Спирачки - проблем

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Спирачки - проблем

Мнение от teoto » 25 юли 2005, 20:54

От извесно време педала на спирачките стана осезателно по-твърд. След като спре имам чуството, че на връщат цилиндърчетата - при лек наклон не потегля веднага, а след около една минута. Някой път цял ден си е наред. На какво може да се дължи това? Ако сменя спирачната течност дали ще се оправи?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 юли 2005, 21:48

Едва ли със смяна на течност ще се оправи, заяждат ти цилиндарчетата /раздвижване/ или ти засмуква въздух вакума /но тогава нетрябва да ти задържа минута а веднага да ти освобождава/, или въздух в системата - педала потъва а колата неспира, но е възможно и комбинация от някои от горе споменатите неща :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 25 юли 2005, 21:53

Ако цилиндърчетата са блокирали надали :( Най вероятно им е време, не се притеснявай не са скъпи :)

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 26 юли 2005, 20:27

Не е въздух в системата защото педала е чуствително по-твърд и при леко натискане едва ли не блокират. Има ли начин да разбера кой е пътника без да разглабям всичко?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 юли 2005, 21:50

Ама това на кои колела и се получава? По принцип ако я вдигнеш колата можеш да видиш дали сълзят цилиндърчетата, а по движението на колелото да прецениш дали е блокирало.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 01 авг 2005, 20:01

Нямам никакъв теч по спирачната система. Днес свалих прдните колела и от накладките има още около 6-7 мм. Прави ми впечатление,че като завъртя задните колела има някакво стържене (като неосвободили). От вътрешната страна нали има едни тапи за проверка на феродото - и там има. За да сваля задния барабан трябва ли да се развие гайката на главината и после с колко кг/м трябва да се затегне? Ако има и по-лесен начин казвайте-без сервиз.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 01 авг 2005, 20:09

teoto написа:Нямам никакъв теч по спирачната система. Днес свалих прдните колела и от накладките има още около 6-7 мм. Прави ми впечатление,че като завъртя задните колела има някакво стържене (като неосвободили). От вътрешната страна нали има едни тапи за проверка на феродото - и там има. За да сваля задния барабан трябва ли да се развие гайката на главината и после с колко кг/м трябва да се затегне? Ако има и по-лесен начин казвайте-без сервиз.
затяга се с 100-120 нм. само имай предвид ,че на тази гайка резбата е обратна :D а преди да разглобяваш барабана си провери ръчната да не задържа

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Проблема е решен

Мнение от teoto » 14 авг 2005, 18:04

Днес намерих свободно време и свалих предните спирачни апарати. Бяха потънали в ръжда и не се движеха. С нафта и телена четка добиха лицеприятен вид и почнаха да се движат мазно. Вече на педела се усеща, че има серво. Доволен съм от себе си.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 15 авг 2005, 18:30

Приятно чуство :D !
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 15 авг 2005, 18:36

Бравос :)

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 31 авг 2005, 14:30

Вчера като се прибирам колата върви като спъната и се оказа, че на задно дясно колело е блокирала спирачката. Беше нагряло прилично. Веднага го отворих и установих, че е запушен спирачния маркуч. Освободих връзката която се намира под задната седалка и почнах да продухвам с компресор - никакъв ефект. Вкарах стоманизирана тел и ръчках след това пак продухване и за мой късмет се отпуши. Днес смених и двете спирачни цилиндърчета (старите имаха малко спир. течност в маншоните). От какво може да се е запушило? Този проблем си го влача от една година.
Между другото на Фордчето му направих къщичка, та затова се заигравам въпреки, че жена ми не иска да спи с автомонтьор.
Забравих - на ляво задно колело мисля, че лагера си заминава. Лесно ли се сменя и каква марка е добра?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 31 авг 2005, 17:26

Ами.. как се е запушило нямам идея :shock: Някакви гадости си имал в спирачната течност явно... знам ли?! Колкото до лагерите СКФ са добри ;)

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

ПО темата

Мнение от веден » 31 авг 2005, 20:22

Задните колела по-лесно се снемат с развиване на 4-те болта отвътрешна страна на колелото - пада барабана заедно с главината и никаква гайка не се развива , а накладките и всички други дреболии там си остават на фланеца и се работи спокойно.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 01 сеп 2005, 10:26

Абе незнам за кои 4 болта се говори в предния пост, но аз сменях лагери (те са 2 и се продават и сменят в комплект) преди 2 месеца на задно дясно и барабана се сваля само след отвиването на централната гайка на главината. Тя си е с нормална резба(посока на отвиване), но е съставена от множество тънки гайчици в общ ламаринен кожух. Явно целта е самозаконтряне. Все пак може на по-старите да е по друг начин, но силно се съмнявам. Досега на всичките ми коли е било все така. Относно накладките и цилиндърчета - те си остават на местата без проблем след свалянето на барабана.
Цени...............
оказа се че за старите ескорти (до МК7) лагерите струват до 20 лв. в зависимост от марката, а за МК7 е 38-42 лв.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темата

Мнение от веден » 01 сеп 2005, 15:37

А какво държи главината към фланеца на който са и накладките и жилото и т.н. -четири болта отвътре откъм окачването на колелото.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 01 сеп 2005, 17:30

Мисълта ми беше, че не е нужно да се сваля изобщо фланеца. Като отвиеш централната гайка и пада барабана. В него са и лагерите и сенерина от компкекта. Защо да си осложняваш работата като сваляш фланеца? Напълно излишно е.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

По темаата

Мнение от веден » 02 сеп 2005, 00:44

Просто защото тази гайка не трябва много-много да се пипа, защото като започне да се саморазвива няма спасение.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 02 сеп 2005, 10:27

Според мен нямаш избор. При всяко положение май ще трябва да я отвиеш.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта