Проблем - Вибрации в предния мост
- angelot
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
- Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
- Местоположение: Haskovo
- Status: Извън линия
Проблем - Вибрации в предния мост
Здравейте,
Имам проблем - при ускорение от 60 до около 80 км/ч, се появяват леки вибрации в предния мост - усещат се най-вече на волана, не са силни ама дразнят. При отпускане на газта, а и при изключване от скорост - спират. Някой има ли идея какъв може да е проблема. Единствено сигурен съм че не е от гумите - те са чисто нови, въртях ги как ли не, проверявах ги два пъти на стендове, слагах отново старите гуми, ама ефект никакъв - тресе си пак. Имам съмнения че може да е от напречната (стабилизиращата) щанга, защото наскоро сменях гумичките които са на "ушенцетата" на купето. Интересно е (повтарям се!) че вибрациите се появяват само при ускорение.
Моля за извинение ако такава тема е обсъждана, но както сигурно забелязвате съм новак във форума. Ако е обсъждан подобен проблем, моля да посочите.[/list][/list]
Имам проблем - при ускорение от 60 до около 80 км/ч, се появяват леки вибрации в предния мост - усещат се най-вече на волана, не са силни ама дразнят. При отпускане на газта, а и при изключване от скорост - спират. Някой има ли идея какъв може да е проблема. Единствено сигурен съм че не е от гумите - те са чисто нови, въртях ги как ли не, проверявах ги два пъти на стендове, слагах отново старите гуми, ама ефект никакъв - тресе си пак. Имам съмнения че може да е от напречната (стабилизиращата) щанга, защото наскоро сменях гумичките които са на "ушенцетата" на купето. Интересно е (повтарям се!) че вибрациите се появяват само при ускорение.
Моля за извинение ако такава тема е обсъждана, но както сигурно забелязвате съм новак във форума. Ако е обсъждан подобен проблем, моля да посочите.[/list][/list]
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
честно казано се съмнявам да е от стабилизиращато щанга.аз съм карал около 300 км със счупена щанга без проблеми, /само по-леко в завоите , ролята на тази щанга е в завоите/. за да дам по-точен отговор ме интересуват две неща:
1. предполагам, че си го проверил, но джантите ти прави ли са?
2. при въпросното ускорение боксуват ли гумите ти?
1. предполагам, че си го проверил, но джантите ти прави ли са?
2. при въпросното ускорение боксуват ли гумите ти?
-
- Status: Извън линия
- angelot
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
- Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
- Местоположение: Haskovo
- Status: Извън линия
До racer11
1. Ходих два пъти на стенд, където проверяваха гумите и джантите (дори слагах старите), така че изключвам проблем с гумите и джантите. Ако има крива джанта би трябвало вибрациите да са постоянни, а при мен като отпусна газта, или изключа от скорост просто изчезват
2. Гумите не боксуват, защото става въпрос за скорост от 60 до 80 км/ч, това става обикновено на 4-та или 5-та скорост.
Казвам че се съмнявам в стабилизиращата щанга, защото вибрациите се появиха малко след като сменях гумичките на щангата. А тогава сложих евтини дето струваха по 3 лв/бр, а не от скъпите по 15 лв (те са всъщност пластмасови).
1. Ходих два пъти на стенд, където проверяваха гумите и джантите (дори слагах старите), така че изключвам проблем с гумите и джантите. Ако има крива джанта би трябвало вибрациите да са постоянни, а при мен като отпусна газта, или изключа от скорост просто изчезват
2. Гумите не боксуват, защото става въпрос за скорост от 60 до 80 км/ч, това става обикновено на 4-та или 5-та скорост.
Казвам че се съмнявам в стабилизиращата щанга, защото вибрациите се появиха малко след като сменях гумичките на щангата. А тогава сложих евтини дето струваха по 3 лв/бр, а не от скъпите по 15 лв (те са всъщност пластмасови).
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
при това положение възможностите са няколко:
1. пак казвам, че от стабилизираща щанга това не може да се получи.но щом проблемасе е появил след смяна на тампоните на щангата, има логика да има връзка.при смяната на тези тампони почти винаги се налага разхлабване на целия преден мост...моето предположение е недозатегнат носач/болт на моста.
2. друга възможност е недозатегнато или повредено каре
3. последна /и малко вероятна/ възможност - повредена полуоска
1. пак казвам, че от стабилизираща щанга това не може да се получи.но щом проблемасе е появил след смяна на тампоните на щангата, има логика да има връзка.при смяната на тези тампони почти винаги се налага разхлабване на целия преден мост...моето предположение е недозатегнат носач/болт на моста.
2. друга възможност е недозатегнато или повредено каре
3. последна /и малко вероятна/ възможност - повредена полуоска
- angelot
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
- Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
- Местоположение: Haskovo
- Status: Извън линия
Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
50-60 лв със смяната срува карето - то не се сменя цялото, ами само вътрешността - един особен троен лагерangelot написа:Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
- angelot
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 20 сеп 2005, 23:50
- Модел на автомобила: ESCORT-Combi 1.8i 16V Ghia
- Местоположение: Haskovo
- Status: Извън линия
Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
на пълен завой "пукат" само външните карета. вътрешните не играят роля при завиване.но ако се разбие вътрешно каре, пак трябва да има некви нехарактерни шумове...angelot написа:Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта