната част на съединителя във вид на счупени пружини, се чуват шумове при палене и гасене на двигателя, когато амплитудата на пулсациите във въртеливото движение на коляновият вал е най-голяма.

При износено вътрешно каре (с подбити участъци по контактната повърхност на чашата с ролките), големият въртящ момент предизвиква надлъжно изместване на полуоската и тя започва да бута чрез външното каре целия шенкел, разпъвайки тампоните на носача. Изместването на шенкела предизвиква промяна в сходимостта на съответното колело и то започва да дърпа автомобила наляво-надясно с честота, пропорционална на скоростта. Ефектът се проявява при рязко ускорение от ниска скорост или при достигане на някаква скорост, когато е нужен достатъчен въртящ момент за преместване масата на автомобила с определено ускорение или преодоляване на съпротивлението на въздуха.
Ако имаш и скъсан/и тампон/и на скоростната кутия, ефектът се усилва, защото кутията се измества и после бута още по-силно.
Здравейте, съдейки по подробното описание на OgiDogi, мисля че и аз имам проблем с вътрешно каре, а вероятно и тампон.

От една седмица имам Фокус 1.8 ТДДИ и днес за първи път излязох на магистралата. Направи ми впечатление, че след около 120 км/ч колата започва леко да тресе, но вибрациите се усилват около 140 км/ч. При отнемане на газта вибрацията изчезва мигновено. На други предавки, при същите обороти горе долу, няма такава вибрация, но пък то и оборотите на колелата, респ. на полуоските са по-ниски и вероятно просто не се усеща.

Ясно е, че по принцип със 140 не карам, а и рядко с над 110. Ясно е, че трябва да ида на сервиз. Въпросът ми е, доколко е опасно да се кара примерно седмица, две ( 500 - 1000 км ) и има ли опасност нещо да се разпадне така, че да катастрофирам или да прецакам нещо много сериозно?

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта