Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от teh_policer » 04 окт 2015, 17:49

Здравейте колеги,
днес смених предни дискове и накладки. Общо взето процедурата беше следната.
- Свалих спирачните апарати и нагладки, дисковете.
- Отворих основния контейнер за спирачна течност и натиснах буталото на спирачния апарат да влезе за да може да сложа новите накладки.
- След това и от другата страна така
- Монтирах всичко отбратно

Проблема е сега, че педала е твърде мек и слиза до долу и спира трудно. Започнахме обезвъздушаване с марчкуче и шише. По ред: задна дясна, задна лява, предна дясна, предна лява. Тази процедура я направихме няколко пъти. Даже и на контакт. Педала остава все така мек и се спира трудно. Въздух не излезе, съде по това, че няма балончета

Моля дайте някакъв савет. Утре отивам на сервиз да обезвъздушат, но все пак искам да разбера къде греша преди да ида.
Благодаря предварително.

Gadnyara
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 16 мар 2014, 10:22
Модел на автомобила: Transit Van MK7, MT, 2008, 2.2l/140ps,
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от Gadnyara » 04 окт 2015, 20:34

Винаги е по-успешно да обезвъздушавате по кръгове. Задно дясно - предно ляво,
задно ляво - предно дясно.
И аз действах доскоро "съгласно сервизното ръководство", но се намери кой да ме накара да се замисля по темата... ;):
Човек се учи докато е прост!

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от Miri4 » 05 окт 2015, 09:38

Колега виж моята тема./от скоро е /.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=72865
Същия случай само че аз правих задните спирачки.Поне 5 пъти обезвъздушавах и няма резултат. Накрая отидох в МП да ми сменят течността и съответно обезвъздушат / с машина/. Педала си остана мек и потъващ до средата.
Пиши ако се пребориш.

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от teh_policer » 05 окт 2015, 10:32

Това което констатираха в сервиза е, че при натискане на апарата за да може да влезат накладките са се обърнали гумичките на помпата.
Съветваха ме да покарам 2-3 дни така и ако не се оправи нова помпа, защото не се ремонтира. Това е за сега. Прочетох и другата тема ситуацията е същата.
Само не разбрах оправили ли са се или не са при теб

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от lubomirov89 » 05 окт 2015, 10:36

При мен беше така както описваш, докато не се напаснаха накладките. Там най вероятно ти е проблема.

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от teh_policer » 05 окт 2015, 14:21

Изминати около 170 км. Няма никаква разлика.
Miri4 написа:Колега виж моята тема./от скоро е /.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=72865
Същия случай само че аз правих задните спирачки.Поне 5 пъти обезвъздушавах и няма резултат. Накрая отидох в МП да ми сменят течността и съответно обезвъздушат / с машина/. Педала си остана мек и потъващ до средата.
Пиши ако се пребориш.
Последно реши ли си проблема или и при теб е така ?

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от aspasia » 05 окт 2015, 15:56

teh_policer написа:Това което констатираха в сервиза е, че при натискане на апарата за да може да влезат накладките са се обърнали гумичките на помпата.
Съветваха ме да покарам 2-3 дни така и ако не се оправи нова помпа, защото не се ремонтира. Това е за сега. Прочетох и другата тема ситуацията е същата.
Само не разбрах оправили ли са се или не са при теб
Помпата се ремонтира ремонтният комплект на ул Симеон е около 10 лева гумичките само трябва да я погледнеш от вътре да няма язви щото ако има и нови гумички няма да ти помогнат. По вероятно е да имаш износена гумичка щото с времето се разлагат. Като взех моят фокус беше на 9 години първата ми работа беше да сменя накладките и спирачната течност в казанчето течността беше бистра. С мой приятел я сменихме като почнахме от задните колелета течността която излезе беше чернилка все едно масло на 20к слагай dot 5.1 по възможност щото не е агресивен към гумените уплътнения!

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от teh_policer » 05 окт 2015, 16:27

За момента съм записан за диагностика МП Русе. Утре ще ми кажат какъв е проблема.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от Miri4 » 06 окт 2015, 10:26

при натискане на апарата за да може да влезат накладките са се обърнали гумичките на помпата.

Е те това не мога да си го представя и съм сигурен че не е така.Защото при мен не е имало натискане на буталата при пълни цилиндри и пак се получи същото.Реших че по незнаен начин е влезнал въздух в АВС който не излиза с нормалното обезвъздушаване.За това реших да отида до МП.

Последно реши ли си проблема или и при теб е така ?

Не, не съм го решил .Карам си така с по- голяма дистанция и чакам да стане чудо и да се самоуправи.След като и големите " специалисти " от МП вдигат рамене ,не знам къде вече да ходя.
Пиши какво са казали колегите им от Русе. Ще бъде много интересно.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от opex » 06 окт 2015, 13:07

Да се натисне буталото е стандартна процедура. Как иначе ще влезе апарата с новата накладка на диска, камо ли ако е нов и диска? Ама и тия са едни "майстори"...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от ЯЛТА » 06 окт 2015, 14:38

Аз когато натискам буталото винаги отвивам болтчето за обезвъздушаване,- от там да излезе излишната течност.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от teh_policer » 06 окт 2015, 17:25

В крайна сметка автомобила се оправи обезвъздуши ли са системата.
От дясната страна на накладката е излязъл съпорта и от там мекия педал... Интересното е, че бяха добре напаснати и не мърдаха...., но както и да е сега "кове".
Miri4 написа: Не, не съм го решил .Карам си така с по- голяма дистанция и чакам да стане чудо и да се самоуправи.След като и големите " специалисти " от МП вдигат рамене ,не знам къде вече да ходя.
Пиши какво са казали колегите им от Русе. Ще бъде много интересно.
Ако говориш за барабанните спирачки, можеш да ги отвориш и да провериш да не се е случило същото като при мен. При монтиране да е излязла някоя от челюстите и педала пак ще е мек :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от HACKO » 06 окт 2015, 20:13

opex написа:Да се натисне буталото е стандартна процедура. Как иначе ще влезе апарата с новата накладка на диска, камо ли ако е нов и диска? Ама и тия са едни "майстори"...
Да, така е и аз съм го правил многократно, дори и го правя профилактично при сваляне на колелата за някаква манипулация, за да се раздвижат буталата, ако са се замърсили. Веднъж обаче съм виждал подобно нещо, на Орион 88 при напълно изправна спирачна система, само разтваряне на цилиндрите за да влезнат новите накладки и помпата отказа категорично да работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезвъздушаване спирачки Форд Фокус МК1 1.6 бензин

Мнение от opex » 07 окт 2015, 01:42

Странно е това като цяло.

Иначе когато на ескорта слагах дисков сетъп отзад на мястото на барабанните, развих всички маркучи отпред и отзад, след което с компресор надух през отворите в казанчето да изхвърчи всичката останала спирачна течност, после на обратно през всеки един маркуч, след това пак през казанчето да продухам.
Все пак внимавах с налягането именно заради тези гумички да не се обърнели /така и не знам още къде точно се намират в помпата под казанчето/.
Голямо помпане падна след това като налях новата течност, но на края уж навсякъде излизаще хубава бистра течност без балончета, а доста източвахме от всяко колело.
Но педала беше пак така странно мек. Следващата седмица минах преглед и задните се оказа, че почти не хващат (но и на ГТП-то, в което ходя специално, валовете особено яко хващат гумите, така че го отдадох на тази му особеност). След това пътувах до морето и обратно, минаха месеци още каране и един ден се бяхме събрали в двора на приятел, където обикновено си ремонтирам колата и друг приятел също сменяше барабани. Така и така бяхме извадили инструменти и маркучета, помолих го да напомпа малко, че искам все пак да видя какво ще излезе от тия задни маркучета. Задна лява - ок, задна дясна - 10см въздух излезе в маркуча поне.
Извод от историята - педала на спирачките трябва да се усеща "отчетливо твърдо" (не знам как да го опиша точно) като спира, а като не работи двигателя и се напомпа - много твърд и едва да поддава. Не е ли така - има въздух и не знам как и колко помпане трябва, но докато не се изкара не се спира :)
Аз нямам ABS, а до колкото знам има разлика в начина на обезвъздушаване при кола с и без.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта