"пълнене" на амортисьори

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

"пълнене" на амортисьори

Мнение от opex » 20 апр 2011, 18:57

Задните амортисьори на ескорт са изпуснали почти на максимум вече, казаха ми за ефтина поправка - пробиване на определено разстояние в основата и пълнене с масло, след което занитване на дупката.
Ще стане твърд да, зависи и от маслото и колко се напълни, но да приемем, че е горе-доло същите своиства, поне като вискозитет :)

Само градско се кара и целта е да се закрепи положението. Паре за нови нЕма, ама и положението е като в лодка, та ... Мнения моля :)


edit: а само за инфо, каква е разликата между амортиьора за хечбек и комби, могат ли от комби да се сложат на хечбек?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от HACKO » 20 апр 2011, 19:37

Разликата между седан/хетчбек и комби е огромна и не са съвместими. При Седан/Хетчбек върху амортисьора е надяната пружината, докато при Комби пружината и амортисьора са отделно и поради това, конструкцията е различна.
Не съм привърженик на пълненето, въпреки че съм си пълнил задните на Ориона. Без да ги дупча, вкарах внимателно (много внимателно да не се повреди семеринга) игла от спринцовка и със спринцовка го напълних с рядко масло. Иглата не се вади, само спринцовката за да се напълни. По време на пълненето, стеблото се движи надолу-нагоре за да излезе въздуха (през иглата).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от opex » 20 апр 2011, 20:17

Ясно. Това с иглата е много идейно, дори ако пробвам да вкарам иглата с маркуче като от катетър 0.5-1м може и без да разглобявам нищо да стане, само дето ще е бавно. А колко трябва да е дълга иглата горе-долу и колко дебела евентуално?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от HACKO » 20 апр 2011, 20:32

Стандартна игла, желателно да е по-дебела, но пък не много щото може да не влезе. Не мога да кажа каква съм ползвал преди 10г, каквато съм имал под ръка, още повече че нещата станаха спонтанно, като ми изпуснаха новите, просто взех старите и експериментирах. При пълненето разбрах защо новите също изтърваха, като се свие амортисьора, налягането на семеринга е високо, направо връща буталото на спринцовката, като омекнат пружините амортисьора стои свит.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от diesel1.6 » 20 апр 2011, 20:57

Като си слагам разни твърди пружини съсм си пълнил амортисьорите. Ползвам хидравлично масло, оригиналното е с гъстота 22 - 30, но съм слагал 36 и беше добре. Това не става добре на двойнодействащи, особено с по-силничко задържане при сгъване. На едностранните гъстото масло само помага - дупките направо изчезват.
Обикновените хидравлични масла (това няма връзка с марката - кастрол са също обикновени!) си менят вискозитета доста неприятно. Приемливо решение е да се сложи някакъв АТФ, има и амортисьорно масло, или гъсто хидравлично с добавена малко газ за осветление. Последния вариант иска проби на вискозитета, става с някое канче с пробита тънка дупка (3 мм), кило масло, хронометър и термометър.
Аз дупча и после запушвам. Ако се направи дупка 1-2 мм, може да се капне с електрожена или с тел. Нит не става - ще тече оттам.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от HACKO » 20 апр 2011, 21:18

diesel1.6 написа:........
Това с вискозитета е тема, която е необхватна, именно за това не съм привърженик на пълненето, не казвам че не става, но само производителя знае точния вискозитет и вида на маслото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от bateto_toshko » 20 апр 2011, 22:01

Я издайте за начинаещите , къде точно се бута иглата и горе долу колко милилитра масло се слага на един амортисьор? :)
Там където съм нарисувал стрелката ли е или другаде?
Изображение
Последна промяна от bateto_toshko на 22 апр 2011, 05:25, променено общо 1 път.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "пълнене" на амортисьори

Мнение от diesel1.6 » 20 апр 2011, 22:05

Така си е, както казва Наско. Все пак човек може да си поиграе при налични удобства за да стане лесно - разполага с място, инструменти, части и т.н.

Бутането на иглата е на близо до тази стрелка - между стеблото и уплътнението.
Аз бих пробил дупка на няколко сантиметра по-надолу, пълнене към 2/3 от обема с масло, и заваряване на дупката.

За избора на масло - погледнах какво е амортисьорното масло на приста. Сравнително рядко е, и се влияе малко от температурата. ATF III е най-доброто за стари амортисьори, а ако трябва разреждане се трансформаторното се оказа чудесно. За АТФ трябва до 25% трансформаторно. АТФ 2 и МХП 40А също са много добри.
Евтин вариант е хидравлично МХЛ 32 или МХЛ46 с 10 - 20 % трансформаторно. Тези "рецепти" са доста неточни - сега ги измислих! Някой да не каже нещо после... :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта