Страница 2 от 2

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 15:23
от baidido
Как така няма дебитомер? В това дето го извади, вътре нямаше ли, една май беше, много тънка жичка...
Не разбрах какво стана с горивния филтър, сменян ли е скоро, щото и той може да прави проблеми, като се напълни с боклуци от хубавата ни нафта и вътре става мармалад(боза). Принципно горивния за дизел го дават да се сменя на всяка 2-ра смяна на масло. И е добре да е хубав, а не някоя куча марка...

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 19:03
от toci231
baidido написа:Как така няма дебитомер? В това дето го извади, вътре нямаше ли, една май беше, много тънка жичка...
Не разбрах какво стана с горивния филтър, сменян ли е скоро, щото и той може да прави проблеми, като се напълни с боклуци от хубавата ни нафта и вътре става мармалад(боза). Принципно горивния за дизел го дават да се сменя на всяка 2-ра смяна на масло. И е добре да е хубав, а не някоя куча марка...
Мдааа колега няма дебитомер-просто датчик на входящия въздух,всички такива са така,горивния филтър несъм го сменил-просто защото не мислех че може да е от него но ще го сменя утре-нищо неми пречи да го хвърля за 10-минути,имам и филтър хубав.Утре ще сваля и дюзите да ги стендовам да ги проверят хората и тях,защото щом варви като луда-значи помпата е добре-посаветваха ме да си проверя и дюзите,днеска чух че на тези мотори помпите неможело га се овеличава-или намалява порцията на гориво-има ли нещо верно?и ако е възможно ще пробвам и да ми намалят порцията-но незнам каде в Варна-помагайте

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 20:17
от DTM
toci231 написа:
baidido написа:Как така няма дебитомер? В това дето го извади, вътре нямаше ли, една май беше, много тънка жичка...
Не разбрах какво стана с горивния филтър, сменян ли е скоро, щото и той може да прави проблеми, като се напълни с боклуци от хубавата ни нафта и вътре става мармалад(боза). Принципно горивния за дизел го дават да се сменя на всяка 2-ра смяна на масло. И е добре да е хубав, а не някоя куча марка...
Мдааа колега няма дебитомер-просто датчик на входящия въздух,всички такива са така,горивния филтър несъм го сменил-просто защото не мислех че може да е от него но ще го сменя утре-нищо неми пречи да го хвърля за 10-минути,имам и филтър хубав.Утре ще сваля и дюзите да ги стендовам да ги проверят хората и тях,защото щом варви като луда-значи помпата е добре-посаветваха ме да си проверя и дюзите,днеска чух че на тези мотори помпите неможело га се овеличава-или намалява порцията на гориво-има ли нещо верно?и ако е възможно ще пробвам и да ми намалят порцията-но незнам каде в Варна-помагайте

Вярно е, няма MAF има / IAT датчик, който мери температурата на входящия въздух/. Ето снимка

Изображение

Колега, никакви дюзи не сваляй това са глупости. Проблем с дюзите ако имаш ще се усеща най-вече докато е студена, ще пуши доста и няма да върви добре. Както и други проблеми, като неравномерен празен ход, по-осезателно чукане от мотора / примерно пикаещи дюзи от кофти разпръсквачи и т.н./.
Може да отидеш на диагностика и стенд, те ще те посъветват и ще ти кажат дали имаш нужда от стенд.
Разбрах, че си от Варна отивай в Мотор Консулт.
Ето ти номер на едно от мочетата там 0878492083 и 052505650

Разход между 5 - 5,5л./100км. извън града е перфектен за тоя мотор. В града е относително, зимата съм го докарвал до 10л./100км. с такъв Фокус с тоя мотор. При по-топло време към 7-8л/100км., задръстванията и карането на къси разстояния оказват голямо влияние на разхода имай го впредвид!

Порцията гориво се определя от ЕКУ-то, то от своя страна сверява данните от редица датчици и на база на картите които са заложени в него определя нужното количество гориво в даден момент.
Може да се коригират дозите гориво, времената на впръскване, предварението и т.н. В случая става дума за така наречения "чип тунинг", но това е друга тема.

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 21:35
от nasko-g
DTM написа:
toci231 написа:
baidido написа:
Разход между 5 - 5,5л./100км. извън града е перфектен за тоя мотор. В града е относително, зимата съм го докарвал до 10л./100км. с такъв Фокус с тоя мотор.

Според мен този разход е висок.

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 22:03
от sparky_
колега няма как да гори 3,5 или 4 по простата причина, че има много фактори. 1 качеството на нафтата. 2 филтри дюзи помпа защото е на n километри и не се знае с колко е дупена.
Имам приятел който има ауди а4 1.9 тди 110 кс. а4 quattro 110 ks vw bora 1.9 116 ks дюза помпа. Моторите на концерна се славят с издържливост и икономичност но на всичките разход под 4,8 нямаше при положение, че кара без да натиска и да кара в нормата 80 100 км. Quattro гори 6 а бората 5.2. Така, че това си е разход в нормата. Няма как с тези кончета икономия. 1.9 цди на рено с 6 степенна дава 4,6 но там е друга работа.
Който иска 3,7 да си вземе поло 1.5д.

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 26 апр 2011, 22:41
от G_o_c_e_v
В града ми дава разход 6.6 или иначе казано с 20лв минавам 120км градско за 1.8tddi

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 27 апр 2011, 08:12
от baidido
Това с разхода сме си го коментирали доста често на сбирки във Варна. Има разлика между tddi и tdci моторите на фокус и мондео. Първите харчат повече, то си е факт, просто различното впръскване си казва думата...
П.С. До колегата с шуменския фокус-поздравления за ниския разход, но не мисля, че е представителна извадка, ако това е засичано в Шумен. Градско там, сравнено с градско във Варна, да не говорим в София си е съвсем различно нещо _friends_

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 28 апр 2011, 09:32
от toci231
DTM написа:
toci231 написа:
baidido написа:Как така няма дебитомер? В това дето го извади, вътре нямаше ли, една май беше, много тънка жичка...
Не разбрах какво стана с горивния филтър, сменян ли е скоро, щото и той може да прави проблеми, като се напълни с боклуци от хубавата ни нафта и вътре става мармалад(боза). Принципно горивния за дизел го дават да се сменя на всяка 2-ра смяна на масло. И е добре да е хубав, а не някоя куча марка...
Мдааа колега няма дебитомер-просто датчик на входящия въздух,всички такива са така,горивния филтър несъм го сменил-просто защото не мислех че може да е от него но ще го сменя утре-нищо неми пречи да го хвърля за 10-минути,имам и филтър хубав.Утре ще сваля и дюзите да ги стендовам да ги проверят хората и тях,защото щом варви като луда-значи помпата е добре-посаветваха ме да си проверя и дюзите,днеска чух че на тези мотори помпите неможело га се овеличава-или намалява порцията на гориво-има ли нещо верно?и ако е възможно ще пробвам и да ми намалят порцията-но незнам каде в Варна-помагайте

Вярно е, няма MAF има / IAT датчик, който мери температурата на входящия въздух/. Ето снимка

Изображение

Колега, никакви дюзи не сваляй това са глупости. Проблем с дюзите ако имаш ще се усеща най-вече докато е студена, ще пуши доста и няма да върви добре. Както и други проблеми, като неравномерен празен ход, по-осезателно чукане от мотора / примерно пикаещи дюзи от кофти разпръсквачи и т.н./.
Може да отидеш на диагностика и стенд, те ще те посъветват и ще ти кажат дали имаш нужда от стенд.
Разбрах, че си от Варна отивай в Мотор Консулт.
Ето ти номер на едно от мочетата там 0878492083 и 052505650

Разход между 5 - 5,5л./100км. извън града е перфектен за тоя мотор. В града е относително, зимата съм го докарвал до 10л./100км. с такъв Фокус с тоя мотор. При по-топло време към 7-8л/100км., задръстванията и карането на къси разстояния оказват голямо влияние на разхода имай го впредвид!

Порцията гориво се определя от ЕКУ-то, то от своя страна сверява данните от редица датчици и на база на картите които са заложени в него определя нужното количество гориво в даден момент.
Може да се коригират дозите гориво, времената на впръскване, предварението и т.н. В случая става дума за така наречения "чип тунинг", но това е друга тема.
Благодаря за изчерпателния отговор,ще те послушам колега и ще звънна на момчето от сервиза-но преди това ще нашибам резервоара до горе и ще я засеча както трябва,мерси на всички :D

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 05 май 2011, 10:37
от toci231
Здравейте колеги,някои от вас излязоха прави-проблема големият разхода на гориво се ре6и-тоест просто нее имало такъв,послушах колегите които ме посаветваха да засеча колата с пълен резервоар,напълних го до капачката без пяна само гориво до преливане,карах 100км. само градско и допълних на същата колонка и същата бензиностанция,сабра точно 7.5литра нафта,тоест 7.5литра-на 100км. само градско,което за мен е перфектен разход за град Варна,благодаря на всички за съветите и препоръките БЛАГОДАРЯ :D

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi - Решен

Публикувано: 31 май 2011, 16:29
от o.vasilev
o.vasilev написа:Здравейте колеги,
Скоро ми се появи един проблем на Фокуса. Състои се в това, че при скорост 80-120, като подам повече газ колата почва да тресе (вибрира) доста. Скоростният лост така се тресе, че имам чувството, че ще изключи от скорост. Криви, небалансирани гуми и джанти са изключени като вероятен проблем. Карано е със два различни комплекта гуми и джанти, като и двата са нови. Ще съм благодарен ако някой може да изкаже мнение от какво би могъл да е проблема. Също така ако някой мисли, че може да го оправи ще е чудесно. Плащам си колкото струва и черпя домашна ракия :)
Още едно допълнение към темата е, че не усещам колата да губи мощност. Набира си като преди като я настъпя, просто почва да вибрира.

Привет колеги,
Благодаря ви за бързите и точни отговори (въпреки, че ми отне доста време докато оправя колата). В крайна сметка проблема беше, неравност (износване) в чашката на вътрешното каре на късата полуоска. Първият път като се качих да карам след подмяната чак ми беше неестествено да вдигна 100 и да не се разстресе всичко. Благодарности и на Pit Stop за добре свършената работа.

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 02 юни 2011, 11:17
от petarrs
С колко пари се размина по операцията? Любопитно ми е , защото при мен ми излезе 330 лв за комплект карета с полуоски. Смяна - на канала с един приятел. Дано не си дал много пари

Re: Проблем с Фокус 1.8 TDdi

Публикувано: 02 юни 2011, 19:06
от o.vasilev
Ами частите си ги купих от един колега във форума. Взех си едно вътрешно и две външни карета (за всеки случай) за 80 лева. 2 часа труд в сервиз, защото не можах сам да извадя чашката на карето. Общо ми излезе със труд, нов маншон и гресиране към 100 лева. За себе си реших, че е по-добре втора употреба оригинална част, отколкото за малко пари - нови. Пък и Форда донор беше вече след фейслифта и тайно се надявам, че са отстранили проблема с вътрешното каре :D: