Съвет за ESP при новата Фиеста.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 13 май 2011, 21:52

Здравейте! Скоро май ще сменям старата Фиеста с нова. Почти избрах оборудването и остана само един въпрос за екстрите, които се доплащат - със или без ESP. То е ясно, че с ESP по-добре, но някъде бях чел, че създавало проблем зимата - например, при изкачване на заледен участък. Вярно ли е това? Та молбата ми е, ако някой е карал новата Фиеста зимата с ESP да сподели как се държи на пътя. Пред нас има един баир, който по никакъв начин не мога да изкача с летни гуми и тоя въпрос с ESP ме вълнува. Знам, че се изключва при версията със спортно окачване, но не ми се ще да вземам кола с такова.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от HACKO » 13 май 2011, 22:53

При изкачване по хлъзгав участък ESP, повече пречи отколкото да помага.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 13 май 2011, 23:04

Тоест да не поръчвам? Има ли някой, който е карал с такова през зимата?

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от Pyrhel » 14 май 2011, 02:33

Да, другите ми коли имат ESP/TC. За изкачване вярвам, че имаш предвид TC, не ESP? :) Няма да ти създава проблеми, дори точно обратното. А и не може да няма бутон за изключване на ESP, независимо от модификацията.

А с тия летни гуми какво да ти кажа... И на батмобила да ги туриш - ходи чакай ESP-то да ти помогне.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 14 май 2011, 12:01

Явно не се изразих правилно. Дадох за промер летните гуми, защото наклонът е голям за тях. Иначе със зимните нямам проблем. Имах предвид ESP, а не тракшън контрол. ESP при Фиеста се изключва, но само при варианта със спортно окачване. Иначе не, както и при много други автомобили. И точно защото не се изключва, зададох тоя въпрос.

ПП: Сега прочетох статия за ESP в последния брой на Ауто Билд. Там също се споменава, че през зимата не може да се потегли на заледен участък, поради намесата на интегрираната с ESP система - ASR, която намалява мощността на двигателя. Не съм много сигурен, дали Фиеста има такава. Общо взето, тия от Ауто Билд ме объркаха още повече.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от Pyrhel » 17 май 2011, 15:06

ESP включва TC. Потеглянето е обвързано точно с него. Иначе TC (traction control) и ASR (anti slip) е едно и също и включва няколко неща в себе си. Спирачки, газ, гориво...
Не съм минавал през МП, но ще го направя като ми остане време и ще ги разгледам фиестите. Моментът с НЕизключващата се ESP малко ме съмнява. Разгледах книжката на една Фиеста - в нея се споменаваше за спортни окачвания, но на книжки и списания вяра нямам.

И пак ще спомена - Форд'о не е с ESP, но другите са. Проблеми зимата не съм имал и определено по нагорнище с павета е една много сладка функция, особено при по-големи двигатели. Проблем с ESP-то можеш да видиш ако отидеш за дърва в гората примерно. Затъва колата и опира на праговете. С включен тракшън контрол не можеш да избоксуваш както трябва и да опръскаш с кал тия дето те бутат :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от nikolovvd » 17 май 2011, 16:56

До колкото знам ESP стабилизира завъртането на автомобила по вертикалната ос.
С други думи предпазва от поднасяне на задницата и/или поднасяне на предницата когато гумите губят контакт с настилката.
За разлика от ASR - регулираща преплъзването на двигателните колела, т.нар. тракшън контрол.
По принцип във всички автомобили тези системи могат да се изключват, за разлика от ABS-а, който се изключва сам само при повреда.
За 3 години само два пъти ми се е налагало да изключвам тракшъна. Единия път, за да изляза от една пряспа разтопен сняг и вторият път - от една рядка и хлъзгава кал. Във всички останали случаи много е помагал и дори в най-хлъзгавите пътни участъци автомобилът се е движил с много добро ускорение, за разлика от останалите, които едва успяваха да потеглят.
ESP-то пък на няколко пъти ме е вкарвало в пътя и без него незнам колко пъти щях да съм посетител на тенекеджиите и бояджиите.

Е колата не е Фиеста, но принципа на работа на тези ситеми е същият, а и колата е по-тежка.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 17 май 2011, 17:19

Благодаря за отговорите, но чета разни автомобилни списания. Имам всички броеве на Ауто Билд от десетина години насам, а отпреди това също имам поне 50 % от немските издания. Далеч не при всички автомобили ESP се изключва. Съжалявам, че не мога да намеря статията за Фиеста. Мисля, че това бе написано при някой чуждестранен представител на Форд, но в момента не се сещам за коя страна ставаше въпрос. Търсих информация на сайта на Мото Пфое, но не намерих такава. Но със сигурност бе написано в скоби, че ESP се изключва при версията със спортно окачване. Това автоматично означава, че при нормалната версия не се изключва, но не мога да бъда на 100 % сигурен, как стоят нещата в България в тоя момент. Може би пак ще се разровя из чуждестранните сайтове. Мисля, че гледах тия в Англия, Сащ и Германия. В някой от тях вероятно е била публикувана тая информация. Всъщност, вече реших да поръчам и ESP. Хубаво ще е да се изключва, защото зимата обичам понякога да дрифтя на празно пространство, ако дрифтът с предно може да се нарече дрифт. А и ми е някак странно, колата да спира в завоя, за да не поднесе. Няколко пъти ми се е случвало със старата Фиеста, но тая кола се овладява много лесно на сухо. Един единствен път с нови зимни гуми Дебица, колата тръгна в един завой право напред при проливен дъжд и то с не повече от 30 км/ч. Тогава извадих късмет, че нямаше някой насреща ми, защото тия гуми са най-ужасното нещо, с което съм карал. Абе...от 21 години имам книжка и никога не съм карал кола с ABS дори :). Честно да си кажа, не ми е и липсвал. ESP е хубаво при непознат път, но сегашната ми Фиеста имаше толкова много резерви при стабилността в завоите, че преди още да поднесе както трябва, аз съм с изправени коси и намалявам ;) Е, имал съм 2-3 случая в началото, когато колата е поднасяла по-сериозно, но това е по-скоро за вдигане на адреналина, отколкото реална, опасна ситуация. За зимата не говоря, защото тогава си карам внимателно, знаейки възможностите на колата. Но може би ще е добре едно ESP. Само ме притеснява възможността, да надценя възможностите на ESP. И пак стигам до ситуацията да се доверявам на себе си и физичните закони, а не на електрониката. Благодаря пак за отговорите. И за да не пускам друга тема, бихте ли ми дали малко информация, как действа тоя безключов достъп? Възможно ли е колата да се отключи сама или това става само с поставяне ръката на дръжката?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от nikolovvd » 17 май 2011, 18:41

Много правилно колега сте се ориентирали към това да се осланяте на собствените умения, а не на електронните системи в колата.
Тази сутрин към 5 часа не ми се спеше и си пуснах телевизора, където по "Пета предавка" или "Пета скорост" коментираха поведението на Бугати Вейрон. Там също стана въпрос за електронните стабилизиращи системе, но специално подчертаха, че ако влезете в завоя с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост, то системите няма да ви попречат да потрошите 1.5 милиона Евро. Та да се върнем на темата!
Наличието на ABS няма да ви помогне при внезапно спиране. Най-доброто спиране се получава, когато натискът върху педала на спирачката е добре премерен и не се стига до включването на ABS-а. Включили се, то колата продължава да се движи, но остава управляема. Или казано по друг начин - ще можете да заобиколите внезапно появилото се препятствие, но не и да спрете преди него!
Системата ESP ще ви помогне да вземете завой, който в края на платното е с пясък останал от зимния сезон и задницата ви поднесе, но не и да вземете остър завой с несъобразена скорост.
Много е вероятно ESP-то да се изключва само на спортните модели, защото при тях се предполага изпълнението на дрифтове, а и самото окачване е направено за такива изпълнение. За разлика от обикновените автомобили, където окачването е предназначено за по-комфортно возене и в завоите се накланят доста повече от спортните. При тях системите са предназначение за извеждането на водача от рискови ситуации, т.е. коригиране на неволни грешки и според мен е правилно да не се изключват. Не забравяйте, че няма автомобили за определена възраст и един и същ автомобил може да се управлява както от човек на 20 години с 1-2 години стаж, така също и от човек на 50 години с 30 години стаж.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 17 май 2011, 20:11

Преди време имах един случай, когато пътувах рано сутрин за работа и макар да минавам всеки ден по тоя път забравих или по-скоро не се ориентирах в тъмнината на фарове, че двупосочното свършва и трябва да се отбия в другото платно. Имаше пясък. Натиснах спирачките, блокираха, но изобщо не си и помислих да завивам, защото знаех, че няма да мога. Продължих направо, докато спра и се върнах обратно. е, нямаше нищо пред мен ( най-много да бях помел някой знак), но ако имах ABS и ESP се чудя, дали бих рискувал да предприема маневра за завиване. Ако не проработят добре ESP и ABS, може би бих рискувал да се натреса в знаците или да изляза между двете платна. Интерессна ситуация - дали бих взел завоя или не? Ако се доверя на електрониката, има вероятност да взема завоя, но има вероятност и да не го взема. Тогава? Сигурно, ако съм им свикнал на тия системи, бих взел правилното решение, но има едно "но". Чудя се и друго. Защо ESP не се предлага като стандартно оборудване поне за Titanium? А от следващата година вероятно тая система ще стане задължителна за целия ЕС. Толкова ли е скъпа? само 600 лева е при Фиеста и вместо да се предлага голяма отстъпка за автомобила, защо не се намали с 2-3 % и да се рекламира сигурността, осигурявана чрез ESP и да кажем странични възглавници и такива за коленете? Все пак, това са системи, които според мен са задължителни при покупка на нов автомобил на тоя етап. А и безопасността на пътуващите ще бъде доста по-голяма. Лично аз понякога се чувствам като самоубиец или убиец със сегашната си Фиеста, която има само еърбег за мен. То внимателното каране нищо не може да го замени, но все пак човек се чувства доста по-уверен, което може да му изиграе и лоша шега де. Сещам се за една катастрофа в Котленския проход преди 2-3 години. Един голям завой с намаляващ радиус. Та точно преди мен, един СЕАТ Аламбра ( или Форд Галакси/VW Sharan вече не се сещам, макар да имам снимки и видео) не успя да вземе завоя и се заби почти челно в бетоновоз понеже бе сенчесто, а времето есенно . Един роднина на човека каза, че той винаги карал внимателно, с около 80 и че времето ( пътното) е виновно. Пътното пък отричаше, че било замръзнало. Обаче човекът береше душа в болницата. Не знам дали е оживял, но еърбегът му бе окървавен. Даже и го снимах. Гадна гледка. Вероятно, ако тоя ван е разполагал с ЕСП, нямаше да се стигне до фаталния край. Човек в такива моменти си мисли, че и той може да попадне в подобна ситуация. Това бе някакъв гаден, голям завой, който идва след няколко десетки бързи завои, които може да се вземат и с 90-100. Човек не очаква такъв коварен завой и малко лед е достатъчен, за да се стигне до подобна ситуация. Така, че твърдо ще взема ЕСП, след като си припомних тия неща. А това, дали се изключва или не, ще разбера скоро.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от PcMan » 17 май 2011, 20:31

Правилно си решил, вземи си с ESP. Особено при зимни условия в България е изключително хлъзгаво много често. Самия асфалт е смотано качество, дупките ги пооправиха - факт. Но е изключително хлъзгаво, дори лятото. Зимата като стане катастрофа заради лед, пращат веднага 3 камиона да посипят с "пясък" сиреч камъни, за пред камерите които идват да снимат загиналите.. Жалко е, само най-добрите гуми, безопасни коли и съобразено каране.

За стандартното ESP не сме дорасли, живеем в страна с почти несъществуващ пазар на нови коли.. Как да не ни режат оборудването и цените да са ни като в една англия с 1900 форда продадени за цяла година ;) Повечето върнати от лизинг, но си фигурират в статистиката.

Поздрави
Последна промяна от PcMan на 17 май 2011, 22:42, променено общо 1 път.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от synthez 3D » 17 май 2011, 20:33

Аз мислех,че ESP-то вече е задължително за всички европейски автомобили,произведени след 1 Януари 2011.Същото трябваше да е и за дневните светлини след тая дата.Може и да съм се объркал,но със сигурност при Фокус и C-Max(за които съм се интересувал)няма вариант без ESP.И при тях не може да се изключва.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от nikolovvd » 17 май 2011, 20:39

През 2008, когато взех решение да седна в нов автомобил се отказах от Фокуса точно поради ниското ниво на безопаснос. Автомобила, който ползвам в момента стандартно се предлага с 80% от това, което при Фокуса се предлага като допълнителни екстри и включването им вдигаше цената над 45 000 лв. Някой от есктрите, които ползвам в момента, въобще не се предлагаха за Фокус. Може би затова сега оценката ми за новият модел е отлична.
Относно безключовеят достъп мога да ти кажа, че е много добра екстра. Това е една кутийка, която държиш в джоба и по която автомобилът те разпознава, като същевремено знае и къде се намираш. Това ще рече, че когато си до багажника системата ще ти отвори само багажника. Същото е и при отварянето на вратата. Ако някой друг седне в колата, а дистанционното е у теб колата ще сигнализира и след определено разстояние ще угаси двигателя. До тази крайност не съм достигал, защото не знаех дали, ако ситемата загаси двигателя няма да блокира автомобила и да се наложи да го пращаме в сервиз. Ако ти е интересно, ще прочета подробно как работи и може да ти сканирам страниците.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от DigiPro » 17 май 2011, 20:42

PcMan написа:... дупките ги пооправиха - факт.
Така мислиш, щото не си идвал в Търново и региона и явно не ти се налага да минаваш между села и по пътища забравени от бога.
PcMan написа:Зимата като стане катастрофа заради лед, пращат веднага 3 камиона да посипят с лед, за пред камерите които идват да снимат загиналите..
:shock: Е нали уж има лед път те посипват още ?!??!

Иначе и според мен всички възможни системи за сигурност, които можеш да си позволиш. Доколкото знам при Тойота дори на малките модели всички системи за сигурност са стандартни и влизат в базовата цена.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 17 май 2011, 21:06

nikolovvd написа:През 2008, когато взех решение да седна в нов автомобил се отказах от Фокуса точно поради ниското ниво на безопаснос. Автомобила, който ползвам в момента стандартно се предлага с 80% от това, което при Фокуса се предлага като допълнителни екстри и включването им вдигаше цената над 45 000 лв. Някой от есктрите, които ползвам в момента, въобще не се предлагаха за Фокус. Може би затова сега оценката ми за новият модел е отлична.
Относно безключовеят достъп мога да ти кажа, че е много добра екстра. Това е една кутийка, която държиш в джоба и по която автомобилът те разпознава, като същевремено знае и къде се намираш. Това ще рече, че когато си до багажника системата ще ти отвори само багажника. Същото е и при отварянето на вратата. Ако някой друг седне в колата, а дистанционното е у теб колата ще сигнализира и след определено разстояние ще угаси двигателя. До тази крайност не съм достигал, защото не знаех дали, ако ситемата загаси двигателя няма да блокира автомобила и да се наложи да го пращаме в сервиз. Ако ти е интересно, ще прочета подробно как работи и може да ти сканирам страниците.

Да, интересно ми е, как действа. Проблемът ми е, че живея на първия етаж, а колата е под терасата почти. Понякога, като седна и натисна бутона на алармата на сегашната ми Фиеста, тя се включва или изключва. Та интересно ми е по какъв начин точно действа и дали, ако съм на 1-2 метра от багажника, няма да се отвори. Гледах вчера еин тест на американската Фиеста и там имаше едно черно квадратче на дръжката на вратата, което като се натисне, се отваря.Иначе врата си стои заключена. Така ли действа в реалността или аз не съм разбрал?

А за екстрите...отначало смятах да се съобразя с някаква гранична сума за лизинговата вноска, но после се оказа, че една-две екстри повече не вдигат толкова много цената в дълъг период от време. Та затова и реших да взема Titanium с повечко екстри. Е, ако взема и кожен салон, отопляеми седалки, сензори за паркиране...ще набъбне доста цената спрямо първоначалната запланувана, та затова се спрях на по-важните и тия, от които реално има полза. Безключовият достъп според мен е един от тях. Ама толкова често съм натоварен с чанти, ровя за разни ключове, че накрая забравям или колата отключена или алармата изключена. Тя моята няма и централно де :) Освен това е и гъзарско. Влизаш, натискаш съединителя, бутон "Старт" и събираш погледите. Това с погледите до време де, но си е едно удобство - нито ключ вадиш, нито знаеш къде си го сложил. Ако не тръгнеш, значи си го забравил някъде.


А за това, че се продават малко Фордове в България бих казал, че реално хората, които могат да си позволят нова, малка кола, предпочитат някоя по-голяма и с много екстри. Значи логиката е следната. Защо да не си взема някоя C-класа за 20 бона, вместо една Фиеста без ел.стъкла? Хубаво, че на новата и сложиха ел.огледала. Поло дори няма такива в стандартното оборудване. Обаче навсякъде в Европа ( или поне там, където аз съм гледал), Фиеста се предлага базово с ESP дори при Trend.

За новия Фокус няма какво да коментирам. Ако имаше някакви промоцийки и времето бе различно, може би щях да предпочета някоя базова версия пред тая Фиеста. Ама живот и здраве, след няколко години може да се насоча вече към Фокус.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от PcMan » 17 май 2011, 23:01

*00118* Да, не съм пътувал по забравени от бога пътища особено, само карлово - с.свежен(моето село) последно време, но всичко си бе закърпено с изрязване, не като предни години. А с.свежен - пловдив беше черен път (камъни и пясък) без асфалт до следващото село, вече си има асфалт нов. И в ловешко има подобрения по селските пътища. Но в крайна сметка, повечето от нас са ни по-важни главните пътища, или греша ? А и същите главни бяха зле, сега са окей. Или ако не е оправено всичко наведнъж, нищо не е оправено? Последно Ловеч - В.Търново (пр. на републиката) - Бургас - Стара Загора - Ловеч (шипка) над 600км всичко беше чисто нов асфалт гладък. Да, главни.

И защо във всяка тема трябва да се издребнява, ясно е, че е грешка и че имах в предвид пясък, не лед в/у леда, поправих се. Но нали, веднага трябва 3ма да разкажат кой какво е объркал без да иска, оффтопик, при това подигравателно (колко ли интелигентно изглежда отстрани), иначе няма да е нашия форум. *00118*

Безключовото и аз съм за, особено ако не е скъпа екстра. Новия фокус е невероятен (с изключение на задницата на хетчбека - лично мнение), няма такива двигатели, интериор и получил се замисъл. Форд вървят накъдето трябва, право нагоре. Другите(много от тях) да си правят колите с copy paste от 15годишни модели :twisted:
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от amplified » 18 май 2011, 00:05

Според мен ESP си заслужава най-много на коли с дълга база (това не значи, че при другите не си заслужава), просто там поднасянето си е за 'добър ден, аз съм задницата'.
Без ESP ми се е случвало да усещам задницата как тръгва по завоите (особено по Витоша като слизаш на сняг). С ESP е съвсем друго, но не и магия - искаш ли да се катурнеш нищо не може да те спаси.
По стръмни изкачвания го спирам - иначе си седя на 1 място :D

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от ImpossibleMan » 18 май 2011, 05:30

Преди 3 години бе обратно. Пътищата в северна България бяха нови, а в южна ( включително Карлово-Пловдив) - пълна скръб. Миналата пролет ми се наложи да пътувам от Русе до Пловдив и бях ужасен от състоянието на пътя Русе - Велико Търново. Тоя път не съм го виждал никога с такива трапове. Сега не знам как е, но ме съмнява да са положили нов асфалт. Ама какво се чудя. Само за 2-3 месеца миналата зима, 10 километра 5 пластов нов асфалт се бе оронил, та се налагаше на места да бъде положен нов. Смятайте, какво е качеството.
@amplified, това което казваш малко ме притеснява, но вече съм решил.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от nikolovvd » 26 май 2011, 14:57

nikolovvd написа:Ако ти е интересно, ще прочета подробно как работи и може да ти сканирам страниците.
Най-просто казано автомобила разполага с няколко антени, разположени вътре и отвън. Вътрешните антени заедно с външните образуват 3 независими диаграми на насоченост, по които системата за безключов достъп разпознава къде се намираш и се подготвя за следващата стъпка. В дръжките на вратите също има антени и когато хванеш дръжката автомобила се отключва. Много от нещата подлежат на програмирате, така че всеки може да си настрои системата според нуждите. Например може да се комбинира работата на външните антени и тези в дръжките, така че когато си до вратата на водача да се отключи само тя, а не всички врати. Практически системата влиза в готовност за отключване, когато си на не повече от 70 см от съответната врата или багажника. Ако не влезеш в колата до 30 секунди, колата сама се заключва.

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.

Мнение от nikky » 26 май 2011, 15:38

Карам последната Фиеста с ESP и си е чист плюс. Живея в квартал, който си има стабилни изкачвания и зимата само и единствено ми е помагало. Зимните гуми са супер непретенциозна марка и никога тази зима не съм имал проблеми никъде - София, Боровец и т.н. И лятото си помага като влезеш как си трябва у някой завой, както и като издупя някоя предавка, повече от необходимото.

Далеч съм от мисълта, че чрез ЕСП мога да преодолея законите на физиката, но си помага яко и то точно в критични ситуации или такива на кантар. Моята има бутон за ОФФ, когато трябва да покажа стил в повече.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта