На колко нютона се затяга гайката на барабана?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 дек 2010, 23:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Status: Извън линия
На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Здраавейте, мисля че съм за смяна на задни накладки, а може би и барабани. Има представа горе долу какво се прави, но незнам на колко нютона се затяга гайката на барабана. Колата е Форд Фиеста 1.1 карбуратор 91г. "guia". В аутодата-та нещо немога да се ориентирам на 100%(куца ми техническия английски), ще бъда благодарен ако някой сподели.
Поздрави
Поздрави
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
При ескорта е 260 нютон метра. Трудно ще намериш ключ, който да е до такъв обхват. Обикновено се стяга на ръка.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 дек 2010, 23:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Горе долу можеш ли да ме опътиш, как да стегна на ръка. В смисъл, стяагм до лек упор и после правя още оборот и полвина или.....нещо от сорта??По този начин можеш ли да ме ориентираш или ....?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Еее, това по интернет не може да се обясни, става със натрупване на опит. Ако някой може да го обясни тука, без да го покаже на яве, шапка му свалям.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 дек 2010, 23:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Колега НАСКО, в няколко теми по надолу колегата иво г. иванов е обяснил горе долу как се сяга тази гайка за фокус 1 "...Гайката на барабана се затяга на 85 N/m,а ако си без динамометричен ключ завиваш на ръка до лек упор и след това с Gedore- то още 1/4 оборот напред...". Затова и аз питам, дали неможе по този начим и мен да ме насочат.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
И как определяш "лекия упор", един е по-силен в ръцете друг по-слаб, според тебе "лекия упор" в двата случая еднакъв ли ще е? В много инструкции за затягане на болтове, най-вече на главата се използва донатягане на определен ъгъл, но първоначалното затягане задължително е със определено усилие.
В твоя случай, зависи какви са лагерите, ако двата лагера са еднакви, стягаш колкото можеш, без да мислиш за Нютони, след това барабана трябва да се върти на ръка леко и равномерно. Ако обаче лагерите са голям и малък, става интересно, защото натягането на гайката определя хлабината на лагерите, тогава (според книгите) стягаш докато спре да се върти и връщаш четвърт оборот, обаче може да се наложи да коригираш в зависимост от това как се върти и има ли хлабина (ето това не може да се обясни, трябва да се покаже).
Рутинната операция по регулиране на клапани е описана навсякъде, как се мери хлабината, обаче колко трябва да е усилието с което се вкарва/изкарва пластината на хлабиномера, се изучава може би най-дълго в практически занимания в специализираните училища, и пак не излизаш 100% научен.
В твоя случай, зависи какви са лагерите, ако двата лагера са еднакви, стягаш колкото можеш, без да мислиш за Нютони, след това барабана трябва да се върти на ръка леко и равномерно. Ако обаче лагерите са голям и малък, става интересно, защото натягането на гайката определя хлабината на лагерите, тогава (според книгите) стягаш докато спре да се върти и връщаш четвърт оборот, обаче може да се наложи да коригираш в зависимост от това как се върти и има ли хлабина (ето това не може да се обясни, трябва да се покаже).
Рутинната операция по регулиране на клапани е описана навсякъде, как се мери хлабината, обаче колко трябва да е усилието с което се вкарва/изкарва пластината на хлабиномера, се изучава може би най-дълго в практически занимания в специализираните училища, и пак не излизаш 100% научен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 04 дек 2010, 23:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Според мен, отзад са два лаера "ролкови, конусни" разполжени "лице в лице", както е при предните главини. При смяна на предните лагерите, на предните главини видях как майстора ги затяга на ръка без да ползва динамометричен ключ, даже и горе долу ми обясни как да го направя. Понеже сега искам аз да го направя и има от къде да взена такъв ключ, но не съм сигурен до коко нютона е и затова така усилено разпитвам горе долу какво е усилието и как да го постигна. Ясно ми е, че на ръка неможе да се постигне точността на ключът но......все пак ориентировъчно. А и според мен, няма значение големината на лагера, дали е по-голям с по-малък или обратното или са равни винаги трябва да се използва ключ. И да, разбирам какво се опитваш да ми кажеш, но като човек го прави в домашни условия(не че и направено в сервиз винаги използват нужните инструменти)е така, чакам съвети отвсякъде, и съм благодарен за тях. А между другото, не съм много сигурен или по точно, сигуден съм на на 95%
, че лагерите на задните главин са същите като на предните тоест ролкови, конусни, но ако някой знае със сигурност (на 100%) нека да сподели.
Поздрави на всички.

Поздрави на всички.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
До сега темата може да кандидаства за " Кафенето"
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Здравей ще ти кажа как процедирам аз ,стягам докато може и това е .Само да поясня от шофьорската страна резбата е обратна.Поздрави.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: На колко нютона се затяга гайката на барабана?
Недей да си толкова сигурен, щото за Фиеста 1.1 по каталог излизат другия вариант, с малък и голям (пак ролкови конусни), като разглобих установих че са два еднакви. При повторно ходене до магазина и нова справка с каталога за Фиеста 1.1 89-95, дават и двата варианта, трябва да знаеш кой е.ripper_pz написа:..... А между другото, не съм много сигурен или по точно, сигуден съм на на 95%, че лагерите на задните главин са същите като на предните тоест ролкови, конусни, но ако някой знае със сигурност (на 100%) нека да сподели.
Поздрави на всички.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта