Страница 2 от 3

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 23 ное 2008, 16:50
от Emow
Съживявам темата.Изключително доволен от колата,реших да я поглезя.Купих 2 л. оригинално масло.От МП по телефона пак ми казаха 38 и нещо лева,на място ми поискаха 35 и нещо.Стана въпрос,че маслата били два вида,този бил за моята.И сега съм в мисъл.Искам да помоля колеги,които имат програма или книжка,да ми кажат какво трябва да пише на бутилчицата,за да сверя.На купените пише : Форд стандарт ESP-M2C166-H;E-AT/PS;5014519. Благодаря предварително на отзовалите се.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 24 ное 2008, 18:33
от Emow
Според Аутодатата,това е маслото.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 24 ное 2008, 18:37
от Edinuser
Аз си налях - на "Morris" - Liquimatic DII - което също отговаря на на Форд ESP-M2C166-H ...
и струва по 15лв./1л.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 24 ное 2008, 18:41
от зуница
Мас.ото е пpепоpъчваното по книга.Тип DEXTRON 2 E.Aз бих го смени. с DEXTRON 3 D. Опиши как се сменя . Успех!

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 30 ное 2008, 01:28
от Emow
Смених маслото.Интересно,хвана само 1 л..Според мен,майсторът го източи правилно-разви тръбичка/и/ от резервоарчето към рейката и после въртя волана.Иначе,разлика/откъм лекота при въртене/ не усещам.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 21 дек 2009, 19:03
от cockyhotty
Току що си взех масло за хидравликата на волана - немско Ravenol Dexron II по фордова спецификация Ford M2C-166H. Цена- 12 лв./л, бутилирано. Не давайте на тея престъпници от Мото Пфое по 20 лв. на литър, не виждам смисъла. като го сменя, ще опиша какво е станало. Поздрави.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 11 фев 2010, 14:56
от cockyhotty
Смяната беше много лесна. Разкача се връщащият маркуч към казанчето отдолу след радиатора на хидравликата и се източва със въртене на волана при изключен двигател. Мондео Мк1 хваща точно 1 л. за който го интересува. Преди смяната в крайните положения на волана се чуваше леко стържене, сега то изчезна и като че ли волана стана по-лек с една идея.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 15 май 2010, 22:22
от batniky
Днес ходих в фото мое и ми обявиха цена за литър масло 43лв. и стотинки .....безумие незнам как си формрат цените .Преди това бях в ауди и там маслото за ваг групата струва 29 лв като същото се слага и на R8-цата.....изводите сами си правете ама всеки път като отида да попитам във фото мое ме карат да не се върна повече там да питам за каквото и да е било .

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 15 май 2010, 23:34
от cockyhotty
Да не говорим, че има доста магазинчета за масла предлагащи не лоши марки масла на 4 пъти по-ниска цена от предлаганото в Мото Пфое. Мисля, че маслото в Мото Пфое не е с нищо по-различно и по-специално, просто е бутилирано с етикет Форд и му е лепната зверска цена. :-/: :idea:

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 16 май 2010, 12:31
от batniky
Castrol TQ-D 15 лв..... :idea:

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 17 май 2010, 20:20
от dimkar
Аз ползвах това: http://eshop.rally-club.net/product_inf ... plloe2hkj4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 06 апр 2012, 14:39
от vancata
Колеги да повдигна темата като добавя, че днес смених част от хидравличното масло (400мл) посредством техниката със спринцовка 60мл. и маркуч от система.

Ето какво излезе, доста трудно е да установиш, че предишния цвят на маслото е бил червен.

Изображение

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 17 май 2012, 18:01
от extreme_rider
По аутодата маслото е ESP-M2C 166-H, което като се разровя из интернет ми излиза ATF DEXTRON 2. Лично аз си направих консултация с човек занимаващ се с хидроусилватели и хидравлични рейки и силно ми препоръча да се насоча към DEXTRON 3 до колкото разбрах заради маншетите (не знам какво ги бърка с по-ниския клас масло). 2 години по-късно маслото е с тъмен цвят и червен оттенък и проблеми с рейката и помпата няма. Маслото, което първо налях беше Валволин като след като ми гръмна маркуча на високото налягане между помпата и рейката го подмених с Q8 пак Dextron 3 или по фордовата спецификация MERCON (Q8 го водят AUTO 15 модела на маслото)

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 04 юни 2012, 11:15
от bugi_75
Едно уточнение само. Името е ATF DEXRON, без "T".

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 08 юни 2012, 14:38
от mitko1962
Колеги, кажете как мога да проверя нивото на хидравличната течност на Фокус 2, 1.6 TDCI,понеже казанчето е навряно под десния фар.Възможно ли е да намалее, ако няма течове?Нямам някакви проблеми, просто ми е интересно да видя дали има нужното ниво.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 19 фев 2013, 00:10
от diesel1.6
Проучих въпроса за рейките и маслото на мондео 1/2 и предполагам много други.
Единственото специфично нещо са изискванията към вискозитета и вискозитетния индекс. Преведено на български при застудяване да не се сгъстява прекалено.
Маслата, кито са наливани са две. Едното съответства на АТФ 3, или някои АТФ 2 с висок вискозитетен индекс - към 170. АТФ 2 на Тексако например е допустимо да се сложи, защото се изпомпва до към -40, и това предполага при -20 да е достатъчно рядко.
Второто масло е новото универсално форд масло за МТХ скоростни кутии и хидравлики, не му помня номера. То е жълто.
Моите наблюдения са че червеното от кола 1998 с черната помпа на хидравликата и маслен радиатор стои бистро, леко потъмняло с лек мирис на изгоряла гума, а жълтото на кола 2001 г, която вече е с алуминиева лъскава помпа и без радиатор, прави черна утайка и е мътно.
Двете масла могат да се смесват, но с това не се печели нищо. По-добре да се смени, и то неколкократно, за да се промие хубаво системата. Аз си купих наливно АТФ 2 на Тексако по 12 лв/л.

За критични ситуации - на зададения вискозитет за топло време отговарят двигателните масла 5W30, всички популярни хидравлични, М10Д и други. Същите в студено са твърде гъсти и ако се наложи палене, трябва да се остави колата да работи без въртене на волана за няколко минути, 3-5 и нагоре, за затопляне на маслото от въртенето през помпата. Евтин заместител, който пази маншетите и уплътненията по-добре от оригиналното е МХП 40А, но то е гъсто за палене при температури под 0 градуса.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 19 фев 2013, 11:48
от иво г. иванов
А как, или къде, да проверя какви алтернативни марки хидравлични масла съответстват на препоръчваното
за Фокус МК 1: WSA M2C 195- A? Zetec-S 1.6 74kW 16v
И ако...:
diesel1.6 написа:Единственото специфично нещо са изискванията към вискозитета и вискозитетния индекс.
... то числото 195 ли е важното, което да ме насочи при избора на масло?

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 19 фев 2013, 12:38
от diesel1.6
WSA M2C 195- A e червеното масло.
Не знам кое е важното. Едната от двете букви - C или А показва технологията на исползваните добавки или определя с коя група масла може да се смесва при гарантирано запазване на всички качества по форд изисквания. Друг признак е цветът - нарочно е червено. Не знам как може да се смесва, и като има избор на масла се избира червено, тип АТФ.

Проверява се в техническата документация, но в случая такава нямаш и ровиш из нета за параметри.
Например, ето изискванията на форд
VISCOSITY
At 100 °C, New Fluid, min 6.8 mm2/s (или cSt)
At 100 °C, after 40 cycles through 5.3 mm2/s
At - 40 °C, New Fluid, max 20,000 mPa.s
(ASTM D 2983)

За улеснение при търсенето препоръчвам да се гледа вискозитетния индекс. Обобщено казано, ВИ (пишат го като VI) на подходящо масло е някъде над 160, нещо като 175. Защото за повечето масла липсват данни за гъстота при -40 и косвено може да се съди по ВИ. Друг груб ориентир е границата на изпомпване - на АТФ 2 обиновено е около -35 градуса, за Тексако пише -48, а Форд казват колко да е гъсто маслото при -40 градуса - а именно 20000 mPa.s. и това е доста течливо състояние (да кажем, че означава -45 градуса).
Някои АТФ 2 и май всички АТФ 3 отговарят. С каквото и да е АТФ 2 може да се приеме, че паленето до -20 градуса не заслужава никакви грижи, а под тази температура - загряване външно или изчакване няколко минути работа на място при ниски обороти.

След около 1997 година универсалното форд масло се сменя с жълто, и за удобство започват да препоръчват новото и за старите коли (за хидравлика и скоростни кутии). Но жълтото не е хубаво за скоростните кутии, за хидравликата не мога да кажа нищо.

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 19 фев 2013, 13:24
от иво г. иванов
A- ха! Доста полезни данни, колега. Благодаря! >:D<:
За допълнение към темата, ето какво разбрах след час- два ровене из англоезични сайтове:
повечето ATF /Automatic Transmission Fluid/ масла за автом. ск. кутии, стават за хидравличните с- ми-
PSF /Power Steering Fluid/.
195-A e червеното, а 204-АВ е зелено, предназначено за електрохидравликите. Двете не могат / не трябва/
да се смесват.
Алтернативни марки са : Castrol- Transmax Dex III
Motul Dexron III
Chevron MD 3- Mercon V
Millermatic ATF DM
Shell- Spirax S4 ATF HDX
Fuchs Titan ATF 3000
Някои колеги могат да допълнят списъка с други, налични на нашият пазар марки, цени и магазини. Ако желаят
разбира се. :D

Re: Смяна течност хидравлика

Публикувано: 19 фев 2013, 13:40
от diesel1.6
Пропуснал си да видиш онова форд масло с 200 в името, именно новото жълто за скоростите и хидравлика.
То е жълто.
АТФ 3000 не знам, но 4000 е доста долнопробно, то е от обикновените АТФ 2.
Ако ще търсим точното, трябва АТФ 3.