Волана дърпа на една страна, купето се люлее

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Волана дърпа на една страна, купето се люлее

Мнение от AX!S » 08 авг 2007, 21:10

Колеги, помощ, не зная вече какво да правя. Авто бюджета ми вече е на червено, а не мога да си реша проблема, а той има предистория, предварително моля за извинение за многото писано.
2005 г. - Купувам колата с предни летни и задни зимни гуми (едната зимна с балон).
2005 г. - Разменям гумите преди зимния сезон (всичко точно).
2006 г. - Същата операция преди зимния сезон. Отначало добре. Един ден влизам с предна дясна гума в една огромна дупка, поне 15 см. дълбока. Няма поражения.
По едно време забелязвам волана дърпа яко надясно.
2007 г. - Пролетта отново разменям предни/задни гуми, волана не дърпа изобщо на никъде. След като нацяло асфалтираха няколко улици забелязвам, че на хубав път купето (като че ли повече задницата) се клатушка леко. Решавам да набедя зимната гума с балона за лошото поведение.
Днес - Купувам 2 гуми втора употреба, слагат ги на мястото на зимните гуми. Отново размяна - предни и задни. На практика сега предни са ми новозакупените гуми с джантите от нарочените за криви зимни гуми. Резултата е ужасяващ, колата дърпа надясно, разменихме предните 2 гуми - дърпа на ляво. Освен това купето се клатушка, усеща се дори при много ниска скорост.
Сега, според мен има едно сигурно нещо, а именно - неприятностите идват от кофти предни (в момента) гуми и/или джанти.
Въпроса е да разбера точно какво да сменя, а не да стрелям на посоки, че излиза скъпо.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 09 авг 2007, 00:18

1. Много верочтно ядовете ти да идват от гумите....Но това може да е следствие от неизправна ходова част.
Ако можеш да пробваш с абсолютно нови гуми ще е най-добре.

2. Препоръчвам ти реглаж на предница (15-25лв) + преглед разбира се. Колата може би е разкрачена или свита - реглажа сходимостта на колелата би трябвало да реши проблема.

2.1. Причнина за разкраване/свиване на предницата може да е износен шарнир, който дава луфт отдолу...или износен кормилен накрайник, който дава луфт отгоре.

Трябва да имаш един читав чифт гуми, за да тестваш след реглажа... Старите носят следите от неправилното износване...

3. Последно и най-малко вероятно е да имаш изпуснал амортесьор....но това вероятно щеше да го установиш лесно досега

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 авг 2007, 09:01

При условие, че при последната смяна на гуми се е преместило и дърпането....си е ясно къде е проблема! Незнам защо купувате гуми 2-ра злоупотреба, като за Фиеста се намират нови такива от 60 кинта...
Ако те съмнява джанта - използвай резервната (дано е читава)!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 09 авг 2007, 11:52

kEFI, нови гуми по 60 лв. има Корморан и Тигър :? , аз за 35 лв./бр. взех Bridgestone, почти нови са. Тази сутрин пак ходих на вулканизатор да ми търсят проблема. Хората казаха, че гумите, дето съм взел са много добри, но едната е леко крива и от там идват проблемите. Развъртяха я на една машина. Но както вече казах, идентичен проблем имаше и със старите гуми, затова си навих на пръста, че трябва да сменя джантата. Вулканизатора каза, че джантата била добре, ама на една и съща джанта, две напълно различни гуми да правят едни и същи проблеми... В крайна сметка смених и гумата и джантата, сега е добре. За съжаление вече имам две различни предни гуми, които в най-скоро време ще отидат отзад (поне вече съм спокоен, че не тресат). За предницата ще взема чисто нови, ама хубава марка и ще ходя пак на реглаж.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 09 авг 2007, 14:40

При удар в дупка може да няма видими на пръв поглед поражения, но в последствие гумата се изкривява от скъсани телове в самата гума, което не се вижта при оглед отвън и на място. Има вероятност при жесток удар да се скъса и тампон на носача и/или стабилизиращата щанга, особено ако са стари (преживяли няколко лета и зими) или менте от по 2-4 лв.

"Новите" гуми втора употреба с хубавия грайфер 100% са проблемни. Този от западна Европа, който ги е изхвърлил не го е направил от добри чувства към завода производител, та да стимулира производството. Този тип гуми, ако не са на джанта и напомпани изглеждат перфектни, но на практика стават само за каруци.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 09 авг 2007, 15:08

"Новите" гуми втора употреба с хубавия грайфер 100% са проблемни. Този от западна Европа, който ги е изхвърлил не го е направил от добри чувства към завода производител, та да стимулира производството. Този тип гуми, ако не са на джанта и напомпани изглеждат перфектни, но на практика стават само за каруци.
Това и аз съм си го мислил, но хубави гуми втора употреба се намират, макар и много трудно. Аз имах човек, който 100% щеше да ми даде перфектни гуми, но вече не работи за съжаление...
Та сега имам една излишна гума с джанта, все си мисля, че едното от двете става за ползване, ама като не мога да разбера кое... ще събират прах в мазата. Все още не мога да си обясня възможно ли е гумата да е добре, но джантата да й придава леко елипсовидна форма :?:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 09 авг 2007, 15:59

Отиваш при вуканизаторит (гумаджиите).
Свалят гумата и пускат джантата на машитата за баланс.
Първо правиш визуален оглед и после я пускат на измерване. Ако е изкривена отиваш да ти я оправят 1лв. на цол е цената.
Ако джантата е перфектна си я отбелязваш с някаква боя отвътре и няма да я бъркаш повече.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 09 авг 2007, 16:07

nikolovvd написа:Отиваш при вуканизаторит (гумаджиите).
Свалят гумата и пускат джантата на машитата за баланс.
Първо правиш визуален оглед и после я пускат на измерване. Ако е изкривена отиваш да ти я оправят 1лв. на цол е цената.
Ако джантата е перфектна си я отбелязваш с някаква боя отвътре и няма да я бъркаш повече.
Да, май така ще направя, но ако е крива директно на вторични суровини. Днес за 15 лв. купих оригинална джанта от Фиеста, без кривено по нея, така че не виждам смисъл да плащам за изправяне.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 авг 2007, 22:13

Не мога да схвана - новите за 60 били корморани и тем подобни, на 3-4-5-6 годишните нови-втора употреба (т.е.изхвърлени) били маркови! И какво като са маркови? Гумите заради марката ли се взимат? Една гума макс до 2 години има що годе запазени някакви качества, след това е все тая, макар и маркова!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 10 авг 2007, 16:09

kEFI, никъде не съм казвал, че старите Bridgestone са по-добри от най-евтините нови. Имам предвид, че като си купувам нови гуми няма да си взема от най-евтините, по 70-75 лв./бр. ще отделя, но това е двойно повече от 35 лв./бр. Аз исках първо да отстраня проблема с лошото поведение на автомобила и понеже не знаех точно от какво е, реших да взема първо 2 гуми, евентуално джанти и така... докато се оправи. Щото можеше да излезе другаде проблема, като изхарча парите за гуми и разбера, че не е от тях става кофти. Отделно, че при всяка манипулация при гумаджия се плаща - монтаж, демонтаж, баланс... Все пак не мисля, че съм се прекарал много, другия месец втората употреба стават задни, за отпред вземам две нови и съм готов.
Пак повтарям, никъде и никой не съм убеждавал, че старите гуми са по-добри от новите, защото и аз съм се убедил, че не са. Въпреки, че доскоро карах с едни 4-годишни Барум, дето бяха просто страхотни, купени са като нови и са спасявали не едно и две рисковани положения.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 авг 2007, 23:44

Аз на твое място бих отишъл на фордовката или при приятел. Ще смення с техните гуми и ще разбера проблема. Няма да купувам гуми и джанти, за да разбера защо ми бие волана. Още повече биеща гума би следвало да се види още при гумаджията...
Успех в изследването!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 11 авг 2007, 00:12

Както вече написах - проблема е открит и решен. Тази вечер отидох при човека, от който купих гумите. Сам се увери, че едната гума дето ми е продал е кофти, за съжаление видяхме, че и джантата не е добре. В крайна сметка ми подмени двете гуми безплатно (сегашните са идеални). Джантата ми изправи срещу 10 лв. Общо взето се държа много културно и си личеше, че иска да остана доволен. Първия път като ходих ми скъса една шпилка на предното колело (10x на ewgeny за помощта при оправянето после) и тази вечер като се видях с гумаджията му казах да внимава да не скъса пак нещо. Той ми каза "те са калпави... сами се късат... изобщо най-добрия форд е продадения". Много обичам да слушам такива работи от хора, дето дори не са се качвали на форд, ама чули лафа от някъде и повтааарят ли, повтарят.
Моя Форд ми го продадоха, така че явно е от най-хубавите :P :P :P
kEFI, на фордовка от кой да взема гуми, те на колегите все едни големи... Освен ewgeny да ми даде 2 тампона от сиерата =)):

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 11 авг 2007, 09:43

AX!S написа: kEFI, на фордовка от кой да взема гуми, те на колегите все едни големи...
В момента съм на 185/55/14. За пробата не мисля, че са ти големи но пък като има зор вадим зимните ми 165/70/13 :)
Е от Варна да идваш малкоо ... :)
Как да е казвам само, че ако се събираме и общуваме имаме възможност да си помагаме.

Зора ми да пиша тук е да кажа да не давате да ви стягат гайките (болтовете) на джантите с гайковерт.
petkoff_pl кога идва в Плевен да му решим проблема че фиестата тичаше а у лево, а десно като и дадеш газ, което беше резултат от калпава работа на "майстори"
Откриха му скъсан нов тампон защото предницата му така била регулирана, че е давало яко зор.
Как да е пак се отплеснах. :)
Гайките на джантата така бяха стегнати, че едвам ги отвиха и ни посъветваха да не даваме да ги стягат с гайковерт, защото се късат шпилки и се разбиват леглата в джантите.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 11 авг 2007, 11:54

Зора ми да пиша тук е да кажа да не давате да ви стягат гайките (болтовете) на джантите с гайковерт.
Човека, дето ми скъса шпилка само с ключ развива и завива. Преди него гайките са стягани от мен - пак на ръка.
Да си помагаме... да, ама аз съм още нов и ми е малко неудобно. :oops:

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта